Omlazený VW Touran na českém trhu s unikátními prvky výbavy

Automobilka Volkswagen již zahájila prodeje svého omlazeného rodinného vozu Touran. Inovací se tradičně dočkal vzhled vozu a také interiér. Nabídka motorů zůstala v podstatě nezměněna.

Ve výbavě se nově objeví některé prvky, které jsou v této třídě zcela unikátní. Za pozornost stojí jistě automatický parkovací systém. Ten umožňuje po pouhém stisknutí tlačítka řidiči zaparkovat nejdéle v 15 sekundách i v obtížných prostorových podmínkách. Při rychlostech do 30 km/h detekuje ultrazvukový senzor parkovacího systému volný prostor po obou bocích vozidla a řídicí jednotka podle něj vypočítává optimální cestu pro spolehlivé zaparkování. Park Assist ukazuje řidiči na displeji počáteční polohu vozu a po zařazení zpátečky vůz zavede nejdéle v 15 sekundách do parkovacího místa. Jediné, co musí řidič dělat, je ovládat plyn a brzdy, řízení směru obstarává systém zcela sám.

Tip: Podrobné představení změn u Toranu naleznete zde.

Ceny

Touran startuje v základní výbavě a s motorem 1,6 na částce 614 400 Kč. Nejlevnější naftová verze vás pak příjde na 708 100 Kč. Vrcholná verze s motorem 2,0 TDI DPF o výkonu 125 kW (170 k) s převodovkou DSG stojí nejméně 980 400 Kč.

  • 1,6 75 kW, MT5 - od 614 400 Kč
  • 1,4 TSI 103 kW, MT6 - od 692 300 Kč
  • 1,4 TSI 103 kW, DSG - od 753 400 Kč
  • 1,9 TDI 77 kW, MT6 - od 708 100 Kč
  • 1,9 TDI 77 kW, DSG - od 769 200 Kč
  • 2,0 TDI 103 kW, MT6 - od 818 600 Kč
  • 2,0 TDI 103 kW, DSG - od 879 600 Kč
  • 2,0 TDI DPF 103 kW, MT6 - od 836 800 Kč
  • 2,0 TDI DPF 103 kW, DSG - od 897 900 Kč
  • 2,0 TDI DPF 125 kW, MT6 - od 919 300 Kč
  • 2,0 TDI DPF 125 kW, DSG - od 980 400 Kč
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků