Na blížícím se lipském autosalonu se veřejnosti poprvé představí další dva automobily z „turbo“ série Opelu, tentokrát opět s přídomkem OPC.
Sto devadesát dva koní opět na scéně
Čtyřválcový dvoulitrový motor o výkonu 192 ks (141 kW) je již v nabídce Opelu zastoupen u třech modelů. Nové modely s těmi starými spojuje příslušnost k modelové řadě Astra, protože zatím je motor 2.0 Turbo nabízen do Astry Coupe, Astry Cabrio a mpv Zafira. V nabídce tedy přibude třídveřový hatchback a pětidvéřové kombi z řady Astra.
Kromě výkonu téměř dvě stě koní nabízí motor i točivý moment 250 Nm a již do 1 950 ot./min a oba vozy zvládají sprint na stokilometrovou rychlost za méně než 8 vteřin. Maximální rychlost činí 240 km/h (Caravan 231 km/h). Docela příjemná je i průměrná spotřeba 8,9 litru u třídveřového hatchbacku a 9,5 litru u caravanu.
Drží na cestě
Ruku v ruce se zvyšováním výkonu motoru musí jít upravování podvozku. Nové modely OPC mají o 20 mm snížený podvozek (vzadu pouze o 10 mm). Typická pro model OPC jsou i 17“ litá kola obutá do pneumatik o rozměru 215/45. Ve výbavě nechybí celá řada elektronických asistentů. Jmenujme TC Plus, ESP nebo ABS. O bezpečné zastavení se starají brzdové kotouče o průměru 308 mm vpředu a 264 mm vzadu.
Karoserie a interiér
Karoserie obou automobilů se také jasně hlásí k OPC, protože přední nárazník nebo masku chladiče s logem OPC je možné již označit za typické prvky. Na třídvéřovém provedení najdeme i „vyšší“ zadní spoiler, který se poprvé objevil na první generaci třídveřové astry z dílen OPC, která byla poháněna atmosférickým dvoulitrem o výkonu 160 koní. Modely OPC se budou vyrábět v barvě modré (viz foto), hvězdné stříbrné, černé a červené (magmarot).
Ve výbavě najdeme téměř vše na co si vzpomeneme. Základem pro sportovní požitek v interiéru jsou však sportovní sedadla Recaro a kůži potažený tříramenný volant. Nechybí klimatizace, el. ovládané okna nebo airbagy. Stejně jako u ostatních aster najdeme ve výbavě přední, boční i hlavové – průběžné pro přední i zadní sedadla.
Cena a český trh
Zda budou nové modely uvedeny na český trh zatím není známo. Jako pravděpodobnější se jeví, že nikoliv, protože první generace třídveřové Astry OPC na náš trh uvedena nebyla a ani se Zafirou OPC český dovozce nijak zvláště nepospíchá, i když její uvedení je velmi pravděpodobné také proto, že na trhu pro ni není konkurence.
Třídveřová Astra OPC by měla v přepočtu stát přibližně osm set padesát tisíc korun a za jednoznačně praktičtější provedení Caravan (tedy kombi) zaplatí zákazníci cca devět set osmnáct tisíc korun českých.