Opel Astra Caravan: oficiální fotografie a informace

Opel Astra Caravan: oficiální fotografie a informace

Kapitoly článku:


(Tisková zpráva) Jen několik málo měsíců po velmi úspěšném uvedení pětidveřových hatchbacků se modelová řada Astra rozrůstá o dalšího člena: nové kombi Astra Caravan. Zájemci o tyto elegantní a dynamicky stylizované kombi modely budou moci uzavírat objednávky už v červnu, u prodejců automobilů Opel se první Astry Caravan objeví v říjnu.

Díky rozvoru dlouhému 270 cm nabízí nová Astra Caravan spoustu místa jak pro pasažéry, tak i pro jejich zavazadla, pro která je připravený prostor o objemu až 1570 litrů. Flexibilitu interiéru umocňuje celá řada promyšlených detailů, jako je například posuvná zadní lavice sedadel nebo systém FlexOrganizer.

Pro novou Astru Caravan je připraveno celkem pět zážehových agregátů a čtyři turbodiesely CDTI se systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“. Kromě vyspělých motorů se v konstrukci Astry Caravan uplatnila řada dalších moderních technologií, jako ku příkladu interaktivní podvozek IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů, adaptivní světlomety AFL, natáčející se společně s řízením, nebo systém stabilizace přívěsu.

„S novou Astrou Caravan se chceme prosadit na pozici lídra segmentu vozů kombi kompaktní třídy,“ říká šéf automobilky Opel Carl-Peter Forster. „Astra Caravan nabízí stejnou jízdní dynamiku jako pětidveřové hatchbacky, které za své jízdní vlastnosti, aktivní bezpečnost a agilitu sklízejí jenom slova chvály. Astra Caravan k tomu navíc přidává nadprůměrně prostorný interiér a mimořádně velký zavazadlový prostor.“

Posuvná zadní lavice

Nová Astra Caravan je dlouhá 451 cm, široká 175 cm a vysoká 150 cm. Díky rozvoru dlouhému 270 cm, což je o devět centimetrů více než činí rozvor pětidveřových hatchbacků, nabízí Astra Caravan velmi prostorný interiér a zavazadlový prostor, jehož základní objem (při využití až do výšky krytu) činí až 530 litrů (měřeno podle metodiky VDA). Sklopením zadních sedadel, která jsou standardně dělená v poměru 60:40 (na přání pak v poměru 40:20:40) lze prostor pro zavazadla snadno zvětšit až na objem 1570 litrů.

Na přání dodávaná posuvná zadní lavice umožňuje zvětšení prostoru pro nohy vzadu sedících pasažérů ze standardních 897 mm (o 26 mm více než v případě předchozího modelu) až na 936 mm. Zadní lavici lze podélně nastavovat v rozmezí celkem 105 mm, takže pokud řidič potřebuje zvětšit zavazadlový prostor, stačí jen zadní sedadla posunout o něco směrem dopředu. Posunutím lavice až na doraz dopředu se ložná plocha zavazadlového prostoru prodlouží ze standardních 1072 mm až na 1135 mm. Je-li ve voze namontované na přání dodávané překlápěcí sedadlo předního spolujezdce, lze ve voze vytvořit ložnou plochu dlouhou až 2,75 m.

Zavazadelník nové Astry Caravan je mimořádně přizpůsobivý – pod jeho podlahou se ukrývá ještě jeden menší odkládací prostor, do boků jsou integrovány další odkládací schránky a připravena je i zásuvka na 12 V. Práh zavazadlového prostoru, který leží ve výšce 582 mm, je standardně chráněný nerezavějícím leštěným plechem, který zabraňuje nejenom poškrábání prahu ale působí i mimořádně esteticky.

Opel pozorně naslouchal požadavkům zákazníků, a tak nová Astra Caravan dostala například nově řešený rolovací kryt zavazadlového prostoru: Stačí jen lehký dotyk a kryt se tiše samočinně navíjí zpět do zásobníku u zadních opěradel, což usnadňuje nakládání zavazadel. Astra Caravan dostala také promyšlený patentovaný systém FlexOrganizer: Do boků zavazadlového prostoru jsou začleněny vodorovné kolejničky z hliníku, do nichž se flexibilně upevňují nejrůznější příčníky a přepážky, kterými lze rozčlenit ložnou plochu zavazadlového prostoru podle okamžité potřeby.

Vzhled, podvozek

Nový Opel Astra Caravan navazuje a rozvíjí progresivní design pětidveřových hatchbacků Astra. O tom nejlépe svědčí dynamicky stylizovaná maska vozu, výrazná třírozměrná koncová světla a osobitá silueta nového kombi. Vysoce kvalitní střešní ližiny, známé už z modelu Opel Signum, se dodávají v černém nebo stříbřitém provedení.

Nová Astra Caravan citlivě balancuje mezi komfortem a maximální aktivní bezpečností, která vyžaduje tužší zavěšení. Skutečně excelentními jízdními vlastnostmi se mohou pochlubit modely vybavené na přání dodávaným interaktivním zavěšením kol IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů CDC. Do struktury podvozku IDSPlus jsou začleněny systémy ESPPlus (stabilizační systém) a ABS (protiblokovací systém brzd), jejichž senzory jsou propojené sítí vysokorychlostních datových sběrnic CANBUS. Všechny data jsou bleskově předávána řídicí jednotce podvozku IDSPlus, resp. systému CDC, takže podvozek Astry Caravan může okamžitě reagovat na aktuální jízdní podmínky.

Pro novou Astru Caravan jsou připraveny i další technické lahůdky, jako je například systém samočinného udržování konstantní světlé výšky vozu, inovativní systém stabilizace přívěsu nebo zařízení HSA (Hill Start Assist), usnadňující rozjezdy do kopců.

Motory

Pro novou Astru Caravan bude k dispozici se stejně širokou škálou pohonných jednotek jako pětidveřový model. Nabídka zahrnuje celkem devět agregátů: Pět zážehových motorů a čtyři moderní turbodiesely se systémem přímého vstřikování „common-rail“ Zdvihový objem pohonných jednotek sahá od 1,4 l až po 2, l, jejich výkon potom od 80 k po 200 k. V nabídce nechybí turbodiesel 1.9 CDTI o výkonu 150 k – nejsilnější turbodiesel této kategorie – i jeho dvojče 1.9 CDTI naladěné na výkony 120 k. Oba motory 1.9 CDTI budou moci být na přání vybaveny bezúdržbovými filtry pevných částic. Všechny motory modelů Astra plní emisní limity normy Euro 4.

Nabídka převodovek zahrnuje šestistupňové manuální převodovky (standard pro modely poháněné motory 1.9 CDTI a 2.0 Turbo, na přání pak i pro model poháněný motorem 1.7 CDTI o výkonu 100 k), pětistupňové manuální převodovky, čtyřstupňovou automatickou převodovku (na přání pro model poháněný motorem 1.8 ECOTEC) a také poslední verzi automatizované manuální převodovky Easytronic, která se dodává na přání do modelů poháněných zážehovým motorem o objemu 1,6 l. Ten je vybavený technologií TWINPORT, která přispívá ke snížení spotřeby paliva.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud