Já nejak nechápu velikost toho motoru, to tam nestačil nějakej dvou válec, popřípadě HTP (jako generátor, by třeba byl platný). Ušetřila by se hmotnost, popřípadě místo na akumulátory...
Kedy sa bude predavat? Idem hned dealerovi a kupim si ho (objednam)....konecnenieco zaujimavejsie ako terajsie zlozite hybridy....Co ma k tomu viedlo? 95% mojich ciest ma dlzku pod 60km. Prevadzkove nakladyna dane vozidlo su 0.02 eura oproti terajsim 0.12 eur na km jazdy. Mam garaz s elektrickou pripojkou na 230V, takze nevidim problem... A moje vypocty pri terajsich cenach elekrickej energie na Slovensku su cca. 10 euro za mesiac. Takze cisto teoreticky: teraz "vrazim" do benzinu cca. 110 eur....wav..cca. 100 eur mesacne si mozem odkladat na nove baterky... :)Samozrejme otazne je kolko bude stat a kolko budu stat nove baterie....Preco ako kolega nadomnou pisal tam nie je jednoduchsi a lahsi motor.....
Nějak mi nesedí ty tvoje výpočty. Jestliže má Ampera 16kWh baterky a ujede na ně 40-80km (říká reklama) tj. 0.4 kWh na jeden km a to počítám stoprocentní účinnost nabíjení (která je samozřejmě menší). U nás stojí kWh kolem 5 kč, tj. 2kč na kilák. Teď mám podstatně silnější Vectru, 2.5 litru a žere kolem 8 litrů. Krát 32kč/litr je 2.56 kč na kilák. Kde je ta šílená úspora ?????????
Volt se bude prodávat až příští rok a pokud do té doby Opel nekrachne, tak po Voltu půjde na trh i Ampera, takže počítej minimálně rok a půl. Jinak podmínkou výroby je pokles cen li-ion baterií, které jsou velmi drahé, ale ceny stále klesají. Ceny jdou dolů i díky tomu, že zkouší nahradit drahý kobalt jinými materiály (magnésium apod.) a taky se do výroby zapojuje čím dál víc firem. Jako perličku můžu uvést výrobce pneumatik Continental, který se taky pouští do li-ion baterií (ne vlastním vývojem, ale koupí jiné firmy), měl by je údajně dodávat BMW, Mercedesu i do Voltu a tím pádem zřejmě i Ampery.Ni-Hm baterky do současných hybridů stojí cca 2.000,- USD (před 3 lety stály cca 5.000,- USD), li-ion jsou několikanásobně dražší.
:-/ Akumulátory jsou zatím příliš velké a těžké, aby mohly auto pohánět na delších trasách. Nutnost provozu spalovacího motoru z tohohle auta dělá jen o něco lepší hybrid. Vývoj by se měl zaměřit na výrobu energetických zdrojů z přebytkové elektřiny. Namísto pumpování vody na vrcholky Jeseníků bychom přímo vedle Temelína mohli vyrábět (a to dokonce i z odpadního tepla, které se odpařuje do atmosféry) velice levně a s vysokou účinností vodík a tím pak pohánět automobily. Vodík lze snadno převážet, čerpat podobně, jako benzín a naftu, a není o nic "nebezpečnější", než CNG. Bylo by to velmi ekologické, levné a rentabilní.
Nic proti, ale velký problém vodíku je právě jeho skladovatelnost, což znamená použití bezešvých nádob z nízkouhlíkaté nebo legované oceli, které skladují vodík v plynném stavu pod tlakem 350bar (nověji i 450-700 bar). V kapalné formě je jeho skladování příliš drahé, protože se musí ochladit na -253 stupňů.
Nelenil jsem a kouknul do eletronické knihy jízd, vidím že mojí spotřebu ropy by to nahradilo z 73% přesně. To je počet dní, kdy ujedu míň než 60km. Nabíjel bych navíc v noci - kdy ten Temelín jede naprázdno a čepá se voda na vrcholky Jeseníků :) Super auto!
presne, navic s 17kWh by mel byt dojezd vyrazne lepsi, lidi z evalbum.com dosahuji podstatne lepsich vysledku s o mnoho horsimi auty.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.