Opel Adam v Česku za 249 900 korun, hodlá atakovat Mini a Fiat 500

Opel se pyšní tím, že svůj nový malý vůz Adam je schopen nabídnout v neuvěřitelném množství variací – těch má připraveno pro exteriér vozu 61 000 a pro interiér 82 000. Bude to ale stačit na silné konkurenty?

Měl jsem možnost s Adamem ujet asi třicet kilometrů, auto obrazně řečeno prolézt. A moje první dojmy?

Bude to mít těžké. Mini, jeden z jeho konkurentů, je prémiový vůz, sice o hodně dražší, ale už u klientely zapsaný. Je to vůz módní, auto dobře vydělávajících mladých lidí. Fiat 500 zase těží ze své současné popularity.    

V roce 2012 zaznamenalo Mini 242 registrací u Cooperu a 18 u One. Fiat 500 pak vykázal 112 registrací. A právě těmto dvěma značkám by chtěl Opel zákazníky přebrat. 

„My bychom chtěli prodávat ročně zhruba 150 Adamů,“ řekl na dnešní české prezentaci Pavel Šilha, nejvyšší představitel značky u nás.

Co se týká ceny, tak k tomu se postavili u Opelu dobře. Vzpomínáte? Loni v září jsme psali, že „stylovka z Rüsselsheimu bude stát 286 000 Kč“. Dnešní zveřejnění ceny pro český trh ale překvapilo. Příjemně, je třeba podotknout.

Benzinový Adam1,2 l (51 kW/70 k) v základní výbavě s pětistupňovou manuální převodovkou má totiž nyní akční cenu 249 900 korun.

Na opačném pólu pak stojí vůz ve vrcholné výbavě nazvané Adam Slam s benzinovým motorem 1,4 l (74 kW/100 k), také s pětistupňovou manuální převodovkou, za akční cenu 363 900 korun.

Standardní ceník a výbavy naleznete zde.

Co by mělo ještě mladé obyvatelé měst, z této skupiny se prý bude rekrutovat nejvíce zákazníků, k Adamu vedle přitažlivého designu a současné rozumné ceny přilákat?

Představitelé Opelu tvrdí, že jejich první „módní“ malý městský Opel (hodně kostrbatá charakteristika, co říkáte?) zaboduje hlavně inovativními technologiemi. Těch nabízí opravdu přehršli.

Například infotainment IntelliLink integrující iPhone a smartphony s operačním systémem Android; USB, Bluetooth a AUX-in vstup, k dispozici speciální aplikace, např. pro navigaci.

Vedle toho je ve voze parkovací pilot nové generace, vyhřívaný volant, integrovaný nosič jízdních kol FlexFix (pro dvě kola!).

Co se týká pohonných jednotek, tak na výběr jsou v Česku zatím tři zážehové motory: 1,2 l 51 kW/70 k; 1,4 l 64 kW/87 k nebo 74 kW/100 k – všechny s 5-stupňov,ými manuálními převodovkami - kombinovaná spotřeba paliva a emise CO2 u 1,2 l se systémem Start/Stop jen 5,0 l/100km a 118 g/km.

Brzy se prý ale objeví i kompletní nová generace malých přeplňovaných zážehových motorů s přímým vstřikováním paliva a 6-stupňovou manuální převodovkou nové generace.

„A tohle auto je vyráběno v Německu, v Eisenachu,“ neopomněl na závěr zmínit Pavel Šilha. Co tím naznačoval, nad tím netřeba dlouze hloubat… 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků