Opel Astra: Další dva modely s výkonem 192 koní

Na blížícím se lipském autosalonu se veřejnosti poprvé představí další dva automobily z „turbo“ série Opelu, tentokrát opět s přídomkem OPC.
Opel Astra: Další dva modely s výkonem 192 koní

Sto devadesát dva koní opět na scéně

Čtyřválcový dvoulitrový motor o výkonu 192 ks (141 kW) je již v nabídce Opelu zastoupen u třech modelů. Nové modely s těmi starými spojuje příslušnost k modelové řadě Astra, protože zatím je motor 2.0 Turbo nabízen do Astry Coupe, Astry Cabrio a mpv Zafira. V nabídce tedy přibude třídveřový hatchback a pětidvéřové kombi z řady Astra.

Klepněte pro větší obrázek

Kromě výkonu téměř dvě stě koní nabízí motor i točivý moment 250 Nm a již do 1 950 ot./min a oba vozy zvládají sprint na stokilometrovou rychlost za méně než 8 vteřin. Maximální rychlost činí 240 km/h (Caravan 231 km/h). Docela příjemná je i průměrná spotřeba 8,9 litru u třídveřového hatchbacku a 9,5 litru u caravanu.

Drží na cestě

Ruku v ruce se zvyšováním výkonu motoru musí jít upravování podvozku. Nové modely OPC mají o 20 mm snížený podvozek (vzadu pouze o 10 mm). Typická pro model OPC jsou i 17“ litá kola obutá do pneumatik o rozměru 215/45. Ve výbavě nechybí celá řada elektronických asistentů. Jmenujme TC Plus, ESP nebo ABS. O bezpečné zastavení se starají brzdové kotouče o průměru 308 mm vpředu a 264 mm vzadu.

Karoserie a interiér

Karoserie obou automobilů se také jasně hlásí k OPC, protože přední nárazník nebo masku chladiče s logem OPC je možné již označit za typické prvky. Na třídvéřovém provedení najdeme i „vyšší“ zadní spoiler, který se poprvé objevil na první generaci třídveřové astry z dílen OPC, která byla poháněna atmosférickým dvoulitrem o výkonu 160 koní. Modely OPC se budou vyrábět v barvě modré (viz foto), hvězdné stříbrné, černé a červené (magmarot).

Klepněte pro větší obrázek

Ve výbavě najdeme téměř vše na co si vzpomeneme. Základem pro sportovní požitek v interiéru jsou však sportovní sedadla Recaro a kůži potažený tříramenný volant. Nechybí klimatizace, el. ovládané okna nebo airbagy. Stejně jako u ostatních aster najdeme ve výbavě přední, boční i hlavové – průběžné pro přední i zadní sedadla.

Cena a český trh

Zda budou nové modely uvedeny na český trh zatím není známo. Jako pravděpodobnější se jeví, že nikoliv, protože první generace třídveřové Astry OPC na náš trh uvedena nebyla a ani se Zafirou OPC český dovozce nijak zvláště nepospíchá, i když její uvedení je velmi pravděpodobné také proto, že na trhu pro ni není konkurence.

Klepněte pro větší obrázek

Třídveřová Astra OPC by měla v přepočtu stát přibližně osm set padesát tisíc korun a za jednoznačně praktičtější provedení Caravan (tedy kombi) zaplatí zákazníci cca devět set osmnáct tisíc korun českých.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků