Opel Agila: nová generace je na světě (nové info)

Opel Agila patří mezi auta, která si kladou za cíl být díky svým kompaktním rozměrům skvěle ovladatelným vozem v hustém městském provozu, který se snadno vmáčkne do každé mezery při parkování a přítom v interiér nabídnout dost místa nejen pro jednoho či dva cestující. Zákazníci na tuto koncepci slyšeli a první generace Agily prodávala více než dobře. Není tedy divu, že Opel chystá generaci druhou a nyní uvolnil první informace o její podobě a technice.

Nová Agila bude na délku měřit stále jen 3,74 m a přitom se bude snažit nabídnout pohodlné cestování až pětici pasažérů. V interiéru přitom nepůjde jen o velikost, cestující se budou moci kochat barevným sladěním s exteriérem a využívat ještě většího množství úložných prostorů. O variabilitu interiéru se postarají opěradla zadních sedadel sklopná jediným pohybem, která vytvoří zcela rovnou ložnou plochu pod prostorem o objemu až 1100 litrů.

Řidiče by pak měly potěšit standardně nabízené vymoženosti jako např. separátní otáčkoměr na přístrojové desce, vysoko uložená řadicí páka nebo ovládání autorádia na volantu. Do standardní bezpečnostní výbavy nové Agily budou patřit mj. čtyři airbagy, na přání bude k dispozici elektronický stabilizační systém ESP a průběžné hlavové airbagy.

V počátku výroby bude Agila dostupná s trojicí motorů. Základem bude tříválcový benzín o objemu 1 l s výkonem 48 kW (65 k). S ním zrychlí Agila na stovku za 14,8 s a dosáhne maximální rychlosti 160 km/h. To vše při kombinované spotřebě 5,3 l na 100 km. Druhým agregátem bude čtyřválec 1,2 o výkonu 63 kW (86 k). Agila v této verzi zvládne stovku za 12 s a dosáhne rychlosti až 174 km/h. To vše se spotřebou 5,7 l na 100 km.

Naftu v počátku zastoupí tradiční common rail 1,3 CDTI o výkonu 55 kW (75 k). Stovka za 13,5 s a kombinovaná spotřeba 5 l jsou jistě zajímavé.

Opel Agila druhé generace si svoji premiéru odbude na frankfurtském autosalonu, u dealerů se první vozy objeví na jaře příštího roku.

Za pozornost jistě stojí přední část Agily, silně připomíná jeden český vůz. Zda jde ovšem o stejnou „zápůjčku” německých designérů, jako českých od japonských, to nevíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nový Opel Agila

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků