Opel Astra 1.6: nová štika v rybníce (megatest)

Do nové Astry vkládá Opel velké naděje. Měla by zastavit klesající prodeje a pozvednout značku tam, kde byla před léty. Novinka má výrazně dynamičtější vzhled, zcela nový interiér ve stylu Vectry či Signu a nové motory. Bude to ale stačit? (+ Video)
Opel Astra 1.6: nová štika v rybníce (megatest)
Seznam kapitol
  1. Přichází třetí generace, sedm motorů pod kapotou
  2. Dynamický design
  3. Interiér, palubní deska
  4. Přední sedadla, místo vzadu, odkládací prostory
  5. Zavazadlový prostor, motor, robotizovaná převodovka
  6. Způsob řazení, tvrdohlavý automat, pružnost, převody, spotřeby
  7. Jízdní vlastnosti, odpružení, řízení, aerodynamický hluk, zhodnocení
  8. Plusy, minusy, parametry, výbava, přehled motorů, ceník
  9. Ceník, přehled motorů, oficiální fotografie
  10. Všechny vlastní fotografie

Třetí generace

Astra přichází na trh už ve své třetí generaci, přičemž ta stará se v Česku i nadále prodává pod názvem Classic (viz nedávný test). Novinka přichází v době, kdy konkurence už z větší části obměnila vozový park v nejvíce exponované nižší střední třídě. Na trhu máme nového Golfa, Mazdu 3, Octavii, nedávno přibyl Mégané, v září se začne prodávat Lacetti, pak Focus atd. Astra se zatím prodává pouze jako pětidveřový hatchback, na podzim přibude kombi, na jaře 2005 pak sportovněji střižená třídveřová verze. Základní model Essentia s motorem 1.4 16 stojí jen 419 900 Kč, což odpovídá konkurenci.


Tip: Stáhněte si plakáty a video nové Astry.

Druhý nejlevnější motor 1.6 16V už ale stojí o padesát tisíc více, přitom v dalších výbavách je mezi těmito motory rozdíl jen dvacet tisíc; z toho je patrné, že cena základního modelu je uměle snížena proto, aby mohl Opel psát, že nová Astra stojí „už“ od 419 tisíc. V základní výbavě Essentia má Astra dvě řady dveří (Golf má jen jednu), čtyři airbagy, ABS, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládání předních oken a zrcátek, základní CD přehrávač se dvěma reproduktory a 15“ plechová kola.

Další výbavy v pořadí jsou Enjoy, Elegance, Cosmo a Sport – přesný popis najdete na konci článku včetně cen příplatkových prvků. Pokud se spokojíte se základním motorem, metalízou (+13 000 Kč) a klimatizací (+35 000 Kč), přijde vás Astra na 467 900 Kč. Budete-li ale chtít motor 1.6 16, za stejnou výbavu zaplatíte už téměř 520 tisíc, což není málo. Za ty peníze lze pořídit korejskou konkurenci o třídu výše (Sonata, Magentis…).

Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím sedm motorů

Základním motorem nové Astry je zmíněná čtrnáctistovka s výkonem 66 kW (Ecotec Twinport), následuje testovaná 1.6 77 kW (Ecotec Twinport), 1.8 92 kW (Ecotec) a přeplňovaný dvoulitr s výkonem 125 kW. Nejvýkonnějším benzínem bude později tentýž dvoulitr, ale vyladěný na 147 kW. Z naftových motorů jsou v nabídce jen dva, a sice 1.7 CDTi ve dvou výkonových provedeních: 59 a 74 kW. Později budou uvedeny dva motory 1.9 CDTi s výkony 88 a 110 kW. Všechny motory mimo 2.0T mají pětistupňovou manuální převodovku, dvoulitr má ve standardu šestikvalt.

Poznámka: O technologii Twinport se zmíním dále.

K 1.6 16V lze přikoupit za 20 tisíc Easytronic (nacházel se v testovaném vozu), za 3 500 Kč pak s řazením na volantu (to se hodí, ale v testovaném voze tato drobnost chyběla). Klasický čtyřstupňový automat (44 tisíc) pak lze přikoupit pouze k motoru 1.8 16V, k naftě si ho nepořídite. Je to docela omezující, protože některá konkurence (Volkswagen, Škoda) umožňuje přikoupit automat v podstatě k jakémukoliv motoru. Na druhou stranu přeplňovaný benzín je konkurenční výhodou, Golf, Octavia či Mazda 3 nic takového nemají.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Přichází třetí generace, sedm motorů pod kapotou
  2. Dynamický design
  3. Interiér, palubní deska
  4. Přední sedadla, místo vzadu, odkládací prostory
  5. Zavazadlový prostor, motor, robotizovaná převodovka
  6. Způsob řazení, tvrdohlavý automat, pružnost, převody, spotřeby
  7. Jízdní vlastnosti, odpružení, řízení, aerodynamický hluk, zhodnocení
  8. Plusy, minusy, parametry, výbava, přehled motorů, ceník
  9. Ceník, přehled motorů, oficiální fotografie
  10. Všechny vlastní fotografie
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků