OMV AdBlue: snížení emisí i paliva

Společnost OMV jako první v České republice nabídla dopravcům a řidičům užitkových vozů provozní látku AdBlue, umožňující již nyní splňovat přísné evropské emisní limity EURO IV a V, vstupující v platnost v roce 2005 a 2008. Použitím AdBlue ve vozech vybavených systémem SCR (selektivní katalytická redukce) dochází k výraznému snížení produkce škodlivin a k celkovému snížení spotřeby paliva. Česká republika je po Rakousku a Německu třetí evropskou zemí, kde OMV nabízí AdBlue v běžném prodeji na čerpacích stanicích.

„Pro společnost OMV je velikou ctí být prvním, kdo přináší tuto technologii do České republiky. Je to důležitý krok naší strategie, která počítá do konce roku 2007 s otevřením 67 čerpacích stanic AdBlue celoplošně v celé Evropě,“ uvedl dnes Klaus-Jürgen Schneider, ředitel mezinárodní sítě čerpacích stanic OMV. „V souladu s evropskou strategií OMV plánujeme v České republice do konce roku 2007 uvést do provozu celkem 10 čerpacích stanic nabízejících AdBlue,“ doplňuje Karel Slepicka, ředitel OMV Česká republika.

Zahájení prodeje AdBlue na čerpací stanici OMV Prostějov-Žešov se zúčastnili zástupci ministerstva životního prostředí, představitelé státní správy, zástupci obou komor Parlamentu ČR, představitelé samosprávy a podnikatelských kruhů. K zavedení AdBlue se vyjadřuje i ministr životního prostředí ČR Libor Ambrozek: "Pokud už člověk autem musí vyrazit, měl by se aspoň zamyslet nad tím, na co jeho auto jezdí. Zplodiny dýchá nejen řidič, ale i všichni ostatní, včetně našich dětí. Podobné alternativní technologie a paliva tedy rozhodně vítám."

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků