Opel Astra Caravan přichází na trh

V Německu se začala prodávat varianta kombi na začátku roku uvedené novinky Opel Astra. Caravan má oproti pětidveřovému hatchbacku prodloužený rozvor na 2,7 m, což jej činí nejprostornějším vozem ve třídě. Zavazadlový prostor má hodnotu 530 l, to je o padesát více než měla předchozí generace. Záď Caravanu se nese ve stylu kombíku Vectry, někomu může připadat příliš kolmá a příliš masivní.

Sedadlo spolujezdce je sklopné, což umožňuje převážet předměty dlouhé až 2,75 m. Za příplatek si můžete poříditi posuvnou (10,5 cm) zadní lavici, opěradla jsou standardně sklopná v poměru 40:60, za příplatek pak 40:20:40. Nechybí ani systém FlexOrganizer, který usnadní převoz malých předmětů; ty by jinak bezcílně „poletovaly“ po dně zavadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka stojí na německém trhu vždy o 795 eur více než hatchback, v přepočtu na české korunky to dělá cca 25 tisíc. Pro orientaci, stará Octavia kombi stojí o 50 tisíc více než liftback, přitom rozdíl ve velikosti zavazadlového prostoru není tak markantní jako u Astry (hatchback versus kombi).

V současné době má Astra Caravan poměrně velkou konkurenci, společnost ve třídě jí dělá např. VW Golf Variant (čtvrtá generace), Toyota Corolla, Ford Focus, Škoda Octavia, Peuget 307 Break, Renault Mégane, Fiat Stilo, Citroen Xsara Break. Velikost zavazadlového prostoru se pohybuje okolo 500 l.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků