Opel Astra Caravan 1.7 CDTI: úsporné sportkombi (velký test)

Zájem kupujících v České republice o kombíky nižší střední třídy je velký. Pokud se k němu nabízí i solidní naftové motory a design není nudný, má automobilka o úspěch postaráno. Opel Astra Caravan toto vše na první pohled má, ale je takový i ve skutečnosti?
Opel Astra Caravan 1.7 CDTI: úsporné sportkombi (velký test)
Seznam kapitol
  1. Slovo úvodem, exterier
  2. Interiér, zavazadelník
  3. Motor, spotřeba, pružnost, řazení, jízdní vlastnosti
  4. Zhodnocení, Parametry
  5. Fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Představovat kompletně Opel Astru třetí generace nemá dnes již smysl. I na našich stránkách si můžete přečíst o Astře GTC, nebo o klasické pětidveřové Astře, přesto si provedení Caravan, jak se u Opelu značí kombi, si zaslouží samostatný test. V České republice a vlastně v celé Evropě jsou kombíky velmi populární. Některé patří mezi typické pracanty a některé umožní řidiči i poměrně slušně sportovní vyžití. Jelikož se klasická Astra může chlubit jedním z nejlepších podvozků ve své třídě a poměrně výkonnými motory, existuje určitý předpoklad, že i Astra Caravan si zachová tyto vlastnosti svých kratších sourozenců a k tomu připojí i větší praktičnost.

Kombi v černém kabátě

Astře tradičně dominuje mohutná přední maska s prodlouhlými, čirými světlomety. Při čelním pohledu není proti klasické verzi žádný rozdíl.

Caravan vs. hatchback:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Astra Caravan se při pohledu zepředu proti kratší verzi neliší.

První náznaky rozdílu jsou zhruba od B sloupku. Kdy se hatchbackům mírně svažuje záď, kdežto Caravan jde v tradici kombíku a tak je celá střecha prakticky rovná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První vizuální změny se dotkly srovnání střechy a prodloužení zádě.

Kompletně přepracovaná je pak záď vozu. Mohutné zadní světlomety ustoupily menším. Ty sice také zasahují do boku vozu, ale jsou jakoby useknuty pátými dveřmi. Tato změna a úprava výrazně zvětšuje užitnou hodnotu Astry. Široké páté dveře umožní nakládku větších zavazadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přepracovaná záď umožní lepší využití nakládacího prostoru.

Celkově je přepracování krátké Astry na kombi velmi povedené. Mírně zkosená záď nijak výrazně nenarušuje siluetu a okno mezi C a D sloupky jde v linii celého vozu. Jejich tvar je jakoby splývavý a při pohledu se tak nevkrádá pocit, že se jedná o kombi. Dynamický duch, se kterým před nedávnem třetí generace Astry přišla, se tak podařilo uchovat i u kombíku. Určitě tomu přispěla i černá barva a tónovaná okna, což mi potvrdila i spousta známých. Astře prostě černá sluší. Malou výtku bych snad měl jen ke zbytečně velké mezeře mezi koly a podběhy. Pár milimetrů sníženého podvozku by určitě nebylo od věci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mírně zkosená záď přispívá k dynamickému vzhledu --- Boční okna zavazadlového prostoru mají splývavý efekt.

Celek pak dotváří doplňky s chromovým efektem. Ať už lišta na pátých dveřích s uvedením motorizace, nebo střešní hagusy. Chromové doplňky lze pak najít i na přední masce. Černá v kombinaci s lesklými plochami a čirými světlomety působí velmi příjemně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní dekorativní chromový doplněk s názvem motorizace --- Chromová lišta v přední masce jakoby přimračuje Astře oči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Boční lišta pod hranou oken a střešní hagusy.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo úvodem, exterier
  2. Interiér, zavazadelník
  3. Motor, spotřeba, pružnost, řazení, jízdní vlastnosti
  4. Zhodnocení, Parametry
  5. Fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků