Omlazený VW Touran na českém trhu s unikátními prvky výbavy

Automobilka Volkswagen již zahájila prodeje svého omlazeného rodinného vozu Touran. Inovací se tradičně dočkal vzhled vozu a také interiér. Nabídka motorů zůstala v podstatě nezměněna.

Ve výbavě se nově objeví některé prvky, které jsou v této třídě zcela unikátní. Za pozornost stojí jistě automatický parkovací systém. Ten umožňuje po pouhém stisknutí tlačítka řidiči zaparkovat nejdéle v 15 sekundách i v obtížných prostorových podmínkách. Při rychlostech do 30 km/h detekuje ultrazvukový senzor parkovacího systému volný prostor po obou bocích vozidla a řídicí jednotka podle něj vypočítává optimální cestu pro spolehlivé zaparkování. Park Assist ukazuje řidiči na displeji počáteční polohu vozu a po zařazení zpátečky vůz zavede nejdéle v 15 sekundách do parkovacího místa. Jediné, co musí řidič dělat, je ovládat plyn a brzdy, řízení směru obstarává systém zcela sám.

Tip: Podrobné představení změn u Toranu naleznete zde.

Ceny

Touran startuje v základní výbavě a s motorem 1,6 na částce 614 400 Kč. Nejlevnější naftová verze vás pak příjde na 708 100 Kč. Vrcholná verze s motorem 2,0 TDI DPF o výkonu 125 kW (170 k) s převodovkou DSG stojí nejméně 980 400 Kč.

  • 1,6 75 kW, MT5 - od 614 400 Kč
  • 1,4 TSI 103 kW, MT6 - od 692 300 Kč
  • 1,4 TSI 103 kW, DSG - od 753 400 Kč
  • 1,9 TDI 77 kW, MT6 - od 708 100 Kč
  • 1,9 TDI 77 kW, DSG - od 769 200 Kč
  • 2,0 TDI 103 kW, MT6 - od 818 600 Kč
  • 2,0 TDI 103 kW, DSG - od 879 600 Kč
  • 2,0 TDI DPF 103 kW, MT6 - od 836 800 Kč
  • 2,0 TDI DPF 103 kW, DSG - od 897 900 Kč
  • 2,0 TDI DPF 125 kW, MT6 - od 919 300 Kč
  • 2,0 TDI DPF 125 kW, DSG - od 980 400 Kč
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků