Opel Adam v Ženevě: softroad Rocks, Adam S i tříválec 1,0 SIDI

Značka Opel v Ženevě ukázala rozšířenou a modernizovanou paletu verzí své „stylovky“ Adam. Co přináší nového?

Opel Adam S

Zřejmě nejpůsobivější novinkou řady Adam se stává předsériové provedení sportovní verze Opel Adam S. Její pohon zajistí zážehový čtyřválec 1,4 EcoTec s přeplňováním, točivým momentem 220 Nm a výkonem nastaveným na 150 koní (110 kW), a tak se Adam S stane s přehledem nejvýkonnější verzí celé řady Adam.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Adam S

Přední kola bude pohánět skrze šestistupňovou manuálně řazenou převodovku a vozu zajistí dosažení nejvyšší rychlosti 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zveřejněno nakonec nebylo, ale my hádáme něco kolem 7,5 s. Samozřejmostí je sada nových aerodynamických doplňků s výrazným spoilerem nad zadním oknem a ozdobnou koncovkou výfuku.

Premiéry | Opel | Hatchbacky | Příslušenství | Design | Ženeva 2014

Opel Adam S: (skoro) sériové provedení má 150 koní a jede 220 km/h

Upravenému interiéru této „žehličky“ dominují anatomická, kůží čalouněná sedadla Recaro s vestavěnými hlavovými opěrkami, těšit se můžeme také na pozměněný přístrojový štít.

Opel Adam Rocks

Provedení Opel Adam Rocks, navazující na stejnojmennou studii z loňska, doplní současné varianty Adam Jam, Glam a Slam a dále rozšíří už tak poměrně velké možnosti individualizace u tohoto modelu. Adam Rocks přichází jako oplastované malé auto se stahovací střechou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Adam Rocks

Automobilka v této skutečnosti vidí jedno své prvenství. Na trhu zatím nebyl automobil s délkou do 4 m (dlouhý je 3 740 mm), který by si hrál na SUV a používal třídveřovou karoserii. Nové provedení modelu Adam standardně nabídne střechu označenou jako SwingTop. Ta se skládá ze tří vrstev a k C-sloupku se po stisknutí tlačítka odsune za pět sekund. Na výběr budou tři barvy - černá a dva odstíny hnědé.

Autosalony | Opel | Kabriolety | Design | Ženeva 2014

Opel Adam Rocks po roce opět v Ženevě. Tentokrát jako sériová verze

Adam Rocks stojí standardně na sedmnáctipalcových kolech a používá upravený podvozek s jinak naladěnými pružinami, tlumiči a lepším řízením. Zároveň narostla světlá výška o patnáct milimetrů. Prodej bude zahájen začátkem léta, výroba se rozběhne v Německu v srpnu.

Adam  a tříválec 1,0 SIDI Turbo

Adam se tak dočká tříválce 1,0 SIDI, jenž je pokračováním v modernizaci palety pohonných jednotek vozů Opel zahájené loni dieselem 1,6 CDTI Ecotec a zážehovým agregátem 1,6 SIDI. Nový tříválec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkové slitiny, přímé vstřikování, přeplňování i plynule proměnné časování ventilů.

Premiéry | Opel | Sportovní auta | Sport | Hatchbacky | Příslušenství | Design | Ženeva 2014

Opel Astra OPC Extreme má přes 300 koní, do výroby půjde

Jde o moderní konstrukci nabízející většinu toho, co dnešní doba přináší, má také vodní a olejové čerpadlo s proměnným účinkem pro zrychlení prohřívání motoru a optimalizaci jeho funkce při kombinaci se standardně dodávanou soustavou start/stop. Pro Opel Adam bude přeplňovaný tříválec k dispozici ve dvou výkonových verzích 90 koní (66 kW) a 115 koní (85 kW) se shodným vrcholem točivého momentu 166 Nm dostupným od 1 800 ot./min.

Premiéry | Opel | Technika | Hatchbacky | Ženeva 2014

Opel Adam s novým tříválcem 1,0 SIDI a úpravami pro rok 2014

Opel Adam bude pro nový tříválec 1,0 SIDI Turbo jeho první sériovou aplikací (k mání bude také pro Adam Rocks!) a na scéně se bude zatím objevovat výhradně v kombinaci s novou šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Obě výkonové verze mají vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném režimu ve výši 4,3 l/100 km a emise CO2 dosáhnou hmotnosti 99 g/km.

Nezapomeňte se podívat na naše video z Ženevy a prolistujte si galerii živých snímků!

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků