Opel Astra Caravan 1.7 CDTI: úsporné sportkombi (velký test)

Zájem kupujících v České republice o kombíky nižší střední třídy je velký. Pokud se k němu nabízí i solidní naftové motory a design není nudný, má automobilka o úspěch postaráno. Opel Astra Caravan toto vše na první pohled má, ale je takový i ve skutečnosti?
Opel Astra Caravan 1.7 CDTI: úsporné sportkombi (velký test)
Seznam kapitol
  1. Slovo úvodem, exterier
  2. Interiér, zavazadelník
  3. Motor, spotřeba, pružnost, řazení, jízdní vlastnosti
  4. Zhodnocení, Parametry
  5. Fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Představovat kompletně Opel Astru třetí generace nemá dnes již smysl. I na našich stránkách si můžete přečíst o Astře GTC, nebo o klasické pětidveřové Astře, přesto si provedení Caravan, jak se u Opelu značí kombi, si zaslouží samostatný test. V České republice a vlastně v celé Evropě jsou kombíky velmi populární. Některé patří mezi typické pracanty a některé umožní řidiči i poměrně slušně sportovní vyžití. Jelikož se klasická Astra může chlubit jedním z nejlepších podvozků ve své třídě a poměrně výkonnými motory, existuje určitý předpoklad, že i Astra Caravan si zachová tyto vlastnosti svých kratších sourozenců a k tomu připojí i větší praktičnost.

Kombi v černém kabátě

Astře tradičně dominuje mohutná přední maska s prodlouhlými, čirými světlomety. Při čelním pohledu není proti klasické verzi žádný rozdíl.

Caravan vs. hatchback:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Astra Caravan se při pohledu zepředu proti kratší verzi neliší.

První náznaky rozdílu jsou zhruba od B sloupku. Kdy se hatchbackům mírně svažuje záď, kdežto Caravan jde v tradici kombíku a tak je celá střecha prakticky rovná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První vizuální změny se dotkly srovnání střechy a prodloužení zádě.

Kompletně přepracovaná je pak záď vozu. Mohutné zadní světlomety ustoupily menším. Ty sice také zasahují do boku vozu, ale jsou jakoby useknuty pátými dveřmi. Tato změna a úprava výrazně zvětšuje užitnou hodnotu Astry. Široké páté dveře umožní nakládku větších zavazadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přepracovaná záď umožní lepší využití nakládacího prostoru.

Celkově je přepracování krátké Astry na kombi velmi povedené. Mírně zkosená záď nijak výrazně nenarušuje siluetu a okno mezi C a D sloupky jde v linii celého vozu. Jejich tvar je jakoby splývavý a při pohledu se tak nevkrádá pocit, že se jedná o kombi. Dynamický duch, se kterým před nedávnem třetí generace Astry přišla, se tak podařilo uchovat i u kombíku. Určitě tomu přispěla i černá barva a tónovaná okna, což mi potvrdila i spousta známých. Astře prostě černá sluší. Malou výtku bych snad měl jen ke zbytečně velké mezeře mezi koly a podběhy. Pár milimetrů sníženého podvozku by určitě nebylo od věci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mírně zkosená záď přispívá k dynamickému vzhledu --- Boční okna zavazadlového prostoru mají splývavý efekt.

Celek pak dotváří doplňky s chromovým efektem. Ať už lišta na pátých dveřích s uvedením motorizace, nebo střešní hagusy. Chromové doplňky lze pak najít i na přední masce. Černá v kombinaci s lesklými plochami a čirými světlomety působí velmi příjemně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní dekorativní chromový doplněk s názvem motorizace --- Chromová lišta v přední masce jakoby přimračuje Astře oči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Boční lišta pod hranou oken a střešní hagusy.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo úvodem, exterier
  2. Interiér, zavazadelník
  3. Motor, spotřeba, pružnost, řazení, jízdní vlastnosti
  4. Zhodnocení, Parametry
  5. Fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků