Opel Antara se vyrábí i v Rusku

Z montážní linky závodu GM v Petrohradu sjel první Opel Antara.V roce by se tam mělo vyrobit asi 2500 těchto moderních SUV modelů.

Montáž SUV modelů Opel Antara se rozběhla v továrně GM Arsenal v Petrohradu. Po dobu výstavby hlavního závodu GM ve městě Shushary bude komplex Arsenal sloužit zároveň jako výrobní středisko GM i regionální tréninkové zaměstnanecké centrum. Závod v Shushary, který spustí výrobu koncem roku 2008, zaměstná asi 900 pracovníků a jeho produkce bude činit až 70 000 vozů ročně.

„Na ruském trhu zažíváme mimořádné úspěchy,“ říká Alain Visser, Opel Brand Director.„Během prvních osmi měsíců tohoto roku Opel prodal v Rusku asi 40 000 vozů, což znamená nárůst o 278 % v porovnání se stejným obdobím roku 2006. Opel je dnes nejrychleji sílící zahraniční automobilovou značkou v Rusku – a Rusko se stalo pro Opel pátým největším trhem v Evropě. Rozhodnutí spustit montáž modelů Antara v Rusku je plně v souladu s naší strategií, která nám velí vyrábět tam, kde prodáváme. Díky svému atraktivnímu designu je Antara zhmotněním nové vitality značky Opel. Antara je něčím více, než obyčejným SUV modelem – jde o vysoce stylovou reakci na vysoké nároky současných moderních zákazníků.“

Antara se bude v Petrohradu vyrábět ve dvou motorických verzích – se zážehovým motorem o objemu 2,4 l (výkon 140 k), resp. 3,2 l (výkon 227 k). Nový kompaktní SUV model se v Rusku zařadí po bok dalších populárních SUV modelů GM, kterými jsou kompaktní Chevy Niva (vyráběný v joint venture GM AvtoVAZ), Chevrolet Tahoe a Trailblazer (vyráběné v Kaliningradu).

Jacek Gorski, generální ředitel GM Russia, si je jistý úspěchem Antary na ruském trhu: „S ohledem na sílící segment SUV modelů, který si nyní připisuje 19 % celkového ruského trhu, očekáváme, že si Antara povede velmi dobře. Opel Antara je totiž skvěle vyváženou směsí vzrušující dynamiky, stylového designu a vysokých výkonů spojených s pohonem všech kol.“

Pětimístný Opel Antara je přímo odvozený z vysoce ceněného třídveřového konceptu Antara GTC, který se představil na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2005. K charakteristickým rysům Antary patří také mimořádně prostorný interiér a spousta inovativních prvků, jako je například záďový nosič jízdních kol „Flex-Fix“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků