Opel Adam s novým tříválcem 1,0 SIDI a úpravami pro rok 2014

Na stánku Opelu na ženevském autosalonu se objeví také modernizovaná řada Adam, jež přiveze především nový motor.
Opel Adam s novým tříválcem 1,0 SIDI a úpravami pro rok 2014

Model Opel Adam, jenž do značné míry vystoupil ze zvyklostí značky Opel, byl oficiálně představen už v polovině roku 2012. V lednu roku 2013 byla zahájena jeho výroba, v březnu se u nás začal prodávat a v srpnu se dočkal provedení Adam 1,4 ecoFLEX s pohonem na LPG. V Ženevě se nyní objeví lehce modernizovaný Adam, jenž dostane omlazený interiér s novými potahovými materiály a dekory a dalšími doplňky na karoserii i v jejím interiéru směřujícími k rozšíření škály variant.

Fotogalerie: Opel Adam oficiálně (+video)

Fotogalerie: Opel Adam oficiálně (+video)

Nejvýznamnější novinkou je ale zástavba nového motoru. Adam se tak dočká tříválce 1,0 SIDI, jenž je pokračováním v modernizaci palety pohonných jednotek vozů Opel zahájené loni dieselem 1,6 CDTI Ecotec a zážehovým agregátem 1,6 SIDI. Nový tříválec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkové slitiny, přímé vstřikování, přeplňování i plynule proměnné časování ventilů. Jde o moderní konstrukci nabízející většinu toho, co dnešní doba přináší, má také vodní a olejové čerpadlo s proměnným účinkem pro zrychlení prohřívání motoru a optimalizaci jeho funkce při kombinaci se standardně dodávanou soustavou start/stop.

Výrobce slibuje „nová měřítka mezi tříválcovými motory s hlučností a vibracemi překonávajícími spoustu čtyřválcových motorů“, při plném zatížení má být nový motor například tišší než konvenční, atmosféricky plněné čtyřválce 1,6 l, a to v celém rozsahu otáček. Pro Opel Adam bude přeplňovaný tříválec k dispozici ve dvou výkonových verzích 90 koní (66 kW) a 115 koní (85 kW) se shodným vrcholem točivého momentu 166 Nm dostupným od 1 800 ot./min.

Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Opel Adam bude pro nový tříválec 1,0 SIDI Turbo jeho první sériovou aplikací a na scéně se bude zatím objevovat výhradně v kombinaci s novou šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Obě výkonové verze mají vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném režimu ve výši 4,3 l/100 km a emise CO2 dosáhnou hmotnosti 99 g/km, na výkonové parametry jimi opatřených Adamů si ale ještě počkáme.

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 432 km
Cena: 73 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 70 000 Kč
Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 154 726 km
Cena: 168 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 296 000 Kč
Opel Astra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 195 855 km
Cena: 90 000 Kč
Opel Zafira 1,8
Rok výroby: 2001
Stav: 193 983 km
Cena: 45 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků