Tak si kupte škodovky všichni neotravujte tady s tím, že se todle auto nevyplatí .. todle auto vypadá hodně pěkně, furt lepší jak nějakej dementí superb, kterej o moc levnější rozhodně není ..
To jsou hrozná bludy co se tady člověk dozví.....160 kkm jako 1/2 životnosti dieselového motoru, které jsou dnes koncipovány na milion km a odpočítávání životnosti DPF podle ujetých km je už vůbec nesmysl :-)
"Koncipovany na milion"? Chlapce, auta jsou dnes dimenzovana na 2000 hodin provozu, cca 5 let. Nove motory zdaleka nevydrzi to, co ty stare. Z aut se stava spotrebni zbozi, nic jineho.
...ale ta cena Ampery je prostě šílná... A i pro američany je cena Voltu šílená, tam to ale řeší dotacemi, takže každej člověk platící daně přispěje troškou novýmu majiteli Voltu na nový auto :-) Proste celý je to postavený na palici...Doufám, že to co slibuje Renault se svým Zoe taky dodrží a jeho cena bude rozumná...
Kdyby se s tím nějak dalo připojit při jízdě po městě třeba na tramvajové nebo trolejbusové troleje, tak by to mohlo zvýšit dojezd. Kromě toho by takový odběr elektřiny možná nešlo jednoduše sledovat a účtovat. Takže by s tím šlo na určitých trasách s vhodnou výbavou jezdit i "zcela zdarma" (= bezplatně na úkor někoho jiného). ;-)
Ekologie a ochrana přírody jako celek je mi velice blízká ..Nicméně pod snahou různých automobilek a všech možných organizací "svézt" se na vlně světového zájmu o tuto oblast, který často až hraničí s nesmyslnou hysterií, se mohu pouze cynicky smát. Automobily, které jsou neuvěřitelně předražené a nepřinášejí v zásadě nic nového, jejichž praktické využití a využití jejich přínosu (čistě eketrické, případně hybridní technologie versus klasické automobily s extremně nízkou spotřebou) jsou často kupovány jako "trendy" záležitosti, případně jako módní doplněk - lhostejno, jestli je dořešen jejich praktický provoz (dobíjení na různých místech, snižování dojezdu v mrazu, snižování dojezdu přímo úměrnému snižování kapacity baterií atd.). Zamýšlí se někdo nad tím, kde, jak a z čeho se el. energie získává ? Zdaleka ne všude je k dispozici "laciné" jádro - tzn. uhelné elektrárny atd ... Nemluvě o tom, že v případě většího rozšíření této technologie obecně bude mít devastující efekt na zdražení energie pro všechny (krásný případ je nafouknutá causa slunečních elektráren), protože žádný stát si nenechá utíkat mezi prsty jeden z podtstaných příjmů - daně z paliv týkající se provozu automobilů. A takto bychom mohli pokračovat dlouho
Do pismene souhlas. ..Vybava a provedeni vozu na urovni cca 300-400K - prodejni cenovka 1.000.000. . Smesne.Az pak nekomu dojde elektrika na ceste. .. Sup odtahovka.Nedavno Autobild v Nemecku navic testoval mnoho elektromobilu a porovnaval realny vs vyrobcem proklamovany dojezd... Vysledky byly tristni - mnoho vozu dojelo pouze TRETINU kilomentru vuci tem, se kteryma se chlubi vyrobce - a to byly zcela perfektni baterie na 100 procent kapacity a idealni klimaticke podminky. .. Zaver? Smesny dojezd a i pri velice nizkych cenach elektriky hroziva cena za km z duvodu priserne kratkeho dojezdu vozu na jedno nabiti
Ano, v zahranicnim tisku pridavaji k hybridum take emise vypoustene vyrobou elektriny, obecne to byva cca. 40g CO2/km. Tedy ekologie pouze na pul plynu, zvlast kdyz srovnatelne vozy uz prolomily hranici 100g CO2/km (320d = 99g)...
Presne tak. .. Navic je nutne dodat, ze uvadena hodnota je pouze HRUBYM A PAUSALNIM ODHADEM, pricemz hodnoty se dle jednotlivych zemi mohou opravdu DRAMATICKY lisit v neprospech ekologie a standardnich motoru. . Kdepak tato maji s realnym ekologickym uvazovanim opravdu maloco spolecneho..
Každé má své pro a proti, do spotřeby spalováku se nepočítá doprava paliva na pumpu, težba paliva atd. rozpočítat to na g/km tak se možná dostaneme na dvojnásobek, nevím, konkretní data a nevím jestli je to jeden gram nebo sto gramů na km + jiné věci vyjeté oleje optřebení pneu atd. U elektrik je nejhorší zase výroba baterii a je jen otázkou co je na konci lepší, ale elektromotor je účinnější než spalovák, takže tam vede a důvod proč se spalováky na konci 19.st.začaly prosazovat, byla "levná ropa a lepší skladovatelnost energie, baterky jsou dnes ani ne na desetině kapacity co ropa která má svůj "milionletý vývoj", baterie zatím když nebudu brát téměř století zmrazení cca.30let vývoje, tak máme co dohánět. každý má možnost volby a je jen otazkou času, kdy elektro bude lepší než ropa, ale otázka za jakou cenu, protože bez daní z ropáků nebude mít stát rejži a automobilový průmysl půjde do kelu - servis elektro = 0 mimo běžných věcí - pneu, tlumiče, brzdy x servis ropák = svíčky, olej, atd. žádný servis = žádná práce = žádný business = žádné daně atd. takže elektro je pro všechny největší nepřitel průmyslu a proto se tam ve vývoji udělá chyba, aby lidi zase řekli zlaté sppalováky pryč s elektrem. Mám starého Golfa 3 Citystromer z roku 95 dojezd 150km na nabití. Již před 15lety byla technologie kterou dnes prodávají jako HIT. Je to jen lumpárna na lidi. První auto na světě které jelo 100km/h bylo elektrické, takže kde nastala chyba. Rockerfeleři a jiní by měli velké ..... Nic už jsem napsal dlouhý román, ale než někdo začnete pomlouvat elektro, tak se koukněte na netu a trochu si získejte obraz o druhé straně. I já jezdím delší cesty ropákem, ale Volt či Ampera by pro mě byl ideal, město bez emisí a dovolená hold klasicky a to vše v jednom autě ;), takže mnoho štastných km všem
Zajímalo by mne, po jaké době provozu, resp. při kolika km/rok se toto auto ekonomicky vyplatí (např. proti obdobně velkému a výkonnému autu s dieselovým motorem). Zkoušel to už někdo spočítat?
Až se ti to po 6 letech provozu začne vracet, tak ti odejdou li-ion články a za 300.000 si budeš moci kouppit nové a tvá návratnost je v tahu :-D
doplneni: skoro bych se nebal tvrdit, ze vymena baterek po skonceni zivotnosti (8 let / 160000km - takovou zivotnost uvadi GM) + celkove naklady na provoz hybridu budou ve finale nizsi, nez investice do moderniho turbodieslu pri stejnem najezdu kilometru (kde majitele pravdepodobne ceka jedna nebo vic oprav typu: vstriky, vysokotlake cerpadlo, turbo, DPF filtr, dvouhmotovy setrvacnik, atd.)
Po 160 tisích km majitele solidní značky turbodieslu nečeká žádná investice do opravy motoru. Nachází se někde v polovině životnosti motoru. Jediné co mu hrozí je blízká výměna DPF, což je ovšem opět investice do zeleného legislativního aktivismu.
Můžete úvést link na serózní zdroj který uvádí ze vymena baterek po zkonceni životnosti (8 let / 160000km ? Ono je drobný detail že záruka na baterie je v podmínkách EU půl roku , jedná se o věc která je spotřební materiál a podléhá opotřebení. Tedy na elektroniku baterie můžete dostat klidně 8let záruky , ale to neznamená že máte záruku na opotřebení , tedy postupnou ztrátu kapacity.Tkže já si zase troufám tvrdiť že při cyklování a našem středním pásu , bude po několika zimách a vedrech ta baterie na vyhazov do cca 3 let. A jení cena bude tak 170 000,-
Jak moc baterkam vadi pocasi je dobra otazka a tezko rict, jak to ma Opel zmaknute. Co jsou zkusenosti toyoty, tak v USA maji vse od extremnich veder pres normalni "nasi" zimu az po mnohem horsi zimy a zatim jsem nevidel, ze by zrovna tento aspekt byl resen jako nejaky mega problem. U nas bych rekl, ze chybi vetsi statistika. Toyota sveho casu psala, ze baterie jsou v pohode a ze zadne nebyly meneny s vyjimkou bouracek. Muze to byt marketingovy blabol, ale zase, necetl jsem zadne reakce nastvanych majitelu, kteri maji treti battery pack a usvedcuji toyotu ze lzi. Otazkou je cena za baterky, nicmene jestli je toyota prodava za par supu, nevim, proc by to melo byt u opelu jinak (spis by mely byt jeste levnejsi).
A tím jsi jako chtěl říct, že na hybridech jako je Ampera/Volt žádné opravy nebudou????? A preventivně na dieselu odejde úplně všechno co tam je namontováno ??????To je velmi úsměvné...... Zvlášť u amerických vozů a Opelu, které se vždy vyznačovaly nenulovou poruchovostí, když to řeknu jemně... :-D
Ses trochu vedle, za sest let nebude battery pack stat 300 000,- ale koupis kvalitne repasovany za $1200 na ebay stejne jako dneska na Priuse a jezdis dal.
Za šest? :-D Podle intenzity využití počítejte že sada beterií odejde od 2 do 4 let.Počítejte tedy stím že cena baterek se bude blížit zbytkové ceně vozu po tolika letech provozu.
Jak už tady někdo napsal tak i kdyby se blížila zbytkové ceně vozu tak je to uplně jedno protože máš zaruku min 6let... v usa dokonce osm... takže i kdyby to odcházelo každý 3roky (tvuj průměr) takaž v devátém roku budeš platit nové baterie... :) do té doby by jsi 100% opravoval něco na dieselu, ať je to vstřik, či čerpadlo v cenách desítek tisích.. a za deset let se ti něco podobného na 100% stane...
Já myslím že vedle jsi ty :-) Proč si myslíš, že žádná automobilka neuvádí cenu náhradních článků pro jejich hybridy? Protože by tě ta cena srazila ze židle. Navíc, prognózy jsou spíše pesimistické, co se týče cen lithia do budoucna. Takže se v budoucnu bude stejně muset vymyslet jiná technologie baterií.
Prispevek se mi neodeslal, nicmene mezitim ti to napsal Kamil - jsi vedle sam. Ja mel asi 2 roky starou informaci, kdy sada baterii do Priusu byla za 3000 USD a psal jsem, ze dnes uz to bude asi min, coz Kamil potvrzuje.Z necelych 50k na zadek asi nepadne ani majitel benzinu, ktery se toho bat vubec nemusi. Majitel dieselu, se kterym se (dle meho nesmyslne, ale to je jedno) hybridy srovnavaji se z toho asi nepolozi, protoze sam ridi auto, kde da za turbo a vstriky klidne i vic a klidne i driv, nez majitel hybridu bude muset sahnout na baterky.
Uvádí, nové baterie pro Insight stojí tuším kolem 2.100,- USD a do Priuse kolem 2.400,- USD. Ale to jde o NiMH, které jsou levnější než lithiové.
Až na to že Amper má 10x vyšší kapacitu baterie, takžei cena toho repasu bude úplně někde jinde než cena baterky u Priusu ;-)
Pokiaľ viem, v USA je na Chevrolet Volt vyhlásená záruka 100.000 mil (175.000km) alebo 8 rokov na batérie. V EU to nebude diametrálne inak.
Nikdy
Take si myslim. Driv nez bys to usetrene palivo projel, tak ti odejdou baterie.
myslet znamena ho*no vedet ;-)zalezi jak bude jezdit, pokud budes vyuzivat hlavne tech 16 kwh v baterkach, ktery budes dobijet doma ze site (pisou dojezd 40-80 km, coz je s 16 kwh realny), tj. budes jezdit hlavne po meste, tak se ti to vrati hodne rychle, protoze cena energie z elektriky je kvuli nezatizeni danema cirka tretinova. aspon ted... tj. pokud kupujes treba na 400 km po meste nadrz za 1500 kc, to samy s elektrikou udelas cirka za 500 kc. navratnost v takovym rezimu bude bleskova...
16 kWh * 5,50 Kč = 88,- Kč. Oficiálně je dojezd 64 km, tedy provozní náklady jsou cca 1,375 Kč/km.BMW 320d BluePerformance má dle ADAC EcoTest spotřebu 5,00 litrů nafty, což při ceně 30,- Kč/litr znamená provozní náklady 1,50 Kč/km.Po ujetí 100.000 km tedy ušetříš 12.500,- Kč.
Treba pripočítať ešte cca 20 % strata pri dobíjaní a tých 12 500 Kčs sa vráti pri 120 0000 km ....Tak či tak - nevychádza to a to nerátam, že to auto majiteľ po troch rokoch rozbije. Koľko mu dá poisťovňa ? A aká bude havarijná poistka ?Je to drahý nezmysel - nič viac.
Velkou neznámou je budoucí cena elektřiny.1. Pokud se rozšíří elektroauta a bude klesat spotřeba ropy půjde ropa a PHM cenou dolů.2. Pokud se rozšíří elektroauta a státu bude klesat raketíring z ropných phm, který dnes tvoří přes 60% ceny, tak je bude muset nasadit státní raketíring na elektřinu.3. Pokud bude pokračovat bruselské zelené šílení, tak cena elektřiny díky nutným dotacím na všemožné zelené politické projekty půjde nahoru.4. Vývoj spalovacích motorů není ukončen a lze předpokládat, že spotřeba a emise půjdou ještě významně dolů.Takže ani ekonomická "výhodnost" elektroaut není do budoucna zjevná. Technická výhodnost je názorná na příkladu z minulého měsíce. Na energetický obsah v palivu viz. dieslový passat, který na palivo v nádrži (cca 50kg) ujel přes 2000 km a kolik by asi ujel na padesátikilogramovou baterii - 30km ?
I podle tvýho příkladu, pokud ušetříš 1000 na 400km, tak to dělá 250 000 kč na 100 000 km, tohle auto má ekvivalent v klasickým tak za 0,5 milionu, takže návratnost je 200 000 km, ale v tý době už budeš muset vyměnit baterie, takže se to ještě posune
Pokud budeš někde neustále čekat na dobití baterek, tak toho tedy mnoho nenajezdíš a tím pádem se ti to nevrátí. A jakmile jsou baterky vybité, jsi na režimu normálního benzínu... Máš krásné, ale nereálné představy. Navíc v zimě můžeš odpočítat část kapacity baterií, podobně jako u Priusu.
hurá, konečně jsem se dočkal, letím do opelu objednat si amperu za 4.200EUR:-D :-D víc bych totiž za ni nedalB-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.