Opel Astra 2013: facelift a dieselové BiTurbo

Značka Opel přichází s plánovanou modernizací své řady Astra, jež se týká drobných retuší karoserie, ale také nových motorů a asistenčních systémů.
Seznam kapitol
  1. Opel Astra 2013
  2. Fotogalerie

Takže už víme, proč před několika na první snímky Opelu Astra Sedan ukazovaly novinku pouze ze zadních pohledů: stane se totiž součástí modernizované řady Astra s upravenou přídí a dalšími drobnostmi, jejíž chvíle nastává až nyní. Na první pohled si všimneme hlavně nové masky chladiče s robustní chromovanou příčkou hostící logo Opelu na svém středu. Za zmínku dále stojí upravený přední nárazník s větší mřížkou ve spodní části rámovanou tenkými chromovanými linkami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizace se týká celé stávající modelové řady Astra včetně nového sedanu

Upraveny byly dále blinkry a vlastně celá oblast krajů nárazníku včetně mlhovek. U hatchbacku jsou také nové okolí zadní SPZ a vodorovná chromovaná lišta v zadním nárazníku, kterou najdeme i u kombíku Sports Tourer. S faceliftem přicházejí také nové lité ráfky a obligátně pozměněné barevné kombinace interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Astra sedan a interiér v nových barvách

Těšit se ale můžeme také na řadu nových asistenčních systémů převzatých ze Zafiry Tourer a Insignie. Řeč je hlavně o druhou generaci projekce dopravních značek před řidiče, detekci nechtěného opuštění pruhu, upozornění na krátký odstup od vpředu jedoucího vozu nebo hlídání mrtvých úhlů zrcátek. Do výbavy se dostávají také „chytrý“ parkovací asistent a couvací kamera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizovaná astra hatchback, kombi a sportovně zaměřené OPC

I pohon vybraných modelů se nově postará také vznětový čtyřválec BiTurbo s objemem 2,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, jenž oslavil svoji premiéru pod kapotou modelu Opel Insignia BiTurbo a v krátké době se s ním setkáme také v typu Opel Zafira Tourer BiTurbo. Jeho nastavení pro Astru zůstane na hladinách 195 koní (143 kW) a 400 Nm, což kompaktnímu modelu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,8 s a dosáhnout rychlosti 224 km/ při průměrné spotřebě 5,3 l/100 km.

Test Opel Astra 1,4 Turbo: hbitý a dostupný

Test Opel Astra 1,4 Turbo: hbitý a dostupný

V rámci faceliftu se Astra dočká také vylepšeného zážehového čtyřválce s přeplňovaním a objemem 1,4 l, jenž si zachovává výkon 140 koní (103 kW), ale jeho nové odladění dovolí krátkodobé zvýšení točivého momentu (tzv. overboost) z 200 na 220 Nm.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Opel Astra 2013
  2. Fotogalerie
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků