Opel Antara konečně u nás (představení, ceny)

Nové SUV německého Opelu se konečně dostává i na nás trh. Co vše nabídne je první klasické SUV této automobilky a na kolik přijde?

Po kultovním Opelu Frontera, který světlo světa poprvé spatřil již v roce 1991, přichází na náš trh další SUV model automobilky Opel. Antara, která je příbuzná s koncernovým Chevroletem Captiva, sice nenabídne takové terénní schopnosti jako kdysi Frontera, ale zato má maximálně uspokojit ty, kteří chtějí off-road pro každý den.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I když se Antara může zdát z fotografií velká, realita je taková, že svými rozměry spadá do kategorie středně velkých SUV. Na délku měří 4 575 mm, na šířku 1 850 mm a na výšku 1 704 mm. To vše stojí na rozvoru o délce 2 707 mm.

O tom, že Antara zvládne i nějaký ten terén, hovoří světlá výška 200 mm, brodivost 450 mm. nájezdový úhel 24° vpředu resp. 23° vzadu a úhel zlomu 18,2°. Terénní schopnosti pak trochu krotí fakt, že i tento vůz patří mezi klasické SUV s připojitelným náhonem na všechna čtyři kola. Při běžné jízdě je výkon posílán pouze na přední kola, ale pokud začnou prokluzovat, dokáže systém poslat na zadní kola až 50 procent veškerého výkonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K ještě větší jistotě a bezpečnosti pak přispívá systém ABS a stabilizační systém ESP, který byl speciálně navržen a naladěn na kooperaci s tímto typem pohonu. Bezpečnosti přispívá i nový prvek ochrany proti převrácení vozu ARP, který dokáže v případě potřeby během milisekundy přibrzdit jedno ze čtyř kol a eliminovat tak možnost převrácení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motory a převodovky

Antara bude nabízena s trojicí motorů. Dvěma benzínovými a jedním naftovým, který bude ovšem dodáván ve dvou výkonnostních variantách. Do svého segmentu přináší i šestiválcový motor, který z případných konkurentů nemá v této chvíli nikdo.

 

2,40

3,2 V6

2,0 CDTI

Objem motoru (ccm)

2405

3 195

1991

Válce/ventily

4/4

6/4

4/4

Výkon (kW/k)

103/140

167/227

93/127

110/150

Točivý moment (Nm)

220

297

295

320

Převodovka

MT5

AT6

MT5

MT5

AT5

Zrychlení 0-100 (s)

11,9

8,8

13,8

10,3

12,1

Nejvyšší rychlost (km/h)

175

203

166

180

178

Komb. Spotřeba (l/100 km)

9,6

11,6

7,6

7,5

8,6

Kufr, nosič Flex-Fix a systém FlexOrganizer

Zavazadlový prostor má objem 370 litrů (při využití po kryt zavazadlového prostoru). Po sklopení zadních sedadel se nákladový prostor zvětší na 865 litrů, při využití až po střechu potom až 1420 litrů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, přičemž obě části lze sklápět samostatně. S překlopeným sedadlem předního spolujezdce lze v interiéru přepravovat předměty dlouhé až 2,63 m.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K dispozici bude i velmi dobrý systém FlexOrganizer, který je již známý z kombi verzí modelů Astra a Vectra. Sítě, příčky, tyče a háčky lze podle potřeby uchytit do dvou kolejnic v bocích zavazadelníku. V interiéru modelu Antara lze najít spoustu přihrádek a schránek, včetně zásuvky pod sedadlem spolujezdce, držáku na sluneční brýle ve stropním obložení, síťované kapsy na v zádech opěradel předních sedadel, držáku na parkovací lístky vlevo od volantu, síťce na středové konzoli, schránky v přední i zadní loketní opěrce...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Integrovaný záďový nosič Flex-Fix je složený v zadním nárazníku, po vytažení se postará o přepravu až dvou jízdních kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ceny a výbavy

Antara se představí s trojicí výbav, ovšem žádný motor nepůjde kombinovat se všemi stupni. Přestože se může zdát, že ceny jsou postaveny poměrně vysoko, tak je třeba brát v potaz i seznam standardní výbavy pro jednotlivé stupně výbav.

Výbava Base mj. obsahuje klimatizaci, multifunkční volant, ESP, ABS, systém sjíždění svahů, modulové brzdění v zatáčkách, 8 airbagů, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, rádio s CD a mp3, palubní počítač, mlhové světlomety, ližiny, a mnoho dalšího.

Výbava Enjoy obsahuje navíc automatickou klimatizaci, vyhřívané přední okno, 17" kola z lehké slitiny a další.

Výbava Cosmo obsahuje navíc dešťový senzor, tempomat, přední a zadní parkovací pilot, automatickou aktivaci světlometů, vyhřívaná přední sedadla, 18" kola z lehké slitiny, kožené čalounění a další.

České ceny

VerzeVýkon (kW/k)PřevodovkaBaseEnjoyCosmo
2,4 Ecotec103/140MT5799 900849 900x
2,0 CDTI Ecotec93/127MT5819 900869 900x
2,0 CDTI Ecotec110/150MT5x899 900949 900
2,0 CDTI Ecotec110/150AT5xx999 900
3,2 V6 Ecotec167/227AT5xx1 059 900

Tip: Podrobný český ceník a přehled výbav si můžete stáhnout ve formátu PDF zde.

Slovenské ceny

VerziaVýkon (kW/k)PrevodovkaBaseEnjoyCosmo
2,4 Ecotec103/140MT5979 9001 034 900x
2,0 CDTI Ecotec93/127MT51 064 9001 119 900x
2,0 CDTI Ecotec110/150MT5x1 139 9001 239 900
2,0 CDTI Ecotec110/150AT5xx1 299 900
3,2 V6 Ecotec167/227AT5xx1 349 900

Tip: Podrobný slovenský cenník a prehľad výbav si môžete stiahnuť vo formáte PDF tu.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků