Oblíbený model Volkswagenu prošel omlazením své třetí generace. Základní cenu se podařilo nacpat pod dva miliony korun.
Ostřejší design, vycizelované jízdní vlastnosti a vyšší míra digitalizace. Tyto tři hodnoty doprovázely facelift třetí generace Volkswagenu Touareg, o kterém jsme vám psali již na konci května. Nyní už je vůz také v českém konfigurátoru. Základ pojmenovaný Elegance se podařilo dostat pod dva miliony korun, konkrétně 1.935.900 Kč. Máte v tom osmnáctky, ambientní osvětlení, zpětnou kameru vyhřívání sedadel vpředu, adaptivní tempomat, navigaci a tak nějak všechno podstatné, takže stačí vybrat barvu a mít za dva miliony fajn SUV.
Výbava je spojená s naftovým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,0 litru, který disponuje výkonem 210 kW (286 koní) a je výhradně spojený s pohonem všech kol 4Motion a osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Kombinovaná spotřeba má dle WLTP činit 8 l/100 km.
Zajímalo by nás, kolik takových základních touaregů potkáte, protože jen kousek nad ním s cenou 2.070.900 Kč najdete vyšší výbavu R Line, která stejný motor kombinuje s populárním ostřejším vzhledem po vzoru divize R a navíc má lepší prvky v základu.
Předně jde navíc o 20palcová kola, zatmavená zadní boční okna a okno pátých dveří, potahy sedadel kůží interně označovanou Vienna R s elektrickým nastavením, ale také multifunkční sportovní volant. Nad tím vším je Big Daddy, verze R spojená výhradně s plug-in hybridním pohonem. Zážehový šestiválec o výkonu 250 kW (340 koní) zde doplňuje elektromotor o výkonu 100 kW, což dává systémový výkon 340 kW (462 koní). Erko se rozjezede až na 250 km/h a na elektřinu ujede 49 km.
Za takové auto dáte 2.370.900 Kč a ve standardu máte ještě vzduchový podvozek nebo paket Black Style, který hybrid od standardních verzí designově odlišuje ještě nad rámec odznaků s logem R. Vzduchový podvozek si pak můžete přikoupit i do standardních modelů. Pokud vezmeme základ, vyjde vás na 75.200 Kč včetně řízení všech kol. Za 155.500 Kč můžete mít verzi Professional s aktivním potlačováním náklonů vozu. Případně lze za 125.900 Kč přikoupit paket Air Comfort, kde k základnímu vzduchovému podvozku získáte ještě čtyřzónovou klimatizaci nebo klimatizovaná přední sedadla.
Touareg má automatickou uzávěrku diferenciálu Torsen. Schopnosti mimo zpevněné cesty můžete podpořit ještě paketem Off-road za 17.200 Kč, který do jízdních režimů přidá nastavení pro šotolinu a písek, zvětší palivovou nádrž na 90 litrů a přidá zesílené kryty pro chladič, baterii, podlahu vozu a palivovou nádrž. V konfigurátoru verze R Off-road paket není. Z dalších příplatků lze zmínit třeba servomechanické dovírání dveří, masážní přední sedadla nebo noční vidění.
Volkswagen Tourager 2023: Zákadní technické údaje a české ceny |
Verze |
Elegance |
R Line |
R |
Motor |
vznětový 3.0 V6 |
zážehový 3.0 V6 |
Výkon [kW/k] |
210/286 |
250/340 |
Elektromotor [kW/k] |
- |
100/136 |
Systémový výkon [kW] |
- |
340 |
Převodovka |
8st. Tiptronic |
Pohon kol |
4Motion |
Cena [Kč] |
1.935.900 |
2.070.900 |
2.370.900 |
Když Volkswagen Touareg současné generace vstupoval v roce 2018 na trh, měl v nabídce i výkonově slabší verzi naftového šestiválce (170 kW) a třílitrový turbobenzin s výkonem 250 kW. Šestiválec 3.0 TDI/210 kW tehdy začínal na 1.742.900 Kč (Elegance), prostřední výbava Atmosphere stála stejně a výbava R-Line vyšla na 1.823.900 Kč. Plug-in hybridní verze R doplnila nabídku v roce 2020 a začínala na 2.250.900 Kč.