Cadillac by ten motor sice měl dostat, ale v posílené verzi na 250hp a to nejozději za cca 2 roky
sorry tak to nebude 1.9, ale 2.9 co bude mít 250hp a 550nm
Takzvaně s křížkem po funuse :o)
ano patrně :-D
u Opelu zjistili ze je to super motor
zaspal jsi dobu voe. tdi je zastaralej šunt. už jsou dávno na trhu lepší diesely.
Máš pravdu,je to Traktor Diesel Injekcion...
Radku,z toho ci pisete jsem zmateny - jde o JTDcko nebo vlastni vyvoj Opelu? Co vim mivali priserne diesely a proto jim v ramci koncernu sla JTD (pod marketingovou hlavickou CDTi). A proc se tento motor spolecne s 3.0 JTD tak oddaluje?
Jde o motor ze společného vývoje Fiat-GM. 3,2 V6 JTS, 1,9 JTD/CDTi, 3,0 JTD/CDTi jsou motory společného prodjektu.
S tym 3,0 CDTi nemate pravdu, pretoze sucasny diesel (okolo 130 kW) ma na svedomi VM Motori (alebo Isuzu, uz presne neviem), urcite nie Fiat, a novy 2,9 V6 CDTi bude urcite od VM a ma vykon 184 kW.
Nevím o jakém 2,9 V6 hovoříte. Pokud vím, jde teď do prodeje nový 3,0 V6 184 kW, který se dostane nejdříve do Cadillacut CTS a pak půjde do Alfy a poté i do Opelu. Ten je opravdu dílem Fiat-GM.Ten současný 3,0 to opravdu nevím od koho je.
Jasně že od FIATU, Opel neumí dělat naftové motory,viz v Corse motor 1,3 jtd od Fiatu.
No tak taková 2,2DTI bych neřekl, že je nepovedená.
Ten současný 3,0 CDTI je od Isuzu a dává se i například do Renaultu Espace a dalších Renaultů.Jinak mluví se asi o tomto 2,9 (i když někdo to označení asi 3,0 někdo 2,9)http://news.auto.cz/aktuality/novy-turbodiesel-2-9-v6-cadillac-a-nafta-casova-smycka.html
Vypadá to že Opel hledá výmluvy. S velkým točivým momentem motoru může mít problém převodovka nebo spojka, ale těžko poloosy které jsou až za převodovkou a za stálým převodem které točivý moment motoru zcela mění
Ad poloosa. To je pravda jen částečně. Pokud mám převodovku a do ní vstupuje točivý moment X, tak na výstupu mám točivý moment Y. Ovšem, pokud půjde do ni např. točivý moment 2X, pak an výstupu může být třeba 2Y. Takže při stejné převodovce bude při větším vstupu i větší výstup. (neřešme zda to bude také dvojnásobek) a o to může jít. Navíc "rozmělnit" točivý moment větším pásmem otáček taky zrovna nejde.
Tohle je z Vaší hlavy, že? Jak tam začnete plést symboly X a Y, zavání to průserem. Samozřejmě jste napsal nesmysl.
Vavrochu, bylo by slusne se omluvit.
Omlouvám se, asi jsem nepochopil myšlenkové pochody postavené na nějaké fyzikální teorii, nikoli na praxi (o kterou mi šlo).
Chcete mi snad říci, že na vstupní hřídeli a výstupní hřídeli není točivý moment X (vstup) a Y (výstup)? A že když zvětším na vstupu točivý moment, že se zvětší i na výstupu (při stejné převodovce)?Já tedy opravdu nejsem strojař odborník, ale v čem je to nesmysl?
Trocha praxe:2° 3800ot/min 148Nm ±60kW 460ot/min 1183Nm 56km/h 2000ot/min 240Nm ±55kW 286ot/min 1737Nm 34km/h5600ot/min 132Nm 75kW 679ot/min 1055Nm 82km/h4000ot/min 180Nm 74kW 572ot/min 1236Nm 69km/h5°c5600ot/min 132Nm 75kW 1550ot/min 462Nm 188km/h4000ot/min 180Nm 74kW 1594ot/min 443Nm 194km/h
Otacky+kroutak+vykon na motoru otacky+kroutak za prevodovkou rychlostMotor 1,6 75kW vs. 1,9 TDI 74kW
Jaksi nechápu tu souvislost s tím, co jsem napsal. Tedy, že na vstupu a výstupu převodovky jsou různé točivé momenty - je toto pravda? ano/ne?Dále, když pri otáčkách A zvětším na vstupu točivý moment, vzroste při stejných otáčkách A točivý moment i za převodovkou? ano/ne?Já tady neřeším, že točivý moment se je pro každé otáčky různé. To je přece jasné, stejně jako výkon. Ostatně jinak by nám neplatily ani vzorečky z fyziky, že.
Točivý moment na poloosách je samozřejmě největší na první rychlostní stupeň a je teoreticky daný max.momentem motoru x celkový převod + případné dynamické navýšeníV praxi nemůže překročit hodnotu danou adhezí, jinak kola začnou prokluzovat a moment na poloose se dále nezvýšíA poloosám je jedno jestli je při dané rychlosti pohání dvestěkoňový motor s krouťákem 200 Nm nebo jiný dvěstěkoňový s krouťákem 400 Nm - moment na poloosách bude stále stejný, rozdíl se vyrovná při stejném výkonu jiným celkovým převodem
Trochu se ti rozchazi uvaha z 1. a 3. odstavce .... 1. je v poradku, ale 3. se mi uz nelibi - moment na poloosach nebude stejny viz tabulka hodnot... Ano, prenaseny vykon bude stejny, ale to by museli byt i stejne otacky ... praxe je takova ze motory s vetsim kroutakem jsou zprevodovany silneji ... takze to tak pak nevychazi....
Jouda: při libovolné rychlosti auta je krouťák na poloosách M = (P . r)/2vkde P je okamžitý výkon motoru (kW)r je valivý poloměr hnacího kola (m)v je rychlost (m/s)koeficient 2 zohledňuje počet hnacích kol - moment v diferáku se rozděluje na dvě polovinykdyž na to koukneš zjistíš, že krouťák motoru v tom nehraje žádnou rolimůžeš mít dva motory s naprosto odlišným krouťákem, a při stejném okamžitém výkonu budou poloosy při shodné rychlosti zatěžovat stejně
Jop .... nehadam se ... ale to plati pouze pokud mas stejnou prevodovku pro dva ruzne motory ... Kdyz kouknes do tabulky co sem napsal, zjistis ze auta s vyzsim kroutakem jsou i jinak zprevodovany ... takze pak to tvoje neplatí !
Jouda: hlavně jsou jinak zpřevodované benzíny a jinak diesely a to ty srovnáváš ve svojí tabulce. Benzíny mají kvalty obvykle citelně delší a určitě to není z důvodu jejch menšího krouťákuTo co jsem napsal vyplývá z jednoduchých fyzikálních vztahů, které prostě platí. Může se stát že pro nějakou rychlost a výkon budeš mít v jednom autě zařazenou třeba dvojku a ve druhém trojku, ale zatížení poloos v takovém případě bude pořád u obou shodné
Akorat bych nerekl, ze benziny maji desli kvalty. To, ze na nejaky jedou vice nez diesel je spis diky tocivosti do 6ti az 7mi tisic otacek, ale relane, pokud vzroste napr u dieselu rychlost o 30km/h tak k tomu potrebuji treba rozsah 1500ot a u benzinaku 2800ot....P.S. Exaktne mereno CTDI a 1,8i opel vectra
benzin pri 4000otackach jede na 5ku 130km/h (vykon 60-65kW)dizl pri 4000 otackach jede na 5ku 194km/h (vykon 74kW)Tak mi jasne vychazi ze dizl ma tezsi zprevodovani .... vana666 pojd se hadat dal a ja jeste prepocitam ty kroutaky na stejnou rychlost... Treba budes mit pravdu :-P
Psal sem to jako odpoved na vsechny otazky, nejen na vase ... 1.Ano. Na vstupu a vystupu prevodovky jsou ruzne tocive momenty (pouze vykon je stejny)viz. 148Nm pred a 1183 za prevodovkou.2.Ano - vzroste vykon motoru pri ot. A ... tim se zvetsi i toc. moment za prevodovkou
Na výstupu z převodovky - tedy na poloosách může být jen takový moment, který udrží adheze než se kola začnou protáčet. I kdyby motor měl 10X, bude mu to houby platné a větší sílu (reálnou) na kolech nevytvoříA protočit přední kola umí snad každé auto A dále - zatížení poloos v režimu kdy už kola neprokluzují je dáno výkonem motoru a ne jeho točivým momentem (pokud neuvažujeme nějaké torzní kmity a přídavnou dynamickou zátěž z nevhodné konstrukce). Z uvedeného vyplývá, že poloosy proto musí být dimenzovány na výkon a ne na točivý moment, s přihlédnutím k maximální hodnotě toč. při prokluzu.
pokud pocitam jakokoliv hridel na krut potom musim pocitat s krouticim momentem nikoliv vykonem... to je holy nesmysl... co ste napsal... jsem toho nazoru ze zmenit velikost poloos nebo jejich material neni az zas takovy problem co do konstrukce...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.