Opel Adam s motorem 1,4 ecoFLEX na LPG začíná na 317 900 Kč

Automobilka Opel začíná prodávat svůj kompaktní Adam také v dvoupalivové verzi ecoFLEX.

Značka Opel pokračuje v rozšiřování nabídky pohonných jednotek pro svůj malý Opel Adam. Po novém zážehovém tříválci 1,0 SIDI Turbo s přímým vstřikováním a přeplňováním přichází na řadu konvenční čtyřválec 1,4 l upravený pro spalování i u nás oblíbeného LPG a přeznačený na ecoFLEX. Půjde o vůbec první Opel na LPG, který bude vyjíždět přímo z bran továrny, v tomto případě jde o továrnu Eisenach.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Adam ecoFLEX

Díky tomu má celý systém plnit i nejvyšší nároky na bezpečnost, Opel tvrdí, že kvůli ní prošel Adam s motorem ecoFLEX sérií zkoušek včetně zvláštních nárazových testů. O tom, jakými modifikacemi prošel samotný motor 1,4 l, se však představitelé Opelu nezmiňují. Nádrž na zkapalněný plyn má objem 35 l a je vestavěna pod podlahu zavazadlového prostoru, tankuje se přes obvyklou redukci otvorem přímo pod hrdlem pro dolévání benzínu.

Premiéry | Opel | Zajímavosti | Technika | Palivo

Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Vůz primárně jezdí na LPG a teprve po poklesu tlaku v zásobníku přepíná na benzín, ovšem řidič může mezi oběma palivovými systémy přepínat také manuálně, a sice tlačítkem vpravo vedle monitoru multimediální soustavy. Motor 1,4 l ecoFLEX má na benzín i LPG dosahovat výkonu 87 koní (64 kW) a Opel Adam s ním vykáže průměrnou spotřebu 6,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přepínání mezi palivy je integrováno přímo do palubní desky

Díky tomu vůz na jednu nádrž ujede teoreticky nějakých 500 km, což vozu v kombinaci se standardní nádrží na benzín umožní na jedno tankování ujet zhruba 1 200 km. U nás lze nový Opel Adam LPG pořídit v rámci zaváděcích cen za částky od 317 900 Kč, tedy za totéž, co Adam se standardním motorem 1,4 ecoTEC. Podle standardního ceníku vás vyjde doplnění o soustavu LPG na 40 000 Kč.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků