Omlazený Volkswagen up! jde do prodeje, má nový motor 1.0 TSI

Seznam kapitol
  1. Volkswagen up!
  2. Fotogalerie: Volkswagen up!

Volkswagen modernizoval svého nejmenšího zástupce modelové řady. A i když to není na první pohled patrné, změny rozhodně stojí za zmínku. Velkou novinkou je příchod silnějšího přeplňovaného motoru.

Začneme ale designem, jehož změny rozeznáte jen v případě, že máte up! velmi dobře nakoukaný. Došlo na jemné úpravy nárazníků, světlomety mají novou grafiku, ty přední pak disponují LED technikou pro denní svícení. V nabídce jsou zároveň nové typy kol, a to až do rozměru 17 palců. 

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

Interiér je o něco hodnotnější než tomu bylo v minulosti, kvalitnější materiály doplňuje ambientní osvětlení, které se liší barvou v závislosti na verzi — vrcholné provedení High up! svítí bíle, oranžově svítí cross up! a modrou elektrický e-up!. Nový design mají také sedadla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jemně přepracovaný design, LED denní svícení, nové barvy a také nový přeplňovaný tříválec s výkonem 66 kW (90 koní), to je v kostce modernizovaný Volkswagen up!

Příplatkový multimediální systém disponuje pětipalcovým barevným displejem s podporou chytrých telefonů až do úhlopříčky 5,5 palce, díky kterému můžete svůj telefon využít jako plnohodnotnou navigaci.

Základní motory v podobě atmosférického litrového tříválce v naladění na 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k) zůstávají, k nim ovšem přibyl nový motor 1.0 TSI, který skrývá ten samý přeplňovaný tříválec, jaký najdete třeba i u Octavie. Jeho výkon je však snížen na 66 kW (90 k), možná si tím ale jen Volkswagen připravuje prostor pro sportovnější verzi, která klidně může dostat oněch 115 koní.

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Navzdory četným vylepšením je up! levnější než v minulosti. České zastoupení ceny zatím ještě nepředstavilo, v Německu vás ale základní provedení přijde na 9850 eur, což je v přepočtu 266 tisíc korun.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen up!
  2. Fotogalerie: Volkswagen up!
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků