Opel Ampera: netradiční elektrifikant

Opel Ampera bude pro evropskou část GM vstupenkou do světa pravé ekologie. Pokud do doby jeho uvedení na trh nezkrachuje.

Tisková konference na stánku Opel v Ženevě nezačala nijak zvesela. Nejvyšší šéf evropské části koncernu General Motors Carl Peter Forster připomněl, že se automobilový průmysl nachází v hluboké krizi a že ani jeho firma není výjimkou. Zároveň dodal, že nyní za Atlantikem přehodnocují své vztahy se svou tradiční evropskou filiálkou Opel a že jsou ve hře stále všechny varianty včetně investic a podpor z vnějších kruhů mimo koncern.

Poté však slavnostně představil studii Opel Ampera. Jde o pětidvéřový liftback situovaný svým pojetím někam na horní hranici nižší střední třídy a představená podobá má být blízká té, jakou dostane sériové provedení nejpozději v roce 2011. Jak jsme psali třeba již na tomto místě, Ampera bude evropskou verzí amerického Chevroletu Volt. S Voltem Ampera sdílí nejen platformu Voltec, ale též větší část své karosérie.

Design Ampery je však v porovnání s Voltem značně agresivnější, což se promítá zvláště v tvarování přídě a zádi. Kvůli aerodynamice je profil vozu málo členitý a hladký, podobná je situace na přídi, která je z větší části uzavřená. Přední část Ampery je kombinací prvků z předloňských studií GTC a Flextreme a nelze jí upřít dávku originality.

Co se technického řešení vozu týče, Ampera alias Volt do značné míry mění pravidla hry, zvolený způsob pohonu je naprosto netradiční. Zcela totiž odpadá mechanická vazba mezi spalovacím motorem a poháněnými koly, protože klasický pístový agregát funguje jen v případě nutnosti, a to výhradně jako generátor elektrické energie.

Elektrická energie se koncentruje v li-ionových akumulátorech 16 kWh a vystačí na zcela ekologickou jízdu do 60 km. Poté přichází ke slovu generátor hnaný spalovacím motorem, který celkový jízdní dosah Ampery zvýší na 500 km. Akumulátory bude možno dobíjet i z běžné sítě, protože budou osazeny zdířkou pro napětí 230V. Opel zároveň zkoumá možnosti rozšíření „čerpacích stanic“ pro elektřinu s řadou energetických společností.

Chevrolet Volt se začne prodávat již příští rok, Ampera by jej měla během několika měsíců následovat a to i s pravostranným řízením a logem Vauxhallu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Ampera
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků