Opel Ampera: netradiční elektrifikant

8 komentářů

ToLa
4. března • 7:42

Já nejak nechápu velikost toho motoru, to tam nestačil nějakej dvou válec, popřípadě HTP (jako generátor, by třeba byl platný). Ušetřila by se hmotnost, popřípadě místo na akumulátory...

Fero
5. března • 14:29

Kedy sa bude predavat? Idem hned dealerovi a kupim si ho (objednam)....konecne
nieco zaujimavejsie ako terajsie zlozite hybridy....Co ma k tomu viedlo? 95% mojich ciest ma dlzku pod 60km. Prevadzkove naklady
na dane vozidlo su 0.02 eura oproti terajsim 0.12 eur na km jazdy.
Mam garaz s elektrickou pripojkou na 230V, takze nevidim problem... A moje vypocty pri terajsich cenach elekrickej energie na Slovensku su cca. 10 euro za mesiac.
Takze cisto teoreticky: teraz "vrazim" do benzinu cca. 110 eur....wav..cca. 100 eur mesacne si mozem odkladat na nove baterky... :)Samozrejme otazne je kolko bude stat a kolko budu stat nove baterie....
Preco ako kolega nadomnou pisal tam nie je jednoduchsi a lahsi motor.....

jirik
29. prosince • 23:16

Nějak mi nesedí ty tvoje výpočty. Jestliže má Ampera 16kWh baterky a ujede na ně 40-80km (říká reklama) tj. 0.4 kWh na jeden km a to počítám stoprocentní účinnost nabíjení (která je samozřejmě menší). U nás stojí kWh kolem 5 kč, tj. 2kč na kilák. Teď mám podstatně silnější Vectru, 2.5 litru a žere kolem 8 litrů. Krát 32kč/litr je 2.56 kč na kilák. Kde je ta šílená úspora ?????????

PT
5. března • 16:57

Volt se bude prodávat až příští rok a pokud do té doby Opel nekrachne, tak po Voltu půjde na trh i Ampera, takže počítej minimálně rok a půl. Jinak podmínkou výroby je pokles cen li-ion baterií, které jsou velmi drahé, ale ceny stále klesají. Ceny jdou dolů i díky tomu, že zkouší nahradit drahý kobalt jinými materiály (magnésium apod.) a taky se do výroby zapojuje čím dál víc firem. Jako perličku můžu uvést výrobce pneumatik Continental, který se taky pouští do li-ion baterií (ne vlastním vývojem, ale koupí jiné firmy), měl by je údajně dodávat BMW, Mercedesu i do Voltu a tím pádem zřejmě i Ampery.
Ni-Hm baterky do současných hybridů stojí cca 2.000,- USD (před 3 lety stály cca 5.000,- USD), li-ion jsou několikanásobně dražší.

czechian
3. března • 16:44

:-/ Akumulátory jsou zatím příliš velké a těžké, aby mohly auto pohánět na delších trasách. Nutnost provozu spalovacího motoru z tohohle auta dělá jen o něco lepší hybrid. Vývoj by se měl zaměřit na výrobu energetických zdrojů z přebytkové elektřiny. Namísto pumpování vody na vrcholky Jeseníků bychom přímo vedle Temelína mohli vyrábět (a to dokonce i z odpadního tepla, které se odpařuje do atmosféry) velice levně a s vysokou účinností vodík a tím pak pohánět automobily. Vodík lze snadno převážet, čerpat podobně, jako benzín a naftu, a není o nic "nebezpečnější", než CNG. Bylo by to velmi ekologické, levné a rentabilní.

petr
4. března • 7:29

Nic proti, ale velký problém vodíku je právě jeho skladovatelnost, což znamená použití bezešvých nádob z nízkouhlíkaté nebo legované oceli, které skladují vodík v plynném stavu pod tlakem 350bar (nověji i 450-700 bar). V kapalné formě je jeho skladování příliš drahé, protože se musí ochladit na -253 stupňů.

Pavel
3. března • 19:28

Nelenil jsem a kouknul do eletronické knihy jízd, vidím že mojí spotřebu ropy by to nahradilo z 73% přesně. To je počet dní, kdy ujedu míň než 60km. Nabíjel bych navíc v noci - kdy ten Temelín jede naprázdno a čepá se voda na vrcholky Jeseníků :) Super auto!

Petrik
4. března • 0:21

presne, navic s 17kWh by mel byt dojezd vyrazne lepsi, lidi z evalbum.com dosahuji podstatne lepsich vysledku s o mnoho horsimi auty.

Doporučujeme

Články odjinud