Opel Astra 1.6: nová štika v rybníce (megatest)

Do nové Astry vkládá Opel velké naděje. Měla by zastavit klesající prodeje a pozvednout značku tam, kde byla před léty. Novinka má výrazně dynamičtější vzhled, zcela nový interiér ve stylu Vectry či Signu a nové motory. Bude to ale stačit? (+ Video)
Opel Astra 1.6: nová štika v rybníce (megatest)
Seznam kapitol
  1. Přichází třetí generace, sedm motorů pod kapotou
  2. Dynamický design
  3. Interiér, palubní deska
  4. Přední sedadla, místo vzadu, odkládací prostory
  5. Zavazadlový prostor, motor, robotizovaná převodovka
  6. Způsob řazení, tvrdohlavý automat, pružnost, převody, spotřeby
  7. Jízdní vlastnosti, odpružení, řízení, aerodynamický hluk, zhodnocení
  8. Plusy, minusy, parametry, výbava, přehled motorů, ceník
  9. Ceník, přehled motorů, oficiální fotografie
  10. Všechny vlastní fotografie

Třetí generace

Astra přichází na trh už ve své třetí generaci, přičemž ta stará se v Česku i nadále prodává pod názvem Classic (viz nedávný test). Novinka přichází v době, kdy konkurence už z větší části obměnila vozový park v nejvíce exponované nižší střední třídě. Na trhu máme nového Golfa, Mazdu 3, Octavii, nedávno přibyl Mégané, v září se začne prodávat Lacetti, pak Focus atd. Astra se zatím prodává pouze jako pětidveřový hatchback, na podzim přibude kombi, na jaře 2005 pak sportovněji střižená třídveřová verze. Základní model Essentia s motorem 1.4 16 stojí jen 419 900 Kč, což odpovídá konkurenci.


Tip: Stáhněte si plakáty a video nové Astry.

Druhý nejlevnější motor 1.6 16V už ale stojí o padesát tisíc více, přitom v dalších výbavách je mezi těmito motory rozdíl jen dvacet tisíc; z toho je patrné, že cena základního modelu je uměle snížena proto, aby mohl Opel psát, že nová Astra stojí „už“ od 419 tisíc. V základní výbavě Essentia má Astra dvě řady dveří (Golf má jen jednu), čtyři airbagy, ABS, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládání předních oken a zrcátek, základní CD přehrávač se dvěma reproduktory a 15“ plechová kola.

Další výbavy v pořadí jsou Enjoy, Elegance, Cosmo a Sport – přesný popis najdete na konci článku včetně cen příplatkových prvků. Pokud se spokojíte se základním motorem, metalízou (+13 000 Kč) a klimatizací (+35 000 Kč), přijde vás Astra na 467 900 Kč. Budete-li ale chtít motor 1.6 16, za stejnou výbavu zaplatíte už téměř 520 tisíc, což není málo. Za ty peníze lze pořídit korejskou konkurenci o třídu výše (Sonata, Magentis…).

Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím sedm motorů

Základním motorem nové Astry je zmíněná čtrnáctistovka s výkonem 66 kW (Ecotec Twinport), následuje testovaná 1.6 77 kW (Ecotec Twinport), 1.8 92 kW (Ecotec) a přeplňovaný dvoulitr s výkonem 125 kW. Nejvýkonnějším benzínem bude později tentýž dvoulitr, ale vyladěný na 147 kW. Z naftových motorů jsou v nabídce jen dva, a sice 1.7 CDTi ve dvou výkonových provedeních: 59 a 74 kW. Později budou uvedeny dva motory 1.9 CDTi s výkony 88 a 110 kW. Všechny motory mimo 2.0T mají pětistupňovou manuální převodovku, dvoulitr má ve standardu šestikvalt.

Poznámka: O technologii Twinport se zmíním dále.

K 1.6 16V lze přikoupit za 20 tisíc Easytronic (nacházel se v testovaném vozu), za 3 500 Kč pak s řazením na volantu (to se hodí, ale v testovaném voze tato drobnost chyběla). Klasický čtyřstupňový automat (44 tisíc) pak lze přikoupit pouze k motoru 1.8 16V, k naftě si ho nepořídite. Je to docela omezující, protože některá konkurence (Volkswagen, Škoda) umožňuje přikoupit automat v podstatě k jakémukoliv motoru. Na druhou stranu přeplňovaný benzín je konkurenční výhodou, Golf, Octavia či Mazda 3 nic takového nemají.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Přichází třetí generace, sedm motorů pod kapotou
  2. Dynamický design
  3. Interiér, palubní deska
  4. Přední sedadla, místo vzadu, odkládací prostory
  5. Zavazadlový prostor, motor, robotizovaná převodovka
  6. Způsob řazení, tvrdohlavý automat, pružnost, převody, spotřeby
  7. Jízdní vlastnosti, odpružení, řízení, aerodynamický hluk, zhodnocení
  8. Plusy, minusy, parametry, výbava, přehled motorů, ceník
  9. Ceník, přehled motorů, oficiální fotografie
  10. Všechny vlastní fotografie
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků