Opel Adam s novým tříválcem 1,0 SIDI a úpravami pro rok 2014

Na stánku Opelu na ženevském autosalonu se objeví také modernizovaná řada Adam, jež přiveze především nový motor.
Opel Adam s novým tříválcem 1,0 SIDI a úpravami pro rok 2014

Model Opel Adam, jenž do značné míry vystoupil ze zvyklostí značky Opel, byl oficiálně představen už v polovině roku 2012. V lednu roku 2013 byla zahájena jeho výroba, v březnu se u nás začal prodávat a v srpnu se dočkal provedení Adam 1,4 ecoFLEX s pohonem na LPG. V Ženevě se nyní objeví lehce modernizovaný Adam, jenž dostane omlazený interiér s novými potahovými materiály a dekory a dalšími doplňky na karoserii i v jejím interiéru směřujícími k rozšíření škály variant.

Fotogalerie: Opel Adam oficiálně (+video)

Fotogalerie: Opel Adam oficiálně (+video)

Nejvýznamnější novinkou je ale zástavba nového motoru. Adam se tak dočká tříválce 1,0 SIDI, jenž je pokračováním v modernizaci palety pohonných jednotek vozů Opel zahájené loni dieselem 1,6 CDTI Ecotec a zážehovým agregátem 1,6 SIDI. Nový tříválec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkové slitiny, přímé vstřikování, přeplňování i plynule proměnné časování ventilů. Jde o moderní konstrukci nabízející většinu toho, co dnešní doba přináší, má také vodní a olejové čerpadlo s proměnným účinkem pro zrychlení prohřívání motoru a optimalizaci jeho funkce při kombinaci se standardně dodávanou soustavou start/stop.

Výrobce slibuje „nová měřítka mezi tříválcovými motory s hlučností a vibracemi překonávajícími spoustu čtyřválcových motorů“, při plném zatížení má být nový motor například tišší než konvenční, atmosféricky plněné čtyřválce 1,6 l, a to v celém rozsahu otáček. Pro Opel Adam bude přeplňovaný tříválec k dispozici ve dvou výkonových verzích 90 koní (66 kW) a 115 koní (85 kW) se shodným vrcholem točivého momentu 166 Nm dostupným od 1 800 ot./min.

Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Opel Adam bude pro nový tříválec 1,0 SIDI Turbo jeho první sériovou aplikací a na scéně se bude zatím objevovat výhradně v kombinaci s novou šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Obě výkonové verze mají vykazovat průměrnou spotřebu v kombinovaném režimu ve výši 4,3 l/100 km a emise CO2 dosáhnou hmotnosti 99 g/km, na výkonové parametry jimi opatřených Adamů si ale ještě počkáme.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků