Opel Astra 2013: facelift a dieselové BiTurbo

Značka Opel přichází s plánovanou modernizací své řady Astra, jež se týká drobných retuší karoserie, ale také nových motorů a asistenčních systémů.
Seznam kapitol
  1. Opel Astra 2013
  2. Fotogalerie

Takže už víme, proč před několika na první snímky Opelu Astra Sedan ukazovaly novinku pouze ze zadních pohledů: stane se totiž součástí modernizované řady Astra s upravenou přídí a dalšími drobnostmi, jejíž chvíle nastává až nyní. Na první pohled si všimneme hlavně nové masky chladiče s robustní chromovanou příčkou hostící logo Opelu na svém středu. Za zmínku dále stojí upravený přední nárazník s větší mřížkou ve spodní části rámovanou tenkými chromovanými linkami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizace se týká celé stávající modelové řady Astra včetně nového sedanu

Upraveny byly dále blinkry a vlastně celá oblast krajů nárazníku včetně mlhovek. U hatchbacku jsou také nové okolí zadní SPZ a vodorovná chromovaná lišta v zadním nárazníku, kterou najdeme i u kombíku Sports Tourer. S faceliftem přicházejí také nové lité ráfky a obligátně pozměněné barevné kombinace interiéru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Astra sedan a interiér v nových barvách

Těšit se ale můžeme také na řadu nových asistenčních systémů převzatých ze Zafiry Tourer a Insignie. Řeč je hlavně o druhou generaci projekce dopravních značek před řidiče, detekci nechtěného opuštění pruhu, upozornění na krátký odstup od vpředu jedoucího vozu nebo hlídání mrtvých úhlů zrcátek. Do výbavy se dostávají také „chytrý“ parkovací asistent a couvací kamera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modernizovaná astra hatchback, kombi a sportovně zaměřené OPC

I pohon vybraných modelů se nově postará také vznětový čtyřválec BiTurbo s objemem 2,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, jenž oslavil svoji premiéru pod kapotou modelu Opel Insignia BiTurbo a v krátké době se s ním setkáme také v typu Opel Zafira Tourer BiTurbo. Jeho nastavení pro Astru zůstane na hladinách 195 koní (143 kW) a 400 Nm, což kompaktnímu modelu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,8 s a dosáhnout rychlosti 224 km/ při průměrné spotřebě 5,3 l/100 km.

Test Opel Astra 1,4 Turbo: hbitý a dostupný

Test Opel Astra 1,4 Turbo: hbitý a dostupný

V rámci faceliftu se Astra dočká také vylepšeného zážehového čtyřválce s přeplňovaním a objemem 1,4 l, jenž si zachovává výkon 140 koní (103 kW), ale jeho nové odladění dovolí krátkodobé zvýšení točivého momentu (tzv. overboost) z 200 na 220 Nm.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Opel Astra 2013
  2. Fotogalerie
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků