Opel Adam S: (skoro) sériové provedení má 150 koní a jede 220 km/h

Ačkoli jde prý zatím jen o studii, na sériové podobě Adamu S se toho zřejmě již mnoho nezmění.

Po boku tříválce Opel Adam 1,0 SIDI Turbo a „softroadové“ verze Opel Adam Rocks se v Ženevě objeví také předobraz špičkové verze modelové řady Adam s doplňkovým označením S. Její pohon zajistí zážehový čtyřválec 1,4 EcoTec s přeplňováním, točivým momentem 220 Nm a výkonem nastaveným na 150 koní (110 kW), a tak se Adam S stane s přehledem nejvýkonnější verzí celé řady Adam.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Adam S, zatím prý jen jako studie

Přední kola bude pohánět skrze šestistupňovou manuálně řazenou převodovku a vozu zajistí dosažení nejvyšší rychlosti 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zveřejněno nebylo, ale my hádáme něco kolem 7,5 s. Na ženevský stánek Opelu Adam S dorazí opatřen osmnáctipalcovými litými ráfky s pneumatikami 225/35 a posílenými brzdami s rudě lakovanými třmeny. V předních svítilnách jsou vestavěny zdroje LED pro denní svícení a změnilo se nastavení podvozku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je laděn sportovně a doplněn bohatou výbavou

Samozřejmostí je sada nových aerodynamických doplňků s výrazným spoilerem nad zadním oknem a ozdobnou koncovkou výfuku. Upravenému interiéru této „žehličky“ dominují anatomická, kůží čalouněná sedadla Recaro s vestavěnými hlavovými opěrkami, těšit se můžeme také na pozměněný přístrojový štít, kontrastní červené stehování, samočinnou klimatizaci nebo nejnovější provedení multimediální palubní soustavy IntelliLink.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků