Opel Antara po faceliftu: žádná revoluce

Uplynulo už pět let od chvíle, kdy Opel představil své SUV nazvané Antara. Nyní nastal čas pro modernizaci.

Opel Antara nepatří zrovna k nejprodávanějším zástupcům kategorie SUV, z čehož samozřejmě nemá vedení německé automobilky velkou radost. Tuto situaci má změnit facelift pro rok 2011. Mimochodem zlepšit prodeje Opelu by mělo také nové kompaktní SUV, které se zařadí pod Antaru a které přijde během příštího roku. Ale zpátky k Antaře.

Modernizované provedení na první pohled od toho starého nepoznáte. Kdo se podívá pozorněji, ten odhalí přepracovaný přední nárazník, novou masku chladiče a jinak tvarovanou kapotu. Všechny tyto změny mají jediný cíl, přiblížit design Antary k nejnovějším modelům typu Insignie. Upravena byla grafika předních světlometů i zadních svítilen, jenže tím jsme vše podstatné na téma designových změn vyčerpali. Ani v interiéru se neodehrála žádná rozsáhlá revoluce. Objevily se kvalitnější materiály, nicméně základ zůstal stále stejný a možná až příliš laciný. Zřejmě největší novinkou je přítomnost elektronicky ovládané parkovací brzdy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Dobré odhlučnění

Sečteno a podtrženo, Opel se při modernizaci příliš nezaobíral designem, ale pořádně se podíval na  odhlučnění a na techniku. Právě odhlučnění byla jedna z věcí, která mě během  prvních několika kilometrů strávených za volantem nové Antary zaujala. Jak jsem se později dověděl, různé dílčí změny by měly v praxi znamenat až o 50% nižší úroveň vnitřního hluku. Všichni víme, jak to s těmi oficiálními prohlášeními je, jenže podle mých zkušeností určitě na tomto tvrzení něco pravdy bude. Faceliftované verze jsou uvnitř skutečně o poznání tišší.

Dalším výrazným bodem, který přinesla modernizace, je podvozek. Opel si dal za cíl jistější jízdní vlastnosti na silnici a kvůli tomu instaloval nové stabilizátory, pružiny i tlumiče. Podvozek by měl být také jednou z důležitých věcí, které od sebe budou odlišovat Antaru a její sestru Captivu. Antara má být více zaměřena na dynamickou jízdu. Také toto mohu na základě svých zkušeností potvrdit. Stručně řečeno je podvozek tvrdší, než býval. Není to ale přehnané, tedy pokud si na svůj kousek neobujete efektní devatenáctky.

Upravené motory

Opel Antara 2011 vyrazí vstříc novým zákazníkům s naftovým motorem 2.2 CDTi a benzinovou jednotkou 2.4 Ecotec. Diesel se bude nabízet ve dvou výkonových variantách: 163 nebo 184 koní. Nutno podotknout, že také na něm se facelift výrazně podepsal. Konstruktéři instalovali novou hliníkovou hlavu, dvouhmotový setrvačník a vyvažovací hřídele. Vstřikovací systém pracuje s tlakem 1800 barů. Naftový agregát má mnohem klidnější chod, což jsou další plusové body na konto Opelu. Silnější varianta bude standardně spojena s pohonem všech kol, u té slabší (a také u benzínu) je možné sáhnout po provedení 4x2. Spotřeba se kombinovaném provozu pohybuje kolem 6,3 l/100 km, respektive 6,6 u výkonnější dva-dvojky.

Benzinový Ecotec nabídne 167 koní a jakkoliv je tichý a kultivovaný, s nějakým významným prodejem se v našich končinách nepočítá. Pokud vám na tomto místě chybí šestiválec, tak ten z Antary nezmizel, byl pouze stažen z nabídky a působit bude už jen na vybraných trzích (například v Rusku).

Opel Antara je po technicky zaměřeném faceliftu podstatně lepší. Nejvíce se zlepšily jízdní vlastnosti, projev motoru a akustický komfort posádky. Uvidíme, zda to bude na splnění prodejních cílů stačit. V Evropě chce automobilka prodat ještě během letošního roku více než 10 000 kusů. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

 

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků