Opel Astra Classic nepatří do starého železa (test)

Opel Astra se začal nedávno prodávat na českém trhu již ve své třetí generaci. To ovšem neznamená, že druhá patří do starého železa, naopak, bude nabízena ještě minimálně do příštího roku, a to pod názvem Classic II. Testovali jsme verzi s motorem 1.6 16V.
Opel Astra Classic nepatří do starého železa (test)
Seznam kapitol
  1. Krátce z historie, design, pohled do interiéru
  2. Přístroje, posez za volantem, místo vzadu
  3. Zavazadlový prostor, motor, dynamika, spotřeba
  4. Jízdní vlastnosti, odpružení, řízení, řazení, parametry
  5. Srovnání staré a nové Astry, kompletní přehled výbavy
  6. Fotogalerie (všechny snímky)

Nejlepší léta za sebou

Astra druhé generace se poprvé objevila na trhu před sedmi lety, není tedy divu, že Opel uvedl na trh jejího nástupce. V konkurenci novějších vozů jako Volkswagen Golf, Renault Mégane, Peugeot 307 či Škoda Octavia už mohla postarší Astra těžko obstát. Pokud ale nevyžadujete výkřiky moderní techniky, stále vám má stará Astra ještě co nabídnout. Její vzhled, ačkoliv už dávno na ulicích zevšedněl, neurazí a po sedmi letech produkce vypadá Astra Classic II stále docela k světu. Mně samotnému se docela líbí a vždycky líbila; nejvíce právě testovaný pětidveřový liftback.

V současné době se tento vůz nabízí pouze v jednom jediném provedení, které má v základní výbavě pouze airbag řidiče, posilovač řízení, ABS a pět dveří; třídveřový model nadobro z nabídky vypadl. Všechna další výbava je na přání. Omezena byla i nabídka motorů, Astru si můžete pořídit pouze s benzínovými motory 1.4 66 kW a 1.6 74 kW, oba v 16V provedení. K tomu se přidává naftový motor 1.7 CDTi s výkonem 59 kW. Základní model stojí 331 900 Kč, což není na nižší střední třídu mnoho; pokud si připlatíte za další airbagy, klimatizaci a dálkově ovládaný centrál, máte plně vybavené auto pod čtyři sta tisíc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vzhled Astry je důvěrně známý, design se ale dosud neokoukal

Za verzi s motorem 1.6 16V pak připlácíte 15 tisíc (346 900 Kč), za nafťák už nemalých 60 tisíc (391 900 Kč). Pod názvem Classic II se prodává i sedan, který stojí o patnáct tisíc více. Za dálkově ovládaný centrál připlatíte 12 tisíc, za přední a boční airbagy 17 tisíc, manuální klimatizace stojí 34 500 Kč, Elektrické ovládání předních oken sedm tisíc a zrcátka v elektrice pět tisíc. Základní rádio s kazetovým přehrávačem stojí 7 800 Kč. Samozřejmě pokud nemusíte šetřit, je lepší pořídit novou generaci, ale ta starší běžným řidičům stále ještě vyhoví.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vpředu i vzadu jsou světlomety s čirým překrytím

Důvěrně známá

Vzhled Astry Classic není třeba popisovat, všichni ji známe velmi důvěrně. Na silnicích uvidíte nejčastěji právě testované pětidveřové provedení, následuje kombi, pak sedan, třídveřový hatchback a kupé jsou vidět jen zřídka. Vzhledově Astra nijak nevybočuje, zaujmou především rozměrné přední světlomety s čirou optikou a dynamicky tvarovaná záď s jemně naznačený „schodkem“ – jakoby někdo useknul záď sedanu. Ten je v podstatě hatchbacku velmi podobný, jen je prodloužen onen „schodek“. Ačkoliv je sedan dražší, využitelnější zavazadlový prostor nabízí právě krátká Astra; páté dveře jsou holt páté dveře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Zpětná zrcátka jsou rozměrná --- Vzhled vozu trochu kazí nelakovaný zámek dveří se zastaralým tvarem --- Kola byla za příplatek litá

Stáří je znát

Na interiéru Astry je na první pohled patrné, že už má určité stáří a že nejlepší léta minula. Použitý materiál palubní desky je sice měkčený, nicméně povrchová úprava nevypadá právě hodnotně. Tvar palubní desky je sice chudý a strohý, klasická německá všednost zanechala svoje stopy nejen na druhé generaci, ale přenesla se i na generaci novou. Interiér je jednobarevný, převládají tmavé plasty, kterým sekunduje šedé čalounění sedaček. Tmavé barvy jsou na jednu stranu praktické, na druhou stranu poněkud ponuré. Omezená nabídka příplatkových položek Astry Classic omezuje možnost zvolit jiné barevné provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Interiér je typicky německý: strohý, ale ergonomický

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Středová konzola plynule přechází ve středový tunel

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Krátce z historie, design, pohled do interiéru
  2. Přístroje, posez za volantem, místo vzadu
  3. Zavazadlový prostor, motor, dynamika, spotřeba
  4. Jízdní vlastnosti, odpružení, řízení, řazení, parametry
  5. Srovnání staré a nové Astry, kompletní přehled výbavy
  6. Fotogalerie (všechny snímky)
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků