Opel 1,9 CDTI Twin-turbo, 215 koní v nekonečném seriálu

Je to snad již stý díl nekonečného seriálu o tom, kdy Opel nasadí naftový čtyřválec o objemu 1,9 l s dvojitým přeplňováním a výkonem 215 koní do produkce. Již několikrát přišly zaručené informace o tom, že se tak stane již v nejbližší době, ovšem vždy po takové informaci nastalo hrobové ticho.

V dalším kole seriálu přicházejí nové informace o této pohonné jednotce. Ta by měla být k dispozici ve dvou variantách. Základ má být v současném naftovém motoru 1,9 a motor skutečně dostane dvě turbodmychadla. Jedno malé a jedno velké s tím, že malé bude dodávat potřebný tlak v nízkých otáčkách a velké se k němu připojí zhruba ve 2500 ot./min, čímž motor dosáhne celkově velkého výkonu, ale hlavně lineární křivky jeho průběhu.

První z variant by měla dosahovat výkonu 142 kW (190 k) a měla by být určena pro model Zafira a také pro novou generaci Vectry. Silnější varianta o výkonu 158 kW (215 k) by pak měla být určena např. pro Astru OPC a také pro Vectru OPC. Navíc stejný agregát by měl používat i koncernový Cadillac a také italská Alfa Romeo.

Dle neoficiálních informací je motor v podstatě hotový a jediným problémem je vysoký točivý moment, který si příliš nerozumí s poloosami a převodovkami. Ostatně podobný problém zde byl i u naftové verze Chevroletu Captiva, kdy byla dočasně pozastavena výroba ze stejného důvodu.

Zda se někdy tohoto agregátu dočkáme si už netroufáme říci. Možná ano a možná ne. Pokud se tak ovšem nestane v brzké době, může se stát, že motor, který byl představen již před řádnou dobou, morálně zestárne a nebude nabízet již nic mimořádného.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků