OPC: To pravé pro fanoušky Opelu

Dosažení maximálních výkonů a dynamiky – to je hlavním cílem konstruktérů divize Opel Performance Center.
OPC: To pravé pro fanoušky Opelu

Jde však nejenom o vyšlechtěné závodní speciály, ale centrum OPC vyvíjí i vysoce výkonné verze odvozené od sériových modelů Opel, určené pro běžný silniční provoz.

Tyto výrazné modely připravené pro běžný provoz jsou určeny pro opravdové nadšence, vyznavače dynamické sportovní jízdy. V souladu s filozofií divize Opel Performance Center mají OPC modely vysoce výkonné motory, speciálně naladěné zavěšení kol, řadu doplňků zlepšujících aerodynamiku a speciálně upravené a vybavené interiéry. Všechny technické prvky OPC modelů jsou vyráběny s maximální pečlivostí, celkový styling těchto výkonných vozů je přísně účelový, ale zároveň atraktivní a vstřícný.

Prvním vozem z programu výkonných modelů OPC určených pro běžný provoz byla velmi úspěšná Astra OPC, která se představila v roce 2000. Jedním z vrcholů jarního mezinárodního autosalonu v Ženevě pak bylo uvedení konceptu Astra Coupé OPC X-Treme, který je poháněný motorem o výkonu 444 koňských sil a dosahuje maximální rychlosti přes 300 km/h.

V roce 2001 na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem vzbudila značný zájem řada modelů „Linea Rossa“, které se netají inspirací právě supersportovním prototypem Astra Coupé OPC X-Treme. Modely Zafira, Astra Cabrio a Astra Caravan z řady Linea Rossa jsou výjimečné nejenom svými přeplňovanými motory o objemu dvou litrů a výkonu 141 kW/192 k, ale také svým výrazně dynamickým stylingem a nepřehlédnutelnou rudou barvou karoserie.

A již zanedlouho se na trhu objeví Zafira OPC, která svými dynamickými parametry dokonale skloubenými s obdivuhodnou funkčností a přizpůsobivostí de facto otvírá zcela nový tržní segment.

OPC vyrábí i propagační předměty

Divize „Propagační předměty“ centra OPC nabízí všem fanouškům například originální trička, mikiny, sluneční brýle, peněženky, propisovačky – vše v unikátním designu a vysoké kvalitě provedení. Tyto propagační a upomínkové předměty si mohou objednávat prodejci automobilů Opel a členové značkových klubů.

Osobitost - to je motto také další divize centra OPC – divize „Akce“. Tým divize „Akce“ připravuje např. oblíbené „Víkendy výkonů“ atp., během kterých se zájemcům představují nejrůznější modely značky Opel. Tým „Akce“ centra OPC poskytuje také profesionální služby a podporu například pořadatelům nejrůznějších motoristických podniků, organizátorům značkových setkání a dealerům při přípravě jejich vlastních akcí.

OPC a sport

Divize OPC je zodpovědná za všechny evropské aktivity automobilky Opel v oblasti motoristického sportu. Tým centra OPC měl například největší zásluhu na návratu značky Opel do okruhového šampionátu DTM (German Touring Car Masters). Také díky vlivu specialistů OPC dnes šampionát DTM zaručuje maximální míru bezpečnosti jezdců a rovné příležitosti pro každý tým. Regule DTM zároveň nařizují využití značného množství standardizovaných dílů a komponentů, což vedlo ke snížení nákladů na účast v šampionátu.

Opel nasazuje do závodů DTM celkem sedm vozů Astra V8 Coupé, za jejichž volanty se objevují např. Manuel Reuter nebo Joachim Winkelhock.

Další aktivitou centra OPC byla příprava motorů pro formuli 3, která je uznávanou líhní jezdeckých talentů. Díky třem desítkám vítězství v národních šampionátech F3 se dvoulitrový čtyřválec pro F3 z Rüsselsheimu natrvalo zapsal nejenom do historie formule 3, ale i celého motoristického sportu.

Divize OPC úspěšně působí i v evropském rallyovém sportu. Tak například Astra Kit Car, vyvinutá v roce 2000, úspěšně bodovala v celé řadě národních soutěžních šampionátů a ze sedmi desítek automobilových soutěží si odvezla celkem 33 vítězství.

V současné době se tým Opel Performance Center soustředí především na vývoj nové soutěžní Corsy pro třídu Super 1600.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků