Opel Astra dostane dva nové nafťáky 1.9 CDTi

Nová generace Astry se v současné době prodává pouze s dvěma naftovými motory 1.7 CDTi, které jsou naladěny na 59 a 74 kW. K nim v brzké době přibudou silnější turbodiesely s objemem 1.9 l a výkony 88 a 110 kW. První motor nabízí točivý moment 280 Nm, spotřebu 5,9 l na sto km a maximálku 191 km/h. V Německu bude stát 19 495 eur; u nás stojí 1.7 CDTi v základní výbavě Essentia 524 900 Kč, cenu 1.9 CDTi 88 kW lze tak odhadovat na cca 550 tisíc.

Silnější verze nabízí maximální točivý moment 320 Nm a maximálku 208 km/h. Oproti slabšímu motoru není ani o krapítek žíznivější, stále spotřebuje jen 5,9 l/100 km. Základní cena bude činit 19 995 eur, u nás si dovoluji odhadnout 580 tisíc, opět s výbavou Essentia, případně 600 tisíc ve výbavě Enjoy; to v případě, že tento motor nebude se základní výbavou nabízen, což je velmi pravděpodobné. Za příplatek 495 eur je k dispozici filtr pevných částic.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky