Opel Astra 1.6: nová štika v rybníce (megatest)

86 komentářů

Maxis
23. června • 22:16

Test je myslim ze na jednotku....bodaj by bolo viacerych takychto plnohodnotnych testov viacej aj v inych mediach..:-D

Martin Kokeš
2. července • 20:33

Pane Brožo, zkoušel jste si několikrát otevřít a zabouchnout dveře? To je "nádherný" zvuk co?  ... počítám, že jsme jezdili ve stejném kousku 3A5 8063

Petr Broža
2. července • 20:51

Už si ani nevzpomínám, ale kdyby mi nějak extrémně vadil, určitě bych to napsal.

eM
2. července • 17:25

Test Toyoty by me take zajimal ...

ACE
2. července • 20:44

Na Tojootu taky čekám, ať se hnem k solidním autům. Německou KVALITU si rozhodně nekoupím.

MPV
2. července • 21:17

Pane Broža,proč nám neodpovíte?

Petr Broža
4. července • 11:43

Rádi bychom, ale záleží na tom, zda se nám je podaří sehnat; ne všechno, co bychom chtěli testovat, je k mání.

Dix
4. července • 13:38

Jednu předváděcí Corollu Verso-facelift jsem viděl u prodejce Toyoty v Olomouci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
V90
4. července • 14:24

To je pro pana Brožu stejně relevantní informace, jako když mu napíšu, že jsem ji včera viděl na křižovatce v Chebu...

MPV
4. července • 13:26

A jaká je zatím vyhlídka?Četl jsem dřívější dotaz na Scénika a byl vašmi slovy slíben "nejdříve v dubnu,do té doby máme redakční plný plán" a je červenec.A ta Nová Corolla verso,by bylo opravdu super otestovat.Myslíte že aspon ten Scénik se na megatest podaří?V ceníku u Scénika není automatická převodovka nabízena u dieslu,ale u autorizovaného dielera v CHebu říkali že by byla možnost jí dotat i do dieslového motoru.To by mě zajímalo co je na tom pravdy.Díky...

Jindrouš
2. července • 14:27

chystá se v nejbližší době test Nového Renaulta Scénika,nebo Nové Toyoty Corolly Verso?Mám rád MPV,něco by bodlo,díky za odpověd.

Pierre
2. července • 14:13

Pekne napsany test  Akorat Vasi poznamku, ze chybi diesel okolo 90 kW uz vyslyseli, büde i slabsi verze 1.9 CDTI, 88 kW. Mate asi pravdu ze u nas to bude mit vzhledem k cene dost tezke, na druhou stranu hodnoceni "prumer" moc nekoresponduje se srovnavacimi testy, kde Astra patri ke spicce. Jednou vyhraje Golf V, jednou Astra. Tomu take odpovidaji prodejni uspechy v Nemecku, jsem zvedavy jak tomu bude v Cechach...

Petr Broža
2. července • 14:36

Test byl psán cca před 14 dny a já ho bohužel opoměl aktualizovat; už jdu na to, díky

Ing.Saša P
2. července • 12:44

Dobrý den, pane Broža, dnes jsem četl váš test Astry 1.6, nic proti vám nemám, na toto forum moc často nechodím (ale z toho co jsem četl, jsou na vás rozpoluplné názory) a ja jim asi dám za pravdu.  Dojíždět nadrž do prazdna  je poměrně dost velké riziko zadření palivového čerpadla  !!!!!! tuto věc muže udělat pouze STUPIDNÍ D... který se v autech moc nevizná (no možmá že ste si říkal že z cizího krev neteče  ).

pokuste se nám tuto situaci objasnit. Díky Ing.Saša P.

mates
2. července • 14:38

hlavne si tam napis ing ty madare, boze jak ja tyhle titulovy vicelidi (cti tupce) miluju......... nejdriv se nauc cesky, pak teprve neco pis na forum.....
uz to tady petr vysvetloval asi petkrat, jestli ti to nestaci pane dokonaly tak zacni cist blesk, tam lidi s tvym vyjadrovanim chodi castejc nez sem......

tibor
2. července • 14:13

me se to same stalo 2* se xsarou,ukazoval spatne palivomer,tak jsem to reklamoval a nahrali novy softwaremyslim,ze to ma plno novych aut,je to softwarova chyba,ktera se jednoduse odstrani,horsi je to u starsich aut,tam meni nejcasteji plovak...

Tomáš Votruba
2. července • 12:54

Milý anonymní Sašo, nejste tak trošku drzý? Proč by vám někomu objasňovat, to je čistě každého věc. Mimochodem, tohle se může stát každému, tak se raději starejte o něco jiného. Opravdu mě dojímá, jak jsou zde v diskusích někteří čtenáři aktivní.

Petr Broža
2. července • 12:48

Doufám, že se neurazíte, že jsem váš dotaz přesunul z Garáže sem, kam patří. Už je název "IQ0" bych mohl považovat za urážku; věřím, že šlo jen o omyl. Stejně tak věřím tomu, že byste se jako (doufám) inteligentní člověk (dle titulu) nesnížil k nadávkám jako "stupidní" apod.

K tématu příspěvku jsem se vyjádřil už výše, palivoměr ukazoval něco jiného, než jaká byla skutečnost. K benzince chyběly už jen cca 1-2 km. Čili, opakuji, nebylo to záměrem a stalo se mi to podruhé v životě (poprvé před cca šest lety).

Příště, prosím, zkusme diskutovat bez urážek, jsme přece dospělí a nemáme to zapotřebí.

lubos
8. července • 16:56

Me by zajimalo kolik je bezpecna rezerva na chladeni nebo mazani ? cerpadla.
Predpokladam take, ze kdyz sviti rezerva a neni pumpa, nez se nani dojede je dobre jet klidne a spomalit ?

Martin
2. července • 12:59

 Z toho, jak pan inženýr Saša píše, se zdá, že ani nevychodil základní školu

PS. Hezky jste ho setřel, pane Brožo.

Dj
2. července • 11:00

Zatímco starší agregát má udávanou spotřebu 9,6/5,6/7,1 l/100 km, nový Twinport se chlubí 8,5 litry ve městě, 5,5 l mimo město a 6,6 l ve městě.

Že by dva způsoby jízdy?

Petr Broža
2. července • 11:06

Opravím

Zdenek
2. července • 10:38

noc se me tady libi prispjevky od lidi co novou astru videli mozna z vlaku ale uz vedi jakej je to smenjd .
treba to o tom ze v zadu je diky strese malo mista - no mam 190cm/100 kg a toto jsem nepozoroval .
nebo dalsi "objektivni" nazory na vzhled - hnusna .. .
atd....

igor
2. července • 11:05

Zdenek: Ja som pisal o subjektivnom hodnoteni dizajnu - posudenie kvality dizajnu je vecou vkusu kazdeho z nas. Niekomu sa paci, niekomu nie. U mna konkretne Astra na obrazku - laska na prvy pohlad, v realite vytriezvenie; u Golfa na fotkach hnus, v reali naopak sa zacal pacit. That' all. Videl som uz aj vcelku peknu Astru - svetlomodra metaliza, pekne disky. Uplny extrem do opacnej strany je najlacejsia Astra s ciernymi plastami, v cervenej farbe a tymi hnusnymi puklicami  Ja mam este o kusok viac, nez ty, a vzadu mi veru bolo tesno v oblasti hlavy. Este horsie to bolo v BMW 1, tam som si skoro krk vyklbil...

MadPete
2. července • 10:15

V Autocaru testovali též 1,6ku a nad přítomností bubnů se celkem podivovali. Takže nejsme jediný trh, na kterém to s nimi prodávají. Jinak koukám, že Astra Classic za těch inzerovaných 330 tis. s klimou bude možná lepší nabídka..

Franta
2. července • 9:31

Taky sem jezdil dve hodky s Enjoy 1.6. A musim rict ze jak mame doma starsi Astru 1.6 ECO, tak plne souhlasim s recenzi - ten interier je nepochopitelne hnusny a neprakticky. Zadne odkladaci plochy, zadne kapsy ve dverich, spatny vyhled zrcatkem dozadu, neprijemne plasty, maly kufr a hodne nepohodlne nastupovani dozadu ...
Na druhou stranu se to ridi skoro stejne dobre jako Golf V. Motor je hodne tichy, auto jede a brzdi super (ten muj kousek mel ve vybave Enjoy kotouce v zadu) a je dost tiche jeste okolo 150 km/h. Naopak pneumatiky popripade odhlucneni od kol je o hodne horsi nez u Golfa V/stare Astry. Uz okolo 60km/h je v aute docela rachot od kol coz mi na stejne casti cesty nedelal ani Golf ani starsi Astra.
A taky s manualem mi pri 140km/h tocil asi tak 3.900 ot/min na petku - takze skoro uplne stejne jako 4 roky stara Astra 1.6ECO (a o hodne radeji bych bral otacky jake dostali recenzenti).
Asi tak. V Nemecku se uz prodava kombik, projedu se jeste v nem a uvidim jestli ma cenu cekat na nejaky novy Golf V Plus nebo jit do Astry ... jinou moznost zatim nevidim (Focus ne, Megane ne, Corolla ne, Stilo ne).

HajLender
2. července • 8:57

Stareho psa novym kuskom nenaucis. Stare auto v novom sate.

Co je to za auto co ma vzadu bubny, nema drziak na pohare?

Dizajn Astry je uz teraz okukany, to auto je nic. Treba nan zabudnut

mates
2. července • 9:05

jj a navic mi nezbyva nez rict, ze je to porad jenom OPEL, nic vic, kdy uz se najdou auta co se vyrovnaj cenove, vlastnostmi i kvalitou dohromady treba Mazde 3 a Honde Civic..... jeste si chvili pockame.....

V90
3. července • 22:21

Svatá pravda - Opely jsou hrozné šmejdy. Za 2 roky a 60kkm jsem měl na služební Zafiře už 3 vážné závady! Byla nutná výměna žárovek v předních světlometech a žárovky v palubní desce. Kamarád si ve stejné době kupoval BMW 320 a je úplně v pohodě - během dosavadních 50kkm jen prkotiny - výměna hlavy motoru, topení, váhy vzduchu a alternátoru.
Příště už prostě takovou chybu abych si koupil Opela neudělám.

Leonardo Cupranek
2. července • 9:37

Zkusil's Alteu Sport-Up?

Petr
2. července • 10:37

Hezký zvenku, škaredé zevnitř, malý kufr... Co dodat. Jak MPV bych čekal, že to třeba bude mít posuvný nebo vyndávací sedačky, ale skutek utek. Prostě nafouknutej hatchabck.

Leonardo Cupranek
2. července • 11:19

A yax prisel's na to, ze to je MPV??? A uz's ftom yel's?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
2. července • 11:22

Jo, naprosto mne to nezaujalo, jak říkám doslova ošklivá palubka, hnusná tyč mezi konzolou a tunelem, kufr na dvě tačky. Ani ten zadek není kdovíjak povedenej, snad jen přední maska se mi líbí. Jo, zkusil 1.6 a dost hroznej motor, lepší jsou moc drahý. Hm.

Leonardo Cupranek
2. července • 11:49

No, me se naopak predni maska nelibi, ale nadchly me sportovni sedacky (ve sportovni vybave), hlavne jejich bocni vedeni. A take jizdni vlastnosti. Motor 1.6 bych si nekoupil nikdy do zadneho auta, pocitam s tim, ze bych si kazdopadne priplatil. Zatim jsem ale nejel s 2.0 FSI a chtel bych to zkusit - mam totiz obavy, ze to bude horsi, nez 1.8T. Pokud se to ukaze jako pravda, jedinym pouzitelym motorem zustane 2.0 TDI, nebo cekat na 2.0 FSI-Turbo.

Petr
2. července • 12:04

Sedačky dobré, ale tu palubku nepřekousnu. Motor bych bral asi 1.9 TDI, kdybych o Altee uvažoval. Ale neuvažuju  Více mne bere Oktávka, hlavně kufr, dá se v něm i spát.

Leonardo Cupranek
2. července • 13:29

Me Altea taky nebere - ani se mi moc nelibi. Ale jezdi se v tom moc dobre. O2 je fajn, hlavne az bude RS. Ale ja proste kufr nepotrebuju, takze uvidim, jak bude vypadat novej leon, kolik bude stat a jaky do nej daj motory. Zatim vzdy davali do leonu motory silnejsi, nez do toleda a jelikoz nove toledo ma mit i nejake V6, tak se necham prekvapit, co daj do leonu ) Ale stejne je to z me strany jen teorie, protoze mam jeste s vyberem noveho auta minimalne rok a pul casu - a kdo vi, co bude tehdy na trhu.

tibor
2. července • 14:06

Leonardo pojd do saaba2,0t 9-3 s vybavou kolem mega,ten leon nebo ja nevim jak se to jmenuje bude s vybavou a vykonym motorem urcite nad 700,000 a porad to bude jen nizsi stredni a 9-3 nema mega kufr,ale ma prekrasny interier takovy noblesni,spickove jizdni vlastnosti,bezpecnosti vybavu oktere si muzes nechat u seatu akorat zdat a hlavne to vypada jako auto

Lukke
2. července • 14:59

Hehe. Ty se Tibore z toho Saaba jednou zblázníš. Jasně, chápu, že se Ti líbí. Kamarád ho má taky (Aero 2.0T cabrio), takže vím přesně jak vypadá a jak se s ním jezdí, ale každý má na to jiný názor. Mně osobně plasty uvnitř přijdou úplně obyčejné (přirovnal bych k Fabii) až hnusné. O noblese se nedá ani uvažovat. Jízdní vlastnosti má lepší např. BMW 325i. Jinak zvenku je to opravdu krasavec a se staženou střechou - lahoda pro oko. Takže každý uvažuje jinak. Já kdybych si kupoval auto do milionu, určitě by to bylo BMW 320d (tak jako u Tebe Saab), Passat nebo Superb.

lubos
8. července • 16:53

Saab ti ale uvnitr nevrze ani po 10 letech

tibor
2. července • 15:29

no ty plasty nevim nevim,ale me prijdou v obycejny 9-3 linear kvalitni a dycha ztoho proste kvalitaa ten klasicky saabovsky oval je tam porad a to vypada noblesne jako brtiske vozytak o ty jizde jsme se uz bavily a davam ti zapravdu,ze saab je proste mekci,je spis naladen komfortneji,ale zase ne tak,aby to vadilo pro rychlou jizdu,tam je porad bezpecnybmw 3 bych bral taky,bmw je dnes asi jedina znacka co zustala uplne svebytna a ma sve modely plne ve sve rezii ato je mi nani sympaticke...tak pasika bych nebral,superb taky ne,jeste je tu s60

Leonardo Cupranek
2. července • 14:23

Ja nejsem tak bohatej, aby pro me tech 300 litru byl zanedbatelnej rozdil (+dalsi prachy za pojisteni a servis). Saab je urcite prima, ale spojenectvi s opelem jej degraduje, kdezto spojenectvim s audi seat docela roste - aniz bych jakkoli chtel porovnavat neporovnatelne.
Novy Leon bude mit kvalitni podvozek z golfu5, navic pravdepodobne bude sportovneji odladeny - cili o podvozek bych strach nemel. Velkou neznamou jsou samozrejme motory a ceny. 2.8V6 uz tam mozna nedaj (docela by me zajimalo, kterou V6 to chtej davat do Toleda) a 1.8T 165kW uz asi take ne (1.8T odchazi do propadliste dejin - cest jeho pamatce). Soucasny Leon Cupra byl bud se sestivalcem (2.8V6 150kW), nebo s nejsilnejsim koncernovym ctyrvalcem (1.8T 165kW). Takze je otazkou, jake sestivalce koncern nabidne (nevim, jestli doufat v 3.2 FSI neni priliz optimisticke) a co bude onim nejsilnejsim ctyrvalcem (nejake 2.0 FSI-T 185kW?). Ale kazdopadne je casu jeste dost a treba nakonec skoncim u neceho typove zcela jineho. A nebo se rozhodnu svoje v potu tvare vydelane penize utracet za neco rozumnejsiho.

lubos
8. července • 16:28

Servisni prace nejsou o moc vyssi, ovsem nahradni dily jsou myslim jedni z nejdrazsich vubec. Tedy ne vsechno asi, ale hodne veci. Zas ale nemeli by se moc kazit. Pokud clovek nema smulu. Co se tyce pojistenie, pokud pominu kubaturu, ve svete ma Saab jednu z nejnizsich pojistek. Havarijni a taky proti kradezi. Jinak, skoda ze 9-3 nema 2.3 motor. Nevim proc. Krome Viggenu, samo. 300k je ale 300k .... radeji nejaky chvili jety.

tibor
2. července • 15:34

ja taky za rok vyhodim xsaru a uvazuju o ojetym saabu nebo bmw3,ale uz kupovat novou konfekci nebudu...taky jsem uvazoval o alfe 156,ale co jsem zde na ni slysel kritiky jak je poruchova a po 150,000km na vyhoz nevimkazdopadne citroen uz kupovat na 100% nebudu ani c4,ktera stejne bude porad na urovni treba novy astry apod. proste bych si nepolepsil

MadPete
2. července • 14:54

Ono to není spojenectví, maj zkrátka společnýho krkavčího otce GM. Např. narychlo převlíknout Chevy Blazer a Imprezu ala Saab mi příde jako pěkná zoufalost, zlatej "taťka" VW 

tibor
2. července • 15:23

tak mas pravdu 9-2 je zklamani,je to proste pravleceny subaru za saaba a 9-7,je hezka,ale zase to neni pravy saabono je mozna dobre,ze v evrpope se to prodavat nebude alspon to neuvidim na vlastni bulvy...jinak 9-5 je uplne svebytna a vplne rezii svedutim nemyslim diesel od isuzu9-3 je taky v pohodepodlaha je sice vectra,ale je kompletne predelana...a diesel 2,2dit je od opela a proto bych snim saaba nechtel,ale kdyz nejste sklani fanda saabu nemelo by vam to vadit...

Pol
2. července • 17:46

Spatna zprava: kvuli velkym ztratam koncernu GM v evrope bude vyvoj i design aut koncernu vice centralizovan (do Russelsheimu a Zurichu). Tohle se samozrejme nejvice dotkne Saabu, vyvoj ve Svedsku bude zastaven, coz bude znamenat dalsi "koncernizaci" Saabu .

Viz http://autozine.kyul.net/0_News/Latest/Current/News_frame.htm

tibor
2. července • 18:24

no duofam,ze to saab prezije,gm me zacina fakt stvat,nejdriv ten opel a jejich vzajemna ,,Vypomoc" ated tohle,driv to byla tak individualisticka znacka a tahle koncernizace je proti jeji vlastni filozofii,holt prachy nesmrdiAle treba jaguar je na tom taky podobne s x-type a bude asi hur pro vsechny snad krome bmw

Leonardo Cupranek
2. července • 18:45

Holt si musis koupit 10 let starej Saab (ten jeste bude dost individualistickej a nebude koncernizovanej) a dobre se o nej starat, aby ti vydrzel az do smrti. Budes se moct pak celej zivot vysmivat chudakum v koncernizovanejch Audi RS6+.

tibor
2. července • 20:23

ja saaba mel ato 900takze 10 let stary saab je sice dobry auto,ale dneska mam uz vetsi pozadavky na bezpecnost a komfort...spis bych bral znova 900 treb aero jako druhy auto pro poteseni a pocit,ze mam veteranaja se koncernizovanym vozum nevysmivam,nenam duvod,saab je uz v kocernu,volvo taky,citroen nakonec taky...navic vis,ze audi je mi sympatickynapr. a3 je zpracovanim o tridu vyse,je to proste audi

lubos
8. července • 16:51

Starej 900S je (imho) bezpecnejsi nez vetsina novych aut zhruba jeho velikosti (neni velkej). Proste je to hodne velky kus zeleza a to zavazi jako absorpcni zona. Fyzika nepusti. Proste male lehke auto muze mit i 20airbagu, a nepomuze mu to

Na tomhle auticku me fascinuje krome specifickeho vzhledu i to, ze jsou krajiny, kde je temer tak beznych autem jako u nas skodovka, vcetne moznosti servisu a nahradnich dilu a hlavne to, ze nema motor ovladany eletronikou.

Ja osobne preferuju pouzivani cehokoliv spotrebniho tak, aby to vydrzelo, dalo se opravit. A ne porad nakupovat jako silenej nove a nove a nove. Ale to uz jsem off.

Petr Broža
2. července • 19:16

Proč se každá diskuse zvrhne v boj mezi saabistou (tiborem) a seatistou (Leonardem)?

Leonardo Cupranek
2. července • 20:03

Ja o Seatu preci vubec nemluvil a proti Saabu vubec nic nemam.

Petr
2. července • 13:46

To jo, ale člověk musím mít přehled, aby měl jasno, do čeho půjde - a navíc si tím dělá radost, mě baví se občas projet a přemýšlet, co bych si vzal, kdybych na to měl

Leonardo Cupranek
2. července • 14:01

To ja zase do jinejch (lepsich/novejsich) aut radeji moc nelezu, protoze pak bych byl akorat nasranej, jakym to jezdim strepem. Do silnejsiho bych fakt radeji nelez. Naopak skvely je, kdyz cloveku jako nahradni auto v servisu pujcej nejakou tu stokonovou octavii - kdyz pak clovek vleze do vlastniho, tak ma zase dobrej pocit. A uplne nejlepsi je si obcas pujcit kamosovu tisicovku. Ja si tak jedou do mesice (kdyz uz zase na to svoje nadavam, ze mi to nejede a obcas se i koukam, jestli nemam zatazenou rucni brzdu) proste na malou projizdu pujcim S-1000MB a pak mam zase radost, ze nemam az tak hrozny auto Navic v te S-1000MB je skvelej posilovac - clovek si tam fakt posili bicaky.

mfilip
2. července • 8:34

porad nechapu, proc vyjizdite nadrz na doraz. Mam za to, ze to muze poskodit palivove cerpadlo a katalyzator.

mates
2. července • 9:30

taky si myslim ze to nebyl moc dobry napad to do clanku navic jeste uvest..........

Petr Broža
2. července • 10:28

Jen jsem chtěl upozornit na to, že palivoměr je poměrně zrádný; palubní počítač se určitě vyplatí.

Name and surname
2. července • 10:44

Jo, jako u Golfa 5. Tam když začnu jezdit na rezervu, tak nejenže se rozsvítí obrázek benzínové pumpy na palubce, ale ještě navíc při každém nastartování palubní počítač pípne a napíše "Načerpejte palivo". Fakt je ten PP někdy na tečku...

Petr Broža
2. července • 10:59

Kéž by Astra aspoň pípala...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Name and surname
2. července • 15:38

No, ale není nad to se projít letním večerem s kanystříkem v ruce k pár kilometrů vzdálené benzínce...

Petr Broža
2. července • 16:16

Naštěstí existují mobilní telefony a ochotní přátelé, kteří k autu dojedou s kanystrem plným benzínu

Ace2
2. července • 18:08

Jsem včera v Ječný (Praha) viděl zajímavou věc. Jakési staré malé auto různorodých barev v tom 4 lidé narozdíl od auta mladí, ale za to také s různorodým barevným přelivem na hlavě. To by nebylo až tak zajímavé. Nicméně zajímavější bylo to, že to auto stálo umřené a na zadních skle byl papír kde bylo propiskou napsáno "Nemáte někdo přebytečný benzín "? a ještě něco co jsem už nestihl přečíst. Hele fakt se mi to nezdá rozumný, zvláště teď v Praze kdy můžete zůstat klidně 3 hodiny v koloně, to je lepší jezdit s dostatečnou rezervou.

Petr Broža
2. července • 9:19

To nebyl úmysl; jen nedostatek benzínových pump

Leonardo Cupranek
2. července • 9:35

Mam pocit, ze v cesku je nejvyssi hustota benzinovych pump na svete, ne?

Petr Broža
2. července • 10:26

Jak kde

igor
2. července • 1:02

Dobry test, davam 1-ku s hviezdickou. Tiez som bol novu Astru odskusat, jazdil som s 1.6 Cosmo, a musim povedat, som z nej hooodne sklamany. Myslim si, ze podobne, ako sa hovori o novom Golfe, ze je outsider a neurobi dieru do sveta, tak to iste sa da povedat o novej Astre. Co prinasa oproti starej? Okrem dizajnu hadam nic! Prikladam copy&paste z mailu, co som posielal kamaratovi, velkemu Opel fandovi jazdiacemu na Vectre GTS:

---

Velmi neprijemne ma prekvapili funkcne vady:

- Zadne okno je zufalo male, podobny extrem, ako ma Accord Tourer

- Vnutorne spatne zrkadlo je velmi nevhodne umiestnene - je to asi tym vacsim sklonom predneho okna, co sposobilo, ze spatne zrkadlo vyslovene zavadza a "trci" do ksichtu

- Kufor je dost maly, oproti starej Astre je opticky mensi (litrovo som si nie celkom isty)

- Kufor ma aj dalsiu vadu, otvor donho je dost uzky - zadne svetla su totiz zbytocne dost velke a maju taky divny trojuholnikovy tvar.

- Na zadnych sedadlach sa zle sedi, pretoze strecha sa vzadu dost zvazuje, a vadi strop na hlavu.

- Palubny pocitac ani tempomat nie je ani v najvyssej vybave (len za nezanedbatelny priplatok).

- To auto nema ziadne odkladacie priestory - flasa, mobil, penazenka - no chance

Vcelku ujde interier, kozeny volant dobre sadol do ruky. Sadni do svojej Vectry, pozri sa na interier a predstav si ho o kusok zmenseny - mas novu Astru. Dokonca aj ten display v strede pristrojovky je rovnaky - ale nastavit na nom klimu pocas jazdy, to musis takisto krutit kolieskami a klikat a klikat. Ked sa zle nastavis v menu, tak sa musis komplikovane vracat naspat atd - ved to poznas

Nova Astra bohuzial neprinasa okrem subjektivne hnusneho dizajnu (najskaredsia je suverenne v cervenej farbe a zakladnej vybave) nic dobre a zaroven nove Pripada mi to, ako keby sa v Opli zlakli "fiha, tak novy golf ide pomaly do predaja, pozvarajte rychlo nejake plechy, aby sme akoze mali konkurenta".

----

Tak čo, začne flamewar?

Šumík
2. července • 9:36

Proto mám pořád za to, že Golf je lepší a daleko lépe propracovanější auto. Už jsem viděl několik nových Aster minulý týden v Německu a s kámošem jsme se shodli na tom, že VW vypadá prostě líp. Astru nejvíc kazí koncový světla. Fuj....

 A že to má bubny u základních verzí.......to ani neměl Golf IV 1.4 před 7 lety

Viados
11. července • 22:38

No tahle Astra fakt asi díru do světa neudělá, hlavně kvůli ceně, ale zrovna Golf V taky ne. Mmch. právě zadní světla Golfu V, "módně" kulatá, jsou nejhnusnější a díky nim vypadá zezadu Golf V jako auto o třídu níž než Polo.

tibor
2. července • 13:55

myslim,ze mas pravdu,g5 vypada opravdu lepe,tedy abych to rekl nejlepe golf5 vypada ve skutecnosti lepe nez na fotkach,astra vypada lepe na fotkach nez v realujinak interier se mi take libi vice u golfu,ale pouze s trojramenym volantem...ten golf5 je ve skutecnosti opravdu hezci a ma hezky zadek

Name and surname
2. července • 15:33

Mě se na G5 zase naopak líbí předek. Jemně prohoupnutá kapota s mírným přetažením se zamračenýmy světly. Dost povedený. Stejně jako linie střechy přecházející do odtrhové hrany spojleru na pátých dveřích. A povedené jsou i nízkoprofilové gumy na sníženém podvozku... Ale to je jen názor vkusu...

tibor
2. července • 15:56

a pekny je rieger-tunning na golfu5jinak predek se mi taky libi...

Pavel
2. července • 10:32

Golf nevypadá špatně, ale má divnou palubku. Oktávka II to jistí.

PeterL
2. července • 10:11

hm, z celého mecheche v nižšej strednej triede mi momentálne vychádza najlepšie Octavia II. Potvrdil mi to aj dojem z jazdy - kus kvalitného auta. Jediná nevýhoda - o chvíľu z nej bude masovka.

Tak ešte počkám na nové Toledo (buď to bude obluda á la Vel Satis, alebo niečo ladné v štýle Altea) - a potom sa rozhodnem. Opel sa z rozhodovacieho procesu tak nejak vyradil sám.

yex
25. září • 23:51

Jaaaj ty a to tvoje Toledo...ved si ho kup...toho sa vela nepreda a nebude z toho masovka

Tom
2. července • 0:47

To je zase divne, v Nemcich jsou vzadu jen kotouce, viz http://www.opel.de/res/download/pdf/0T_48_specs.pdf a to od verze 1.4 (maji prumer 240mm) a pak jsou vetsi - 264mm. Stejne tak ESP je v zakladu. Pisu "zase", protoze znam starou Astru a ta ma tady v Nemecku take vzadu vzdy kotouce. Asi na nas GM setri . Muze te to nejak vysvetlit/overit, pane Brozo?

Petr Broža
2. července • 8:02

Také mne překvapilo, když jsem v ceníku četl následující poznámku:

Kotoučové brzdy vpředu i vzadu pro motory 1.8 16V, oba 1.7 CDTi a 2.0 Turbo, pro motory 1.4 16V a 1.6 16V pouze se sníženým podvozkem a ESP. Kotoučové brzdy vpředu a bubnové vzadu pro motory 1.4 16V a 1.6 16V bez sníženého podvozku a ESP.

Ale jak píšete, je to dáno tím, že Astra má v Německu ESP, s nímž se dodávají kotouče i pro slabé benzíny.

PS. To, že jsou vzadu bubny, je ověřeno vizuální kontrolou

Leonardo Cupranek
2. července • 9:34

To vubec neva, spravnej "tuner" si koupi imitace kotoucu, nebo puklice, ktere vypadaj jako hlinikace s kotoucema )

Oulu
2. července • 10:19

...načež si přečipuje motor, aby za ním nebylo nic vidět

Leonardo Cupranek
2. července • 10:52

No, pokud by si to chipoval sam, nebo u strejdy ve vypocetnim stredisku mistniho JZD, nebo si tam da takovou tu "chytrou krabicku" s napisem PowerBox, tak ano. Pokud pujde k renomovane firme a nebude to se zvysovanim prehanet, bude i nadale plnit vsechny emisni a dalsi limity. U dieselu bez FAP je ale ten problem, ze pri prudke akceleraci kouri kazdej, i bez chipu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
2. července • 20:33

Ještě sem nepotkal nikoho, kdo by řek že to přehnal, každej to má tak akorát.

Leonardo Cupranek
2. července • 22:22

To je jednoduchy - to by se melo poznat na STK. Tam proste pravda vyjde najevo.

Lepsi tuneri ladi kazdy motor zvlast, protoze dva stejne motory neexistuji. A i dva "stejne" motory TDI 66kW zacnou kazdy kourit pri jinem procentnim zvyseni vykonu. Nektere TDI 66kW zacne kourit uz pri 75kW, nektere nekouri ani pri 95kW. Bohuzel vetsina "tuneru" jsou jen prodejci necich hotovych chipu (maj proste jedno CD, kde maj pro kazdy typ motoru jednu datovou mapu), nekteri maji ta data dokonce ukradena a nekteri tuneri dokonce prodavaji PowerBoxy, ktere maji v sobe pouze jeden odpor, ktery oblbuje ridici jednotku, aby v celem spektru otacek strikala o 20% paliva vic.  Bohuzel cim lepsi chip, tim drazsi, ale navyseni vykonu udavaji vsichni zhruba stejne, takze asi vetsina lidi saha po nejlevnejsim reseni. Toto "setreni" bohuzel vede jak k vetsim emisim, tak ke snizeni zivotnosti motoru. Vetsina lidi si koupi powerbox za 3000, misto aby si v prvni rade koupili lepsi vstrikovaci trysky (s vetsim prutokem paliva a hlavne s dokonalejsim rozprasenim smesi). Pak se divej, ze jim to huli. Vetsina lidi chce jen to 30% navyseni vykonu, ale nenainstalujou si uz naporovy chladic oleje a pak se divej, ze se jim snizi zivotnost motoru (vetsinu casu totiz jezdej na prepalenej olej). Chip by mel prijit az po vsech hardwarovejch upravach (vstriky, turbo, svody, intercooler, sani, ...) a mel by byt na miru (custom chip), prave aby zohlednoval vsechny tyto zmeny. Ale to opravdu dela jen malokdo, protoze to stoji penize.

Je pravda, ze existuje jeste jedna skupina tuneru - a to ti, kteri na zivotnost a hlavne na emise prdi zcela zamerne. Podle diskusi na webu to vypada, ze jde o docela pocetnou skupinu. Vypinaji recirkulaci vyfukovych plynu (EGR), vyfukove potrubi nahrazuji rovnou tlustou trubkou (samozrejme bez katalyzatoru), implementuji vstrikovaci trysky s ohromnym prutokem paliva (do 1.9 TDI davaji trysky z 2.5 TDI, nebo specialni zavodni trysky s prutokem 180% oproti standardnim viz zde: http://www.dieselpower.cz/index.php?id=6), a samozrejme i softwarove motor dostavaji k vykonum podstatne vyssim, nez bezne bezpecne chipove zvyseni - viz www.MaxTDI.com a jeho 320 konove 1.9 TDI. Ja osobne presne nevim, jake stanovisko k takovym lidem zaujmout. Na jednu stranu je demontaz katalyzatoru docela bezohledna vec, na stranu druhou proc by se tim meli nejak omezovat, kdyz zde jezdi (zcela legalne) obrovske mnozstvi starych aut bez katu.

Dokonce i relativne renomovane tunerske firmy (zrejme diky silici poptavce) nabizeji vedle chipu s bezpecnym (z hlediska emisi a zivotnosti) zvysenim i chip s vykonem jiz za touto hranici. Prikladem budiz treba firma SportMotor, ktera nabizi pro motor 1.9 TDI 96kW:

1) Bezne a bezpecne zvyseni na 122kW : http://www.sportmotor.cz/motor/tdiii130s.htm se zachovanim emisnich parametru i zivotnosti

2) Silnejsi zvyseni na 134kW: http://www.sportmotor.cz/motor/tdiii130s2.htm se snizenim zivotnosti a neplnenim emisnich limitu

A to jde o solidni firmu, ktera si netroufne nabizet jeste brutalnejsi upravy. Nicmene je asi faktem, ze znacna cast lidi sahne rovnou po silnejsim zvyseni, protoze snizeni zivotnosti motoru vetsinou je problemem az druheho, ci spise tretiho majitele, takze to cerstveho majitle Fabie RS az tak netrapi. To je asi smutny fakt.

Dale je potreba si uvedomit, ze pri prudke akceleraci kouri KAZDE TDI (pokud nema FAP). Chipovane i nechipovane. Spatny chip (napr.powerbox) se pozna podle toho, ze auto kouri i kdyz zrovna prudce neakceleruje. Je jasne, ze chipnute auto pri te prudke akceleraci kouri o neco vic, nez to nechipnute - vykon je proste dan mnozstvim paliva nacpaneho do valcu. Takze podle me pri plnem seslapnuti plynu bude standardni seriove nechipnute TDI 81kW kourit proste vic, nez seriove TDI 66kW - proste proto, ze TDI 81kW se od TDI 66kW hardwarove lisi prave pouze tryskami s vetsim prutokem paliva.

MaxvRS
4. července • 19:15

A můžeš prozradit u které firmy sis to nechal čipovat ty ? Taky se k tomu chystám a přemýšlím u které firmy si to nechám udělat.

"Chip by mel prijit az po vsech hardwarovejch upravach (vstriky, turbo, svody, intercooler, sani, ...)" mám pocit že ty máš taky pouze čip. 

Leonardo Cupranek
4. července • 23:18

Ano, ja tam mam zatim pouze chip, protoze tam zadnou hardwarovou upravu nemam. Pokud si ale nekdy poridim treba lepsi vstriky (pokud kdy pro TDI PD 110kW budou - rika se, ze snad koncem roku), tak pak si samozrejme na to necham individualne odladit datove mapy.

MaxvRS
5. července • 0:23

No psal jsi že čip by měl přijít až po všech hardwarových úpravách a sám si ho tak dal taky nejdřív. A odkud máš čip prozradíš?

Leonardo Cupranek
5. července • 11:52

No ja tam mam napred chip proto, ze jsem zadne hardwarove upravy delat nechtel. Jestli ale nekdy budou lepsi vstriky i pro PD motory, tak si je mozna poridim a pak si samozrejme necham dladit chip.
Nerad bych tady delal nejakym chiparum reklamu, mam jiz treti auto chiple, pokazde od jine firmy a pokazde jsem byl spokojen. Koukni na diskuse na www.DieselPower.cz, tam se nejake doporuceni dozvis, ale s firmami jako bitpower, cimbu, sportmotor, atd... by ses spalit nemel. A s firmou typu ABT jakbysmet...

Jarda
2. července • 7:58

No jestli to nebude tím, že Němcům nevadí si pár kaček za auto připlatit.

Doporučujeme

Články odjinud