Opel Astra 1.6: nová štika v rybníce (megatest)

Do nové Astry vkládá Opel velké naděje. Měla by zastavit klesající prodeje a pozvednout značku tam, kde byla před léty. Novinka má výrazně dynamičtější vzhled, zcela nový interiér ve stylu Vectry či Signu a nové motory. Bude to ale stačit? (+ Video)
Opel Astra 1.6: nová štika v rybníce (megatest)
Seznam kapitol
  1. Přichází třetí generace, sedm motorů pod kapotou
  2. Dynamický design
  3. Interiér, palubní deska
  4. Přední sedadla, místo vzadu, odkládací prostory
  5. Zavazadlový prostor, motor, robotizovaná převodovka
  6. Způsob řazení, tvrdohlavý automat, pružnost, převody, spotřeby
  7. Jízdní vlastnosti, odpružení, řízení, aerodynamický hluk, zhodnocení
  8. Plusy, minusy, parametry, výbava, přehled motorů, ceník
  9. Ceník, přehled motorů, oficiální fotografie
  10. Všechny vlastní fotografie

Třetí generace

Astra přichází na trh už ve své třetí generaci, přičemž ta stará se v Česku i nadále prodává pod názvem Classic (viz nedávný test). Novinka přichází v době, kdy konkurence už z větší části obměnila vozový park v nejvíce exponované nižší střední třídě. Na trhu máme nového Golfa, Mazdu 3, Octavii, nedávno přibyl Mégané, v září se začne prodávat Lacetti, pak Focus atd. Astra se zatím prodává pouze jako pětidveřový hatchback, na podzim přibude kombi, na jaře 2005 pak sportovněji střižená třídveřová verze. Základní model Essentia s motorem 1.4 16 stojí jen 419 900 Kč, což odpovídá konkurenci.


Tip: Stáhněte si plakáty a video nové Astry.

Druhý nejlevnější motor 1.6 16V už ale stojí o padesát tisíc více, přitom v dalších výbavách je mezi těmito motory rozdíl jen dvacet tisíc; z toho je patrné, že cena základního modelu je uměle snížena proto, aby mohl Opel psát, že nová Astra stojí „už“ od 419 tisíc. V základní výbavě Essentia má Astra dvě řady dveří (Golf má jen jednu), čtyři airbagy, ABS, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládání předních oken a zrcátek, základní CD přehrávač se dvěma reproduktory a 15“ plechová kola.

Další výbavy v pořadí jsou Enjoy, Elegance, Cosmo a Sport – přesný popis najdete na konci článku včetně cen příplatkových prvků. Pokud se spokojíte se základním motorem, metalízou (+13 000 Kč) a klimatizací (+35 000 Kč), přijde vás Astra na 467 900 Kč. Budete-li ale chtít motor 1.6 16, za stejnou výbavu zaplatíte už téměř 520 tisíc, což není málo. Za ty peníze lze pořídit korejskou konkurenci o třídu výše (Sonata, Magentis…).

Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím sedm motorů

Základním motorem nové Astry je zmíněná čtrnáctistovka s výkonem 66 kW (Ecotec Twinport), následuje testovaná 1.6 77 kW (Ecotec Twinport), 1.8 92 kW (Ecotec) a přeplňovaný dvoulitr s výkonem 125 kW. Nejvýkonnějším benzínem bude později tentýž dvoulitr, ale vyladěný na 147 kW. Z naftových motorů jsou v nabídce jen dva, a sice 1.7 CDTi ve dvou výkonových provedeních: 59 a 74 kW. Později budou uvedeny dva motory 1.9 CDTi s výkony 88 a 110 kW. Všechny motory mimo 2.0T mají pětistupňovou manuální převodovku, dvoulitr má ve standardu šestikvalt.

Poznámka: O technologii Twinport se zmíním dále.

K 1.6 16V lze přikoupit za 20 tisíc Easytronic (nacházel se v testovaném vozu), za 3 500 Kč pak s řazením na volantu (to se hodí, ale v testovaném voze tato drobnost chyběla). Klasický čtyřstupňový automat (44 tisíc) pak lze přikoupit pouze k motoru 1.8 16V, k naftě si ho nepořídite. Je to docela omezující, protože některá konkurence (Volkswagen, Škoda) umožňuje přikoupit automat v podstatě k jakémukoliv motoru. Na druhou stranu přeplňovaný benzín je konkurenční výhodou, Golf, Octavia či Mazda 3 nic takového nemají.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Přichází třetí generace, sedm motorů pod kapotou
  2. Dynamický design
  3. Interiér, palubní deska
  4. Přední sedadla, místo vzadu, odkládací prostory
  5. Zavazadlový prostor, motor, robotizovaná převodovka
  6. Způsob řazení, tvrdohlavý automat, pružnost, převody, spotřeby
  7. Jízdní vlastnosti, odpružení, řízení, aerodynamický hluk, zhodnocení
  8. Plusy, minusy, parametry, výbava, přehled motorů, ceník
  9. Ceník, přehled motorů, oficiální fotografie
  10. Všechny vlastní fotografie

bazar

Opel Vectra 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 97 711 km
Cena: 93 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 88 705 km
Cena: 63 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2011
Stav: 157 957 km
Cena: 207 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 153 019 km
Cena: 220 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 181 063 km
Cena: 170 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 38 291 km
Cena: 246 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků