Opel Adam s motorem 1,4 ecoFLEX na LPG začíná na 317 900 Kč

Automobilka Opel začíná prodávat svůj kompaktní Adam také v dvoupalivové verzi ecoFLEX.

Značka Opel pokračuje v rozšiřování nabídky pohonných jednotek pro svůj malý Opel Adam. Po novém zážehovém tříválci 1,0 SIDI Turbo s přímým vstřikováním a přeplňováním přichází na řadu konvenční čtyřválec 1,4 l upravený pro spalování i u nás oblíbeného LPG a přeznačený na ecoFLEX. Půjde o vůbec první Opel na LPG, který bude vyjíždět přímo z bran továrny, v tomto případě jde o továrnu Eisenach.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Adam ecoFLEX

Díky tomu má celý systém plnit i nejvyšší nároky na bezpečnost, Opel tvrdí, že kvůli ní prošel Adam s motorem ecoFLEX sérií zkoušek včetně zvláštních nárazových testů. O tom, jakými modifikacemi prošel samotný motor 1,4 l, se však představitelé Opelu nezmiňují. Nádrž na zkapalněný plyn má objem 35 l a je vestavěna pod podlahu zavazadlového prostoru, tankuje se přes obvyklou redukci otvorem přímo pod hrdlem pro dolévání benzínu.

Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Vůz primárně jezdí na LPG a teprve po poklesu tlaku v zásobníku přepíná na benzín, ovšem řidič může mezi oběma palivovými systémy přepínat také manuálně, a sice tlačítkem vpravo vedle monitoru multimediální soustavy. Motor 1,4 l ecoFLEX má na benzín i LPG dosahovat výkonu 87 koní (64 kW) a Opel Adam s ním vykáže průměrnou spotřebu 6,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přepínání mezi palivy je integrováno přímo do palubní desky

Díky tomu vůz na jednu nádrž ujede teoreticky nějakých 500 km, což vozu v kombinaci se standardní nádrží na benzín umožní na jedno tankování ujet zhruba 1 200 km. U nás lze nový Opel Adam LPG pořídit v rámci zaváděcích cen za částky od 317 900 Kč, tedy za totéž, co Adam se standardním motorem 1,4 ecoTEC. Podle standardního ceníku vás vyjde doplnění o soustavu LPG na 40 000 Kč.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků