Opel Astra dostane facelift a zadní víceprvkovou nápravu (spy photos)

9 komentářů

Kuba2k
20. září • 20:48

Mam pocit, ze u multilinku a spol. by to "sikme rameno" muselo byt na obou stranach :-/

klukjakobuk
19. září • 8:48

japonskej zázrak Civic nemá čtyřprvek ...

Radek Ondrášík
19. září • 9:04

vsak viceprvkova zadni naprava neni nejak podstatna. Excelentne se da odladit i zadni tuhá, jen se to musí umět a u Opelu se to povedlo na výbornou.

jarin
19. září • 9:36

Tuha? Nemyslel jste spise klikovou?

Radek Ondrášík
19. září • 9:42

Co to je "klikova" náprava?

luckhash
19. září • 16:02

To je docela smutné, že to nevíš;-)..redaktore..
Nevím jakou přesně nápravu má Astra, ale: Kliková náprava (vlečná, vleče za sebou kola) je nezávislá. Má podélná ramena s příčnou, tzn. k podélné ose kolmou osou kývání. Ale kvůli velkým rezervám v jízdních vlastnostech se spíše na zadních nápravách používá kliková náprava s příčnou torzní příčkou ( nejčastěji ve tvaru obraceného U nebo T, tedy tuhá na ohyb, poddajná torzně), která spojuje konce podélných ramen. Tzn. je to něco mezi nezávislým a závislým zavěšením. Kdyby se torzní příčka posunula do osy nápravy, měla by vlastnosti tuhé nápravy. Ale pokud je torzní příčka umístěna v předu a spojuje podélná ramena, umožňuje nezávislé vypružení jednotlivých kol (jedno kolo v díře, druhé na silnici). Zároveň příčka slouží jako stabilizátor, takže zabraňuje naklápění karoserie v zatáčkách. Přes určité nedostatky v jízdních vlastnostech, skýtá obrovské výhody v prostorové nenáročnosti, málo materiálu -> málé množtví neodpružených hmot, a v neposlední řadě také finanční nenáročnost. (multilink je setksakra drahej, už jenom použitými materiály.) - Octavia I - tzn. vsechny vozy na platforme golfu I - IV, favorit, felicia, fiesta, yaris, punto, fabia, spousta kombíků atd.Co jsem vykoumal z nákresů zadní nápravy Astry(model 2000 - tkž nevím jak je na tom novější model), tak tam je zásadní rozdíl oproti Golfu(což beru jako zářný příklad klikové nápravy s torzní příčkou) jen v umístění vinutých pružin (soudečkový tvar!) mimo tlumiče. což by právě mohlo mít význam vzhledem k jizdním vlastnostem, a značnou míru odladění. Stejně tak to vysvětluje proč je Astra nervózní na příčných nerovnostech. Protože ke komfortnímu naladění podvozku je potřeba umístit pružiny co nejblíže uložení kola...

brus
19. září • 10:07

a co je to tuhá? to se používá u dodávek ne? transit třeba, nebo i niva

richie
19. září • 8:02

Už je to trapné, ale kdy bude konečně ten 156kW/212k, 400Nm 1.9CDTI twin-turbo ?B-]

DOG
19. září • 10:57

snad v 2007

Doporučujeme

Články odjinud