Opel Astra: Další dva modely s výkonem 192 koní

Na blížícím se lipském autosalonu se veřejnosti poprvé představí další dva automobily z „turbo“ série Opelu, tentokrát opět s přídomkem OPC.
Opel Astra: Další dva modely s výkonem 192 koní

Sto devadesát dva koní opět na scéně

Čtyřválcový dvoulitrový motor o výkonu 192 ks (141 kW) je již v nabídce Opelu zastoupen u třech modelů. Nové modely s těmi starými spojuje příslušnost k modelové řadě Astra, protože zatím je motor 2.0 Turbo nabízen do Astry Coupe, Astry Cabrio a mpv Zafira. V nabídce tedy přibude třídveřový hatchback a pětidvéřové kombi z řady Astra.

Klepněte pro větší obrázek

Kromě výkonu téměř dvě stě koní nabízí motor i točivý moment 250 Nm a již do 1 950 ot./min a oba vozy zvládají sprint na stokilometrovou rychlost za méně než 8 vteřin. Maximální rychlost činí 240 km/h (Caravan 231 km/h). Docela příjemná je i průměrná spotřeba 8,9 litru u třídveřového hatchbacku a 9,5 litru u caravanu.

Drží na cestě

Ruku v ruce se zvyšováním výkonu motoru musí jít upravování podvozku. Nové modely OPC mají o 20 mm snížený podvozek (vzadu pouze o 10 mm). Typická pro model OPC jsou i 17“ litá kola obutá do pneumatik o rozměru 215/45. Ve výbavě nechybí celá řada elektronických asistentů. Jmenujme TC Plus, ESP nebo ABS. O bezpečné zastavení se starají brzdové kotouče o průměru 308 mm vpředu a 264 mm vzadu.

Karoserie a interiér

Karoserie obou automobilů se také jasně hlásí k OPC, protože přední nárazník nebo masku chladiče s logem OPC je možné již označit za typické prvky. Na třídvéřovém provedení najdeme i „vyšší“ zadní spoiler, který se poprvé objevil na první generaci třídveřové astry z dílen OPC, která byla poháněna atmosférickým dvoulitrem o výkonu 160 koní. Modely OPC se budou vyrábět v barvě modré (viz foto), hvězdné stříbrné, černé a červené (magmarot).

Klepněte pro větší obrázek

Ve výbavě najdeme téměř vše na co si vzpomeneme. Základem pro sportovní požitek v interiéru jsou však sportovní sedadla Recaro a kůži potažený tříramenný volant. Nechybí klimatizace, el. ovládané okna nebo airbagy. Stejně jako u ostatních aster najdeme ve výbavě přední, boční i hlavové – průběžné pro přední i zadní sedadla.

Cena a český trh

Zda budou nové modely uvedeny na český trh zatím není známo. Jako pravděpodobnější se jeví, že nikoliv, protože první generace třídveřové Astry OPC na náš trh uvedena nebyla a ani se Zafirou OPC český dovozce nijak zvláště nepospíchá, i když její uvedení je velmi pravděpodobné také proto, že na trhu pro ni není konkurence.

Klepněte pro větší obrázek

Třídveřová Astra OPC by měla v přepočtu stát přibližně osm set padesát tisíc korun a za jednoznačně praktičtější provedení Caravan (tedy kombi) zaplatí zákazníci cca devět set osmnáct tisíc korun českých.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků