Opel Astra Caravan 1.7 CDTI: úsporné sportkombi (velký test)

59 komentářů

as
22. listopadu • 22:29

Ja se jen musim smat temhle testuma redaktorum... krita toho, ze neni ukazatel teploty, boze, takova zbytecnost, nebo kritika blinkru. Ja mam astru uz nekolik let a tyhle blinkry s emi tak libui. Uz se bojim toho, ze az astru vymenim za cookoliv jinyho, uz tam budou zase klasicky ovladace... No nic, ale redaktori by meli bejt trochu nad veci a ne kritizovat uplne vse, na co ono zrovna ted nejsou zvykli. Bohuzel zurnalistika v CR je na minimalni urovni obecne....

miilaan
22. února • 15:48

Páčia sa mi chlapci čo píšu ,,nikdy som v Astre nejazdil, ale určite nie je lepšia ako..." :) Čo takým ľudom povedať. Pred necelým rokom som kúpil Opel Astra Caravan 1.7 TDCI 2009 a zatiaľ nemám žiaden problém je to samozrejme krátky čas. Ale toto rozhodnutie bolo na základe dlhoročného jazdenia s Astrou F 1.6 1994 :) Porovnávať toto auto s golfom je podľa mňa smiešne. Hlavne ak hovoríme o HB Golfe. Keď v tom aute 80% ľudí keď vidím su mladí chlapci ktorí si navzájom ukazujú, ktorí dokáže dlhšie stláčať plyn k podlahe a následne prudko brzdiť tzv. inteligentná jazda :)

bksk
19. května • 22:38

Ked som prebral novú Astru Classic 1.4 (v lete), po 10 km som musel zastavit, lebo chladiaca kvapalina bola nad 100 C. Na vine bol chybný termostat, vymenili v garancií, ale keby tam nebol ukazovateľ teploty, tak treba vymeniť celý motor... No comment, starý dobrý Otto motor, čo spaluje benzín musí mať ukazovateľ teploty.  Nerozsvieti sa ani varovná kontrolka?

kozak
10. března • 18:18

Mám presne tento istý typ tj. 1,7 CDTi vybavu elegance a podvozok má naozaj výnimočné jazdné vlastnosti. Motor mám od japonského výrobcu Isuzu a príjde mi dosť tichý s dobrou spotrebou. Vo vacsine výbav sa už montuje palubný počítač, ktorý v prípade prekročenia rizikovej teploty zobrazí varovanie. podvozok je jeden z najlepsich v triede -> vyvoj v spolupraci s firmou lotus.

dada
7. ledna • 13:15

....já vím jak to je!!! všichni mají nejlepší auto....

Viados
12. října • 10:17

Není 1.7 CDTI náhodou spíš než starý známý od Opelu starým známým od Fiatu? Myslím, že Opel vlastní CR motory vůbec nedělá a nakupuje MultiJety.

Red_Dwarf
12. října • 17:51

1,7 CDTI nemá s Fiatem nic společnýho(Fiat dělá jen 1,9CDTI a 1,3CDTI).Myslím,že ta 1,7 je buď oplácká nebo možná spíše od Isuzu,který dělá i 3,0CDTI-dává se i do Renaultu VelSatis,Espace a ještě do Sabu 9-5,možná ještě někam.

Viados
13. října • 11:38

Aha, díky za opravu, bude od toho Isuzu.

mupet
10. října • 13:21

zdar pánové...tuhle astru jsem měl půjčenou na 3 dny v rámci akce opel a musím opravdu složit poklonu jízdní stabilitě a výborným vlastnostem podvozku. Před tím jsem jezdil s AR 166 a dle mého názoru byla astra podstatně jistější. Co mě ale opravdu zaskočilo byla prům. spotřeba...ujel jsem s ní cca 350 km po městě a okreskách a průměr vycházel na 12,6 l. Auto mělo najeto cca 4500 km...

Citr
11. října • 11:30

A byla to 1.7 TDCi nebo 1.6 benzín?

TT
10. října • 9:38

mohl bych se dozvedet, ktery dealer Vam zapujcil Astricku k testovani ? dekuji za informaci

TT
10. října • 12:12

moc prosim, odepiste mi , u ktereho dealera jste si pujcili to auto...
 
chci totiz taky tu jiste lakavou odmenu a budu taky klidne psat nesmysly, ze nova Astra ma lepsi podvozek nez O2 nebo Focus, je mi to jedno ! Jsem totiz rozhodnuty se zaprodat cemukoliv, jen abych se dostal do prizne bozskych dealeru 
 
bozska recenze, heh kdy bude dalsi, clovek se preci jen rad zasmeje...

Ludvík
10. října • 13:06

Přesně tak, větší nesmysl, než že Astra má lepší podvozek než O2 nebo Fucus jsem v životě nečetl! V Astře jsem v životě nejel, ale už z principu je to naprostý nesmysl, hovadina, blábol. Jak psal někdo výše, Astry jsou tak dobré maximálně pro inkontinentní důchodce, jinak je to drek.

Viados
12. října • 10:19

To je logika. Z jakého principu nesmysl? Kdosi moudrý ještě v 19. století tvrdil, že pricpipu je nemožno jezdit rychleji než 40kmh, neb se člověk udusí. A taky že prý není možno, aby létaly věci těžší než vzduch.

Red_Dwarf
10. října • 17:48

Koukám,co se tady sešlo zase znalců.Mám v "obdivu" lidi,co umí předvídat o věcech,které ani nezkusily.

Dan
8. října • 19:36

To je vazne drsny. Az doted jsem si myslel ze kazdej (krome duchodcu tedy) vi ze je Astra je desna popelnice. Ono se ukazuje ze ne. Autor se dokonce domniva ze tenhle kombik s dieslem ma sportovni ambice. 0-100 za 12.3s. Fakt palba. Asi jsem nakouknul do paralelniho vesmiru.

Nemil
8. října • 19:56

No, Astry ve skutecnosti jsou, byly a budou jen pseudonahrazka auta vhodna akorat tak pro frustrovane nezamestnane zfetovane homosexualy nebo dementni inkontinentni duchodce postizene Alzheimerovou chorobou, krap ktery se po vyjeti od prodejce v prvni zatace zacne rozpadavat. Nechapu jak nekdo o takovemto "vytvoru" muze napsat obdivny clanek!!

Donpepe
31. října • 8:22

Ty musíš být pěkný kokot, vygumovaný až na zádech, když urážíš všechny a všechno kolem. Z tebe musí mít všichni radost. Z tvého příspěvku je zřejmé že dementní inkontinentní mongol je z tebe.

Citr
11. října • 11:38

Komu není rady, tomu není pomoci..... Dřív, než bych začal taková tvrzení ventilovat, zkusil bych se na tu "pseudonáhražku" nejprve podívat a ještě lépe si jí vyzkoušet. V opačném případě se jedná o blábol, vyprodukovaný "frustrovanym nezamestnanym zfetovanym homosexualnim dementnim inkontinentnim duchodcem postizenym Alzheimerovou chorobou" .

Strajbery
9. října • 21:38

..ale s vaší úvahou, nou coment

nezbyde než budovat zatáčky co nejdále od prodejců

Dan
8. října • 20:26

Az tak drsne bych to nevidel. Pro starsi generaci, remeslniky je to idealni ...Nic ve zlem

Driver
8. října • 13:50

Jenže focus má s podobnou výbavou minimálně o 50-60 tisíc vyšší cenu, a za takovou cenu už je astra i s IDSplus. A mě by zajímalo, jestli je lepší IDSplus nebo podvozek focusu. Ma s tim nekdo zkusenosti?
A reakce typu - nikdy jsem v astre nejel, ale nemuze bejt lepsi nez focus... To je opravdu k smichu

kvytko
7. října • 19:28

dobrý článek, jen škoda, že nebylo video

s2pi
7. října • 18:55

" Testovaná Astra měla pouze standardní podvozek, bez IDSplus, přesto předčila spoustu konkurentů... " Standardní výbava testovaného vozu (Elegance): ....čtecí lampičky, dvoutónová houkačka, interaktivní podvozek IDS , posilovač řízení....

Tak teraz nechapem ci mala alebo nemala ta astra IDS. Dajtvedeit lebo som z toho lama.

Red_Dwarf
7. října • 19:42

Ano,připláci se ale docela dost za IDSPlus,33tKč za samotný systém + musíte si koupit sadu sportovního podvozku za 42tKč(Esp...),který je standartem pouze pro motory Turbo(125 a 147kw).Aspoň tak ty vyplývá z ceníků.

Peta
7. října • 19:32

IDS je v základu, na IDSplus se připlácí 

Pavel
7. října • 14:11

Byl jsem se mrknout na výstavě, na rozdíl od mnoha jiných aut a značek tam tohodle kombíka mají. Sedl jsem si do něj a co říci? Normální, příjemný, dobře vypadající praktický vůz. Se svojí spotřebou a cenou půjde na odbyt.

PETULKA
7. října • 13:51

Ja ji mam uz pres pul roku, najeto neco pres 50.000 km a absence ukazatele teploty mi zatim nijak zivot nekomplikuje... Byl jsem ted nejaky cas v USA, kde jsem jezdil s novym Fordem Freestar ( prodlouzeny minivan, neco jako Chrysler Grand Voyager) a nejak si nevzpominam, ze bych si teplotu kontroloval... Nicmene si myslim, ze kdyby slo o nejake vyraznejsi prehrivani, tak na nej upozorni pal. pocitac, malo kapaliny v ostrikovacich me na displeji otravuje docela casto.

Red_Dwarf
7. října • 11:51

Ten teploměr bohužel nemá ani třeba nový MB A.Tuto úsporu materiálu zcela nechápu.Je možné si měřák nějak vůbec domontovat?Ne,že bych si chtěl astru kupovat,pač jako student na to ještě dlouho mít nebudu,ale stejně by mě to zajímalo.

Dan
7. října • 10:32

Zdravim vsechny,
tu teplotu vody neumi zobrazit ani informacni panel uprostred??
BTW. nezohlednuje teplotu motoru ridici jednotka? (mnozstvi vstrikovaneho paliva apod.)

Radek Ondrášík
7. října • 10:39

Teplotu skutečně nikde nenajdete. Nejde ani tak o množství paliva, jako píše o to, aby řidič již věděl, že je motor prohřátý. Navíc ukazatel teploty a jeho sledování může předcházet poruchám. Když řidič vidí, že teplota je nízká, nebo se motor přehřívá, může začít řešit případy problém dopředu. Tady smůla. A u nafotvých motorů, které jsou na teplotu obzvláště citlivé je to o to horší.

LeonardoCupranek
7. října • 17:08

Staci si poridit Webasto a kdyz prijdete k autu, bude teplota vody vzdy akorat .

LeonardoCupranek
7. října • 17:10

Nebo ze by byla problemem naopak priliz vysoka teplota vody? Ja tedy ukazatel mam a jakmile je voda ohrata na 90 stupnu, tak vys uz NIKDY nejde. Proboha nebavime se tady preci o Skode105 za parneho dusneho dne popojizdejici v kolone do kopce

Veverak
7. října • 20:43

No - chtel bych to tvy auto videt, jak se bude ve 40stupnovym vedru (ve stinu) s klimoskou naplno skrabe cca 1500 metru prevyseni, kdyz tam mas porad 1ku a 2ku - ja jsem tohle jednou se svym autem jel a ackoli zadny problemy z chlazenim nema, tak se ta rucicka blizila k osklivym hodnotam a kdybych si ji nehlidal a slapal bych na to jak silenec, tak si myslim ze bych to uvaril. Je ale pravda ze ve stredni evrope se tohle stat nemuze ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Viados
12. října • 10:14

U dieselu to tak nevadí, diesely se z prinicpu tolik nepřehřívaj jako benzíny (jsou účinnější, vzniká míň odpadního tepla), zvlášť ne CR, maj spíš problém v zimě udržet teplotu dost vysoko. Třeb při poměrně rychlé jízdě (140-150 kmh) po D1 při -25 mi u Astra (ještě se starým 2.0 DTI) teplota klesala k 80.

LeonardoCupranek
7. října • 22:33

No ja jsem merak za devadesatkou proste nikdy nevidel. Mozna kdybych tahal prives na Sahare
Ale tohle se muze stat spis nejake 1.2HTP (nebo treba i 1.6 16v ve vetsim/tezsim aute). Muj motor zapnutou klimosku podle me ani nepozna a podrazovat  na dvojku nemusi prakticky nikdy - 1 a 2 jsou proste jen na rozjeti auta. To by opravdu musela bejt nejaka pomala kolona do kopce, ze bych jel na 1 ci 2 na volnobezne otacky. Ale podle me kdyz motor nevytacim a necham ho krokem tahnout auto na volnobezne otacky, tak ho to zas tolik nezatezuje/nezahriva, jako kdyz nejaka S105 ci HTP pokazdy musi tu jednicku vytocit, aby mu to v tom kopci nechciplo.
Navic obecne diesely maji vetsi ucinnost, nez benizny, cili do ztratoveho tepla jde mensi cast energie.
Ale uznavam, ze setrit zrovna na teplomeru je blbost. Podle me to smysl ma : a to tehdy, kdyz ma clovek sklerozu a zapomene na zimu na spravny pomer fridexu a chladici kapalina mu ztuhne a nechladi. Pak se teplomer muze hodit

Veverak
8. října • 12:44

Jen tak pro doplneni - zdaleka to nebyl malej motor, ba prave naopak (3.5V6 v sedanu stredni tridy) a ty serpentyny byly mistama fakt husty - nedalo se ject vic jak 10km/h - to pak je do kopce 1ka docela nutna ... Uznavam ale ze se jedna o extremni pripad a obvykle si teplomeru vsimam jen v zime jestli uz se to aspon trochu ohralo abych si mohl pustit topeni ...

LeonardoCupranek
9. října • 16:22

No asi jo, v takhle extremnim pripade se asi prehreje ledacos. A to jsi jel 10km/h proto, ze to fyzicky vic neslo (slozitej teren), nebo ze vepredu nekdo zaclanel (nejakej "vudce" kolony)?
Jinak digiklima zacne sama foukat teprve az kdyz to ma smysl (je ohrata voda), takze na to teplomer az tak potreba neni.

Radek Ondrášík
9. října • 23:05

Ono nejde pouze o nějakou teplotu při jízdě, ale třeba o to, aby řidič již věděl, že motor je teplý. Dle čeho již usoudit, že je možno točit? Dle nějakého úsudku? Ja nevím, ale jako pomůcka pro určení, kdy už to bude dobré slouží teploměr poměrně slušně. Další funkci vidím jako preventivní. Možná se vám to nestalo, ale případů, kdy kolísá teplota vody, ať už kvůli nekvalitně fungujícímu termostatu, nebo např. kvůli prasklému těsnění, hlavě atd. je poměrně dost. A to i u nových aut. A pak se nemusí motor zrovna přehřívat, ale třeba se ani nezahřeje a bez ukazatele teploty na to řidič nemá jak přijít. Prostě tento budík považuji za výrazně důležitější, než ukazatel zavřených dveří.

Ivan
10. října • 12:58

Me by zajimalo jak se v takovem aute (ktere nema ukazatel teploty vody) resi tyto situace:
1) unik vody (napr. praskly chladic) - hrozi prehrati motoru
2) pri jizde v kolone, v parnem horku, nefunguje vetrak na chladici - opet hrozi prehrati motoru.
Jinak souhlasim.
 
 

LeonardoCupranek
10. října • 14:18

Podle me to, ze auto nema BUDIK s ukazatelem aktualni teploty vody jeste neznamena, ze nema cidlo teploty vody, ktere je napojene na ridici jednotku.
Proste dokud je vse v poradku, tak holt ridic teplotu vody nezna, ale pokud se motor/voda prehriva, muze jednak zacit blikat nejaka kontrolka ci pipat nejaky vystrazny signal, nebo se auto muze rovnou vypnout (resp. alespon spadnout do nouzoveho rezimu).
Kazdej, kdo ma treba digitalni klimu, ma nekolik cidel vnitrni a vnejsi teploty + cidlo intenzity slunecniho zareni, atd... a taky nikde nema budik, kde by se toto ukazovalo (pokud si neprepne klimu do servisniho rezimu).

LeonardoCupranek
10. října • 11:58

To je podle me podobny, jako s otackomerem. Kdyz je clovek s autem szity, nepotrebuje ho - otacky pozna podle ucha. Stejne tak s teplotou. Kdyz uz to auto nejakou dobu mam, vim, po jake dobe je motor zahraty a mohu ho tocit.
To, ze se motor nezahreje, pozna ridic podle toho, jestli topeni topi
Ale jak rikam - me se po zahrati rucicka proste usadi na 90ti st a bez ohledu na pocasi a styl jizdy se odtud ani nehne.
Ale v dobach, kdy jsem jeste nemel Webasto, se ta rucicka docela hodila. Diesely totiz moc netopi (diky vyssi efektivite je mene ztratoveho tepla), takze i kdyz se v zime auto sviznou jizdou zahralo, po prijezdu ke kolone ho topeni opet ochladilo a bylo po teple. Proste kdyz jsem jel tech 10-15 km rano vymrzlym autem do prace, vubec to nezacalo topit. Kdyz se rucicka teplomeru odlepila od nuly, stacilo vice pustit topeni a ona se tam zase vratila. Proste humac. Nikdy vice. Bez Webasta ani ranu   S nim je rucicka na 90ti stupnich uz kdyz rano k autu prijdu a odtamtud se ani nehne i kdyz je -20 stupnu.

Pepa
18. října • 12:02

"Ale jak rikam - me se po zahrati rucicka proste usadi na 90ti st a bez ohledu na pocasi a styl jizdy se odtud ani nehne."

Jenze tak to je myslim u vsech koncernovych vozu. Ten ukazatel totiz neni linearni ale 3,5 stavovy. Takze rucicka ukazuje 90 i kdyz skutecna teplota je trochu jina. Zkus si schvalne pripojit diagnostiku a precist teplotu cidla

Pepa.

LeonardoCupranek
18. října • 15:12

No to mas mozna pravdu. Ale to nic nerika o uzitecnosti toho budiku. At je jakej chce, ukazuje furt jenom 90 (at je to cim chce). A proto neni az tak uzitecnej, resp. by mi az tolik nechybel

Red_Dwarf
7. října • 21:05

Mně v Itálii teploměr ukazoval 90stupňů,40 stupňů na slunci,digi klima jela naplno a hodnotu devadesát to nepřelezlo.
Tady u nás ve vedru v kopcích to nešlo přes 95stupňů a to mám auto z roku 97.
Jinak ale beru,že šetření na měřáku teploty je podle mě blbost.

Dusan
7. října • 10:19

Teda asi tomu nerozumim, ale o jaky sport jde uvedomime-li si, ze ta Astra ma maximalku ubohych 180km/hod a zrychleni nula sto pres dvanact vterin? Jediny sport, ktery mne napada je yoga, protoze tam se take preferuje klidna mysl a pomale pohyby.
Ohledne vety, ze Astra patri mezi "kombíky se sportovními ambicemi" bych dodal klasicke rceni: "ma chut, ale nema puk".

peet
20. května • 15:00

Na ten podvozok je lepsi 1,9 CDTi ale nie kazdy chce silu, niekomu staci aj slabsi motor a usporny.. Na druhej strane mas pravdu lebo tu o sport verzi nejde. Max mozno sedackami a elektronama.. Inac mi to pripada ako Fabia 1,2 HTP sport edition :))))

Stanislav
9. října • 12:37

Jak není sportovní, vždyť se tam vejde až pět šachistů i s figurkama ...

Dan
8. října • 19:38

puck
7. října • 12:31

kto nema puck ?

Dan
8. října • 19:39

Toho neznas...

robert
7. října • 9:41

čtivý, přehledný. super

7. října • 8:34

Zaujalo mě výborné hodnocení podvozku nové Astry. Bohužel jsem neměl tu čest osobně si nového Opla odzkoušet, proto by mě zajímalo srvnání s dosavadním etalonem třídy Fordem Focus ev. s notoricky známou O2. Předem díky.

Radek Ondrášík
7. října • 9:11

Pokud budeme srovnávat běžné podvozky, tedy u Astry IDS a sériové podvozky Focusu a O2, tak bych řekl, že Astra se Focusu přiblížila velmi blízko. Určité rozdíly tam jsou, přece jen při opravdu ostrých průjezdech zatáček hlavně v kopcích ty "boční síly" s tou tuhou nápravou trochu mávají. Což u Focusu je lepší. Přesto i v takových průjezdech se Astra chová předvídavě. Ale jde cítit, že ten zadek není moc jistý. Pokud srovnat O2, tak pak je podvozek Astry lepší. Hlavně náklony a jakási jistota. O2 má civilněji naladěný podvozek a při ostré jízdě má snahu být poměrně dost nedotáčivá. Pokud si ale dáte do Astry IDSplus, tak běžné podvozky nemají šanci. Je to zcela někde jinde a pak i civilní kombi může soupeřit s ostrými verzemi jako je GTI. O O2RS zatím nemůžu říct, podvozek jistě bude o něčem jiném, ale to nechám na zhodnocení až po testu.

M
7. října • 10:00

S Astrou jsem sice nejezdil, ale ze bych nekdy u vasi konkurence cetl, ze podvozek astry je lepsi nez podvozek O2/Golf, to tedy ne. A ze by se Astra dala srovnavat s podvozkem Focusu, to tedy uz vubec ne. Nechci se s autorem clanku prit, jen mi to prijde ponekud nadsazene tvrzeni.

peet
20. května • 14:58

hadam si nemyslis ze golf je etalon v podvozkoch.. Focus je jednoznacne najlepsi, potom je Astra a potom ostatok.. Nezabudni porovnavat astru kombi s golfom kombi.. ale astru HB s golfom HB.. Je to prekvapujuce ale astra ma naozaj vynikajuco naladeny podvozok, proste musis to vyskusat, to nejde len tak bez skusania tvrdit ze je to lepsie alebo nie. Golf sa na astru nechyta, vyskusaj a uvidis.

ajatin
7. října • 21:27

Dobrý názor. "Nikdy jsem s tím nejel, ale lepší než Golf a Focus - to tedy být nemůže.

peet
20. května • 14:57

hadam si nemyslis ze golf je etalon v podvozkoch.. Focus je jednoznacne najlepsi, potom je Astra a potom ostatok.. Nezabudni porovnavat astru kombi s golfom kombi.. ale astru HB s golfom HB.. Je to prekvapujuce ale astra ma naozaj vynikajuco naladeny podvozok, proste musis to vyskusat, to nejde len tak bez skusania tvrdit ze je to lepsie alebo nie. Golf sa na astru nechyta, vyskusaj a uvidis.

Peta
7. října • 19:40

Mám Astru 2.0TURBO s IDSplus, předtím jsem měl Alfu Romeo 156 2.0 Sport Pak, žena má Golf 1.9TDI. Co se týče jízdních vlastností Golfu, nešahá Alfě ani po kotníky. Co se týče alfy, nešahá Astře po kolena. Přeberte si to !   Podvozek Astry je vážně skvělej (zvlášť s IDSplus a tím i SPORT režimem) ... pokud se nenecháte přesvědčit, nezbývá nic jiného než Vám doporučit testovací jízdu ....

Doporučujeme

Články odjinud