Opel Antara se vyrábí i v Rusku

Z montážní linky závodu GM v Petrohradu sjel první Opel Antara.V roce by se tam mělo vyrobit asi 2500 těchto moderních SUV modelů.

Montáž SUV modelů Opel Antara se rozběhla v továrně GM Arsenal v Petrohradu. Po dobu výstavby hlavního závodu GM ve městě Shushary bude komplex Arsenal sloužit zároveň jako výrobní středisko GM i regionální tréninkové zaměstnanecké centrum. Závod v Shushary, který spustí výrobu koncem roku 2008, zaměstná asi 900 pracovníků a jeho produkce bude činit až 70 000 vozů ročně.

„Na ruském trhu zažíváme mimořádné úspěchy,“ říká Alain Visser, Opel Brand Director.„Během prvních osmi měsíců tohoto roku Opel prodal v Rusku asi 40 000 vozů, což znamená nárůst o 278 % v porovnání se stejným obdobím roku 2006. Opel je dnes nejrychleji sílící zahraniční automobilovou značkou v Rusku – a Rusko se stalo pro Opel pátým největším trhem v Evropě. Rozhodnutí spustit montáž modelů Antara v Rusku je plně v souladu s naší strategií, která nám velí vyrábět tam, kde prodáváme. Díky svému atraktivnímu designu je Antara zhmotněním nové vitality značky Opel. Antara je něčím více, než obyčejným SUV modelem – jde o vysoce stylovou reakci na vysoké nároky současných moderních zákazníků.“

Antara se bude v Petrohradu vyrábět ve dvou motorických verzích – se zážehovým motorem o objemu 2,4 l (výkon 140 k), resp. 3,2 l (výkon 227 k). Nový kompaktní SUV model se v Rusku zařadí po bok dalších populárních SUV modelů GM, kterými jsou kompaktní Chevy Niva (vyráběný v joint venture GM AvtoVAZ), Chevrolet Tahoe a Trailblazer (vyráběné v Kaliningradu).

Jacek Gorski, generální ředitel GM Russia, si je jistý úspěchem Antary na ruském trhu: „S ohledem na sílící segment SUV modelů, který si nyní připisuje 19 % celkového ruského trhu, očekáváme, že si Antara povede velmi dobře. Opel Antara je totiž skvěle vyváženou směsí vzrušující dynamiky, stylového designu a vysokých výkonů spojených s pohonem všech kol.“

Pětimístný Opel Antara je přímo odvozený z vysoce ceněného třídveřového konceptu Antara GTC, který se představil na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2005. K charakteristickým rysům Antary patří také mimořádně prostorný interiér a spousta inovativních prvků, jako je například záďový nosič jízdních kol „Flex-Fix“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků