Opel Ampera: netradiční elektrifikant

Opel Ampera bude pro evropskou část GM vstupenkou do světa pravé ekologie. Pokud do doby jeho uvedení na trh nezkrachuje.

Tisková konference na stánku Opel v Ženevě nezačala nijak zvesela. Nejvyšší šéf evropské části koncernu General Motors Carl Peter Forster připomněl, že se automobilový průmysl nachází v hluboké krizi a že ani jeho firma není výjimkou. Zároveň dodal, že nyní za Atlantikem přehodnocují své vztahy se svou tradiční evropskou filiálkou Opel a že jsou ve hře stále všechny varianty včetně investic a podpor z vnějších kruhů mimo koncern.

Poté však slavnostně představil studii Opel Ampera. Jde o pětidvéřový liftback situovaný svým pojetím někam na horní hranici nižší střední třídy a představená podobá má být blízká té, jakou dostane sériové provedení nejpozději v roce 2011. Jak jsme psali třeba již na tomto místě, Ampera bude evropskou verzí amerického Chevroletu Volt. S Voltem Ampera sdílí nejen platformu Voltec, ale též větší část své karosérie.

Design Ampery je však v porovnání s Voltem značně agresivnější, což se promítá zvláště v tvarování přídě a zádi. Kvůli aerodynamice je profil vozu málo členitý a hladký, podobná je situace na přídi, která je z větší části uzavřená. Přední část Ampery je kombinací prvků z předloňských studií GTC a Flextreme a nelze jí upřít dávku originality.

Co se technického řešení vozu týče, Ampera alias Volt do značné míry mění pravidla hry, zvolený způsob pohonu je naprosto netradiční. Zcela totiž odpadá mechanická vazba mezi spalovacím motorem a poháněnými koly, protože klasický pístový agregát funguje jen v případě nutnosti, a to výhradně jako generátor elektrické energie.

Elektrická energie se koncentruje v li-ionových akumulátorech 16 kWh a vystačí na zcela ekologickou jízdu do 60 km. Poté přichází ke slovu generátor hnaný spalovacím motorem, který celkový jízdní dosah Ampery zvýší na 500 km. Akumulátory bude možno dobíjet i z běžné sítě, protože budou osazeny zdířkou pro napětí 230V. Opel zároveň zkoumá možnosti rozšíření „čerpacích stanic“ pro elektřinu s řadou energetických společností.

Chevrolet Volt se začne prodávat již příští rok, Ampera by jej měla během několika měsíců následovat a to i s pravostranným řízením a logem Vauxhallu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Ampera

bazar

Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 63 580 km
Cena: 150 000 Kč
Opel Astra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 195 855 km
Cena: 98 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 153 019 km
Cena: 220 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 181 063 km
Cena: 170 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 38 291 km
Cena: 246 000 Kč
Opel Meriva 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 75 316 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků