Opel Astra dostane dva nové nafťáky 1.9 CDTi

Nová generace Astry se v současné době prodává pouze s dvěma naftovými motory 1.7 CDTi, které jsou naladěny na 59 a 74 kW. K nim v brzké době přibudou silnější turbodiesely s objemem 1.9 l a výkony 88 a 110 kW. První motor nabízí točivý moment 280 Nm, spotřebu 5,9 l na sto km a maximálku 191 km/h. V Německu bude stát 19 495 eur; u nás stojí 1.7 CDTi v základní výbavě Essentia 524 900 Kč, cenu 1.9 CDTi 88 kW lze tak odhadovat na cca 550 tisíc.

Silnější verze nabízí maximální točivý moment 320 Nm a maximálku 208 km/h. Oproti slabšímu motoru není ani o krapítek žíznivější, stále spotřebuje jen 5,9 l/100 km. Základní cena bude činit 19 995 eur, u nás si dovoluji odhadnout 580 tisíc, opět s výbavou Essentia, případně 600 tisíc ve výbavě Enjoy; to v případě, že tento motor nebude se základní výbavou nabízen, což je velmi pravděpodobné. Za příplatek 495 eur je k dispozici filtr pevných částic.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků