Opel Ampera: první jízdní dojmy

Nejen Toyota sází na hybrid. Do hry o ekologicky zaměřené zákazníky se na českém trhu nově přihlásil také Opel, který u nás oficiálně začal prodávat model Ampera. Sebevědomí této automobilce rozhodně nechybí, rovnou se pasovala do role leadera.
Seznam kapitol
  1. Úvod, 200 článků, 200 kg
  2. První dojmy?, Elektrické ticho
Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Opel Ampera je velice zajímavou alternativou a velmi chytře vyřešeným elektromobilem. Problémem ovšem zůstává cena.

Řešení to je minimálně chytré. Relativně použitelný automobil může sloužit jako elektromobil, ale zároveň odpadají starosti s omezeným dojezdem. Vlastně se bavíme o něčem na způsob Priusu Plug-in Hybrid, který jsme vám nedávno představovali, v tomto případě lze ale ujet na elektrickou energii podstatně větší vzdálenost. Oficiální údaje slibují 40 – 80 kilometrů v závislosti na aktuálních podmínkách. Během testovací jízdy jsem zvládl nějaký 86 kilometrů, nutno ale podotknout, že jsem jel spíše ve stylu ekologické rallye. Běžným stylem bude reálný dojezd někde kolem šedesáti kilometrů.

Toyota Prius Plug-in Hybrid: první jízdní dojmy

Toyota Prius Plug-in Hybrid: první jízdní dojmy

200 článků, 200 kg

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Po stránce designu se Ampera jednoznačně povedla.

Amperu lze dobíjet z klasické domácí zásuvky, přičemž sám automobil si vybere proud nejvhodnější pro konkrétní síť, ze které jej chcete dobíjet. Pracuje se s proudy 6, 10, 13, 16 A, respektive s časy na plné dobití 10 hod, 5 hod 45 min, 4,5 hod, 4 hod. Údajně ovšem není celá věc tak jednoduchá, protože se v některých státech objevily problémy s proudem 16 A. Domácím standardem proto je maximálně 10 A. Pokud si chcete doma dobíjet větším proudem, musíte si připlatit za zařízení, které vám to umožní. Zákazník si při koupi může rovněž vybrat, zda mu postačí pětimetrový kabel, nebo zda využije kabel desetimetrový. Tolik stručná teorie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, 200 článků, 200 kg
  2. První dojmy?, Elektrické ticho
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků