Opel Agila: nová generace je na světě (nové info)

Opel Agila patří mezi auta, která si kladou za cíl být díky svým kompaktním rozměrům skvěle ovladatelným vozem v hustém městském provozu, který se snadno vmáčkne do každé mezery při parkování a přítom v interiér nabídnout dost místa nejen pro jednoho či dva cestující. Zákazníci na tuto koncepci slyšeli a první generace Agily prodávala více než dobře. Není tedy divu, že Opel chystá generaci druhou a nyní uvolnil první informace o její podobě a technice.

Nová Agila bude na délku měřit stále jen 3,74 m a přitom se bude snažit nabídnout pohodlné cestování až pětici pasažérů. V interiéru přitom nepůjde jen o velikost, cestující se budou moci kochat barevným sladěním s exteriérem a využívat ještě většího množství úložných prostorů. O variabilitu interiéru se postarají opěradla zadních sedadel sklopná jediným pohybem, která vytvoří zcela rovnou ložnou plochu pod prostorem o objemu až 1100 litrů.

Řidiče by pak měly potěšit standardně nabízené vymoženosti jako např. separátní otáčkoměr na přístrojové desce, vysoko uložená řadicí páka nebo ovládání autorádia na volantu. Do standardní bezpečnostní výbavy nové Agily budou patřit mj. čtyři airbagy, na přání bude k dispozici elektronický stabilizační systém ESP a průběžné hlavové airbagy.

V počátku výroby bude Agila dostupná s trojicí motorů. Základem bude tříválcový benzín o objemu 1 l s výkonem 48 kW (65 k). S ním zrychlí Agila na stovku za 14,8 s a dosáhne maximální rychlosti 160 km/h. To vše při kombinované spotřebě 5,3 l na 100 km. Druhým agregátem bude čtyřválec 1,2 o výkonu 63 kW (86 k). Agila v této verzi zvládne stovku za 12 s a dosáhne rychlosti až 174 km/h. To vše se spotřebou 5,7 l na 100 km.

Naftu v počátku zastoupí tradiční common rail 1,3 CDTI o výkonu 55 kW (75 k). Stovka za 13,5 s a kombinovaná spotřeba 5 l jsou jistě zajímavé.

Opel Agila druhé generace si svoji premiéru odbude na frankfurtském autosalonu, u dealerů se první vozy objeví na jaře příštího roku.

Za pozornost jistě stojí přední část Agily, silně připomíná jeden český vůz. Zda jde ovšem o stejnou „zápůjčku” německých designérů, jako českých od japonských, to nevíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Nový Opel Agila

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

včera | Stanislav Kolman | 4 příspěvky
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line: Bejby nebude sedět v koutě!

Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line

Městskou krabičku se sportovním vzhledem asi nebudou všichni brát úplně vážně. V Hyundai i10 se 100koňovým přeplňovaným motorem se však skrývá víc, než se na první pohled zdá.

7.  5.  2021 | Jan Mička