Opel Adam s motorem 1,4 ecoFLEX na LPG začíná na 317 900 Kč

Automobilka Opel začíná prodávat svůj kompaktní Adam také v dvoupalivové verzi ecoFLEX.

Značka Opel pokračuje v rozšiřování nabídky pohonných jednotek pro svůj malý Opel Adam. Po novém zážehovém tříválci 1,0 SIDI Turbo s přímým vstřikováním a přeplňováním přichází na řadu konvenční čtyřválec 1,4 l upravený pro spalování i u nás oblíbeného LPG a přeznačený na ecoFLEX. Půjde o vůbec první Opel na LPG, který bude vyjíždět přímo z bran továrny, v tomto případě jde o továrnu Eisenach.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Adam ecoFLEX

Díky tomu má celý systém plnit i nejvyšší nároky na bezpečnost, Opel tvrdí, že kvůli ní prošel Adam s motorem ecoFLEX sérií zkoušek včetně zvláštních nárazových testů. O tom, jakými modifikacemi prošel samotný motor 1,4 l, se však představitelé Opelu nezmiňují. Nádrž na zkapalněný plyn má objem 35 l a je vestavěna pod podlahu zavazadlového prostoru, tankuje se přes obvyklou redukci otvorem přímo pod hrdlem pro dolévání benzínu.

Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Vůz primárně jezdí na LPG a teprve po poklesu tlaku v zásobníku přepíná na benzín, ovšem řidič může mezi oběma palivovými systémy přepínat také manuálně, a sice tlačítkem vpravo vedle monitoru multimediální soustavy. Motor 1,4 l ecoFLEX má na benzín i LPG dosahovat výkonu 87 koní (64 kW) a Opel Adam s ním vykáže průměrnou spotřebu 6,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přepínání mezi palivy je integrováno přímo do palubní desky

Díky tomu vůz na jednu nádrž ujede teoreticky nějakých 500 km, což vozu v kombinaci se standardní nádrží na benzín umožní na jedno tankování ujet zhruba 1 200 km. U nás lze nový Opel Adam LPG pořídit v rámci zaváděcích cen za částky od 317 900 Kč, tedy za totéž, co Adam se standardním motorem 1,4 ecoTEC. Podle standardního ceníku vás vyjde doplnění o soustavu LPG na 40 000 Kč.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků