Kapitoly článku:
Posez jako doma u krbu
Interiér celé Astry Caravan je totožný s tím, co lze najít v kratších verzích, a tak začnu trochu netradičně od sedadel. Jelikož jsem s novými Astrami najezdil už poměrně dost kilometrů, můžu jasně říct, že Opel je v oblasti sedaček jako černá a bílá. Na jedné straně nabízí standardní, dle mého názoru, nepohodlné sedačky a na straně druhé nabízí velmi solidní a kvalitní sedačky, které vás neunaví ani po hodinách dlouhé jízdy. V testované Astře byly k dispozici sportovní sedačky v kombinaci kůže a látky, které měly velmi dobré boční vedení. Při své postavě jsem do nich doslova zapadl. Bočnice mě krásně obepnuly, a tak ani při opravdu ostrých průjezdech zatáčkami jsem nemusel myslet na to, abych se vzpeřel a ze sedačky nevypadnul. Pokud k tomu přičtu i možnost širokého spektra nastavení, tak mám svého soukromého kandidáta na jedny z nejlepších sedaček v této třídě aut. Trošku horší situace je na zadních sedadlech. Nejsou tak tvarované, ale co se týče pohodlí, zaslouží si také pochvalu. Malý nedostatek vidím v nemožnosti polohovatelnosti sklonu zadních sedaček, což se dnes objevuje i ve výbavě několika kompaktů a někteří konkurenti jsou v tomto o krok vepředu.
Přední velmi pohodlné a dobře tvarované sedačky si zaslouži pouze chválu.
Pasažéři vzadu již tak kvalitní sezení mít nebudou.
Samotný interiér, jak jsem již psal výše je totožný s krátkou Astrou. Německá strohost a design je zde patrný. Dlouhé, rovné a prázdné plochy v kontrastu s nahuštěnými ovládači na středovém tunelu mi připadají trochu nesladěně. Na druhou stranu, pokud budeme chápat novou Astru jako auto se sportovními ambicemi, je tato strohost na místě. Ovšem reakce okolí byly převážně negativní. Zákazníci jsou dnes trochu rozmlsaní nápaditým interiérem a tak funkční a ergonomický interiér nemá šanci uspět, pokud je moc strohý. Osobně se mi interier líbí, ale uvítal bych více ploch na odkládání různých věci na horní části palubní desky.
Volné dlouhé plochy by si zasloužily lepší využití. Středová konzole s tradičním rozvržením ovládacích prvků.
Zabudovaný displej by si již po více než desíti letech využití určitě zasloužil jiné barvy. V tmavém interiéru působí jeho barva trochu divně. Je sice možné objednat si i barevný displej, ale ten je za poměrně velký příplatek.
Dnes si již málokdo umí v Opelu představit jinou barvu informačního displeje.
Trochu lepší je situace kolem dveří. Testovaná Astra měla sice elektricky ovládaná okna jen vepředu, ale všechny ovladače byly na svém místě a velmi dobře dostupné. Po kratším "zajetí" již není třeba při snaze o ovládání oken či zpětných zrcátek přeskakovat zrakem. Vlevo od volantu jsou umístěny ovládače mlhovek a klasických světel. "Tyčinkovité ovladače" jsou poměrně nepraktické. Pokud nebudete mít s nimi dostatečnou trpělivost, může se stát, že je zlomíte. Což, se již několika mým známým stalo.
Ovládače oken, zrcátek, světel a podsvícení přístrojové desky.
Kruhové ukazatele rychlosti a otáček se stavem paliva je vše, co na přístrojové desce uvidíte. Na designu se podepsala móda kruhových ukazatelů a musím říct, že se to do Astry hodí. Jedinou výtku a to tu největší dávám absenci ukazatele teploty chladící kapaliny. Pokud by se jednalo o auto pro sváteční jezdce, tak bych to ještě pochopil, ale absence ukazatele teploty vody u aut se sportovním ražením a nebo u naftových motorů je prostě neomluvitelné. Jenom doufám, že ve stopách BMW a Oplu nepůjdou i další automobilky. Tento chybějící prvek může způsobit i sníženou životnost motorů, protože řidič nemá vodítko, aby zjistil, že motor je již na provozní teplotě.
Kruhové ukazatele se do Astry hodí a hodil by se i ukazatel teploty chladící kapaliny.
Astra celkově nedisponuje velkým množstvím odkládacích prostorů a tak se můsíte smířit pouze s těmi ve dveřích a s klasickým prostorem před spolujezdcem. Využít lze také i malý prostor pod loketní opěrkou.
Odkládacích prostrů moc není. Ovšem ten před spolujezdcem je na dnešní dobu poměrně velký.
Loketní opěrka plní svou fuknci velmi dobře.
Když je třeba převážet
Kombíky si zákazníci kupují převážně z praktických důvodu. Ten v Astře disponuje průměrnými 500 litry základního objemu. Po sklopení všech sedaček lze objem zvětšit až na slušných 1590 litrů. Ty jsou sklopné v poměru 40:20:40. Je třeba ovšem říct, že levé opěradlo jde sklopit pouze se středním dílem. A tak toto praktické udělátko ztráci trochu na významu.
Trojkombinace sklopení je užitečné. Bohužel levé opěradlo lze sklopit pouze se středním dílem.
Výhodou Astry je dlouhá a rovná ložná plocha s absencí nakládací hrany. Ve spojení s nízkou podlahou nečiní nakládka i těžších a rozměrnějších nákladů žádný problém. Po sklopení se ložná plocha výrazně zvětší a nevzniká schod, jak tomu bývá často ještě dnes. Kufr odděluje od zbytku auta praktická roletka, která ovšem vykazovala při natažení velkou snahu vyskakovat z úchytu a samovolně se smotávat.
Velký otvor pro nakládku zavazadel s roletkou.
Astra Caravan určitě patří mezi velmi praktické kombíky, široké páté dveře, velký prostor mezi podběhy, rovná ložná plocha s nulovou nakládací hranou a nízká podlaha předurčují Astru k úspěchu.