Opel a plány do budoucna: nové modely, nové motory

O tom, že je Opel v krizi, se mluví už delší dobu. V dobré by měla vše obrátit nová Astra, která bude co nevidět uvedena na český trh s cenou začínající na 429 900 korunách, a další novinky jako Frontera (SUV), Zafira (MPV) či Insignia (luxusní limuzína), která by měla mířit především na zaoceánský trh.

Zda se bude Insignia skutečně vyrábět, zatím není oficiální, ale všechny indicie k tomu směřují. Insignia bude novým top-modelem Opelu, který by měl zaujmout především americkou klientelu luxusem a osmiválcem pod kapotou. Ročně se plánuje výroba až 25 tisíc kusů. Insignia bude stát podobně jako další vozy koncernu na platformě Zeta s pohonem zadních kol; tradice to vyžaduje. Technika bude společná s luxusními bratříčky automobilek Saab, Buick a Holden, začátek výroby se plánuje na rok 2007.

Ovšem daleko důležitější než imageová Insignia jsou masovější modely, zejména Astra třetí generace. Podle prvních testů se zdá, že novinka učinila oproti předchozí generaci obrovský pokrok a že má velkou šanci postavit na špici pelotonu nižší střední třídy; Astra druhé generace se po několika letech prodeje propadla na jeho chvost. Zatím se Astra prodává pouze jako pětidveřový hatchback, později se objeví i třídveřová verze, kombi (Caravan), na jaře 2005 pak sportovní GTS a o rok později také C+C, tedy kupé-kabriolet s pevnou střechou ve stylu nové Tigry.

Příští rok se pak očekává facelift Vectry, která nebyla veřejností přijata tak dobře, jak Opel doufal. Vectra i Signum dostanou navíc „podvozek“ IDS plus, který si odbyl premiéru v nové Astře a který značně vylepšuje jízdní vlastnosti. V přípravě jsou i nové motory. V prvé řadě se objeví šestiválcový třílitr CDTi se zhruba 240 koňmi (176 kW), který nahradí motor od Isuzu, dále 1.9 CDTi se 147 kW (200 k) a maloobjemový 1.3 CDTi s přibližně 120 k (88 kW) - skutečně vysoká hodnota na tak malý motor. Vectra pak dostane pětiválcový motor 2.4 JTD, který důvěrně známe z koncernu Fiat.

Svého nástupce dostane také letitá Frontera. Bude postavena na technickém základu nové generace amerického Saturnu Vue, na trhu se ukáže za dva roky (2006) a podle dostupných informací se bude vyrábět v Koreji. Koncept nové Frontery vystaví Opel na letošním pařížském autosalonu. Rok po Fronteře (2007) spatří světlo světa nová Agila, malý vůz s vysokou stavbou karoserie, který má své jednovaječné dvojče Suzuki Wagon R. Nová Agila bude mít dvě karosářské verze: první bude mít delší rozvor a patery dveře podobně jako současná Agila, druhá bude vycházet z konceptu Trixx a stane se konkurencí pro již šest let se vyrábějící Smart Fortwo. Oproti smartu ale nabídne až čtyři místa, podle toho, jak si cestující uspořádají interiér. Posuvné boční dveře zůstanou zachovány.

V roce 2006 se objeví nová Corsa, která bude sdílet platformu s Fiatem Punto třetí generace (2005). Díky společné výrobě ušetří Opel až dvacet procent nákladů. Na konci roku 2005 pak přijde nová Zafira, do které Opel těžce investoval, aby byla konkurenceschopná. Má jít o zcela přepracovaný model s ještě lepší variabilitou a využitelností prostoru.

Zdroj: Auto Motor und Sport

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků