Opel a plány do budoucna: nové modely, nové motory

21 komentářů

Pali Hornak
1. dubna • 23:55

Konecne. Biturbo zapojene v serii umozni merny vykon 100 k/liter. Nechapem, preco je to take cudne. Keby to urobil VW, tak by vsetci tvrdili, ze vyraba najlepsie naftaky. A ak to urobi Opel, zrazu to bude podla vsetkych poruchove, nevydrzi to tie tlaky a podobne.

Ja osobne Opelu drzim palce - aspon sa snazi vytvarat konkurenciu.

PeterL
2. dubna • 9:05

Tu nejde ani tak o biturbo. Problem je skor v technickej narocnosti takehoto riesenia a naslednej vvysokej poruchovosti a nakladnosti oprav. Ved uvaz - na sucasnych preplnovanych motoroch je prave najchulostivejsou castou turbo. VW robi benzinove motory preplnovane bi-turbom uz nejaky cas (napr. 2,7 biturbo) a asi dobre vie, preco taketo riesenie nedava do masoveho segmentu TDI motorov - asi by kvoli garanciam a kulanciam vysli na psi tridsiatok.

A co sa tyka Opelu - trosku mi to pripada ako vykrik do tmy. Doterajsie dti motory od opelu boli zname ako lenive a poruchove, a zrazu taketo riesenie. Vyvoj dobreho motora trva nejaky ten rok, konkretne u VW vyvoj a nasledne upgrade 1,9 TDI pokracuju uz dobrych 15 rokov.

Za cely ten cas neprisiel Opel ani s jedinou dobrou konstrukciou preplnovaneho diesela (s vynimkou importovaneho motoru BMW a mozno aj ISUZU), preto je na mieste pochybnost o jeho ohromujucom TDI biturbe.

Torque
6. dubna • 22:29

Opel nemusí žádné dieselové motory vyvíjet, jsou to všechno motory Fiat, tj.1248 16v Multijet, 1910 8v JTD a 1910 16v Multijet. Ten poslední už dnes "čipují" na 190 HP i s jednostupňovým přeplňováním. Životnost je pak spíš otázkou soudnosti mezičlánku mezi volantem a akcelerátorem.

clk
2. dubna • 11:33

...VW robi benzinove motory preplnovane bi-turbom uz nejaky cas (napr. 2,7 biturbo)...

ale pozor ! bi-turbo neni twin-turbo !

motor Audi 2.7 V6 bi-turbo ma pro kazdou radu valcu samostatne 1 tyrbodmychadlo, ale motor Opel 1.9 CDTI ve Vectre OPC ma 2 turba v serii za sebou, coz umoznuje ono vicestupnove preplnovani. Je to trochu neco jineho !!

PeterL
2. dubna • 11:55

no dobre, ale meni to nieco?

MHPlus
2. dubna • 20:09

Mění - přečtěte si článek o sériovém řazení turbodmychadel na konkurenčním serveru (http://news.auto.cz/cgi-bin/main.phtml?rubrika=2&id=1711&stamp=1080928353&kam=detail) - u Oplu to mají hezky vymyšlené. Evidentně to není technologie pro masové nasazení a uvidíme za 10 let, jak to bude se spolehlivostí. Určitě je ale výhodou, že se mechanicky relativně jednoduše obchází nutnost použití VGT.

lol
1. dubna • 1:40

Heh opel ze by sa zmohol na 200konovy 1.9d tak to by som ostal dost omraceny prinajmensom ked dnesna spicka ma 150 ale tam opel urcite nepatri. Chapem to maximalne ako prvoaprilovy zartik lol a 1.3d 120 uhm =)

Franta
1. dubna • 6:33

Ty nove motory jsou udajne se dvema turby a mimochodem novy diesel 1.9 / 110 kW uz testovali v Nemecku ve Vectre OPC, takze to zas tak vzdalena budoucnost nebude.
Ale osobne si myslim ze konkurence nezaspi a stejne lahudky si budeme moci doprat od mnoha jinych vyrobcu

deerhunter
1. dubna • 9:35

ten motor ve Vectre OPC je 1.9 CDTI ECOTEC Twin-turbo a má výkon 155 kW ( 212 k ) !!

 

lol
1. dubna • 23:50

Ak tam tie dve turba budu fukat 3 bary ako v v tej KONCEPT vectre opc, tak mozno, ale uvedom si co by sa stalo keby takto nadopovali benzinovy sestvalec. Myslim ze by ta odfuklo niekde pekne daleko :)))

A este mi nesedi ze ked z 1.9 vedia teda vyzmykat 200ps tak z trojlitra uz iba 240? Matematicky to vychadza skor na nejakych 300 - 20 trecie straty a podobne somarinky, tak naco taky konzervativny vykon? Neviem tymto by sa opel fakt posunul do cela peletonu spolu s bmw a to mi pripada fakt divne.

Funcarver
1. dubna • 1:13

Ono asi tam misto kW mely byt kone... a přepočet na koně vypustit....

Petr Broža
1. dubna • 10:29

AMS uváděl všechny výkony v koních, na kW jsem přepočítával já.

Funcarver
1. dubna • 19:19

A věříte tomu?To by Opel dělal jednoznačně nejlepší diesely na světě a takový výkonový skok...

MHPlus
1. dubna • 21:42

Svět se mění - třeba bude Opel vyrábět nejlepší diesely.... Ty vysoké litrové výkony jsou dosahovány díky dvoustupňovému turbu.

Mně osobně však přijde bláznění okolo zvyšování výkonů a vylepšování podvozků značně přehnané - už dnes to na silnicích vypadá spíše jak na závodní dráze a až tyto auta "sestoupí" jako ojetá do cenových kategoríí "puberťáků s kšilty na krku", bude ještě hůře... Normální řidiče do té doby "vystřílejí" díky bodovému systému na nezapnutých pásech nebo vnějším osvětlení, takže 18+ budou mít na silnici i volněji.

Petr Broža
1. dubna • 20:34

Také mi to přišlo divné. Čas ukáže, kde je pravda.

Jaroslav
31. března • 21:39

dále 1.9 CDTi se 147 kW (200 k) a maloobjemový 1.3 CDTi s přibližně 120 k (88 kW) - skutečně vysoká hodnota na tak malý motor.

Páni, takový výkon ! Opel to VW pěkně natře ...!

Mara
31. března • 22:13

A Ty výš co plánuje VW???

Až se to u Opelu promění ve skutečnost, tak se tomu budete moc začít divit. Zatím není nic. Maximálně 2.2cdti 92KW

Jinak ani zde nechápu, proč jste se obořil na VW? Co s tím má společného? Všichni víme o co jde že?

MHPlus
31. března • 23:46

Nevím, jak vysoko plánuje VW (....), ale vím, že méně je většinou více - raději z 2.2 92kW, než z 1.9 110,147 nebo třeba 180kW....

Leonardo Cupranek
1. dubna • 9:47

Uplne nejradeji 200kW z 2.2....

Marty
4. dubna • 22:20

Celkem by mě zajímalo, jakou budou mít životnost motory s takovými výkony ......jsem zvědavej, jestli s tim někdo nalítá 500 kkm

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Leonardo Cupranek
5. dubna • 1:09

No to se samozrejme uvidi - ale dost zalezi na tom, jak ten motor udelaj. Rozhodne neni vylouceno, ze vydrzi i daleko vice. Ale take to mohou navrhnout a vyrabet blbe a muze se to srat po 200tkm.

Nicmene koho to zajima? Ja najedu cca 30 rocne, cili auto jde pryc dejme tomu ve 100tkm. I kdyby kazdej dalsi majitel jezdil stejne (cemuz neverim - ojetiny si kupujou lidi s napnutejsim rozpoctem, kteri nechteji utratit 3000 mesicne za PHM), tak by to kleklo az patemu majiteli, k cemuz ale ve vyspelych zemich v podstate nedochazi.

Ja bych tomuto smeru docela veril. Lide chteji vetsi vykony, ale davat do kazdeho Leona a Golfa trilitrove sestivalcove TDI je na prd - je to moc velke (nevejde se to pod haubnu) a take moc tezke. Je jasne, ze vyhonenou naftovou devatenactku nebudou davat do Audi A8 i kdyby mela 240kW, ale do nizsi stredni je to idealni motor. 1.9 TDI 110kW take davaj jen do nizsi stredni (Golf, Bora, Toledo, Leon) a do Passatu, Audin ci Superba daj priskrceny TDI 96kW (nebo dokonce TDI 74kW) a nebo pak az 2.5 V6 TDI.

Doporučujeme

Články odjinud