Seat Leon je nyní na českém trhu dostupný v celé své široké nabídce. Ceny jsou sympatické, motorů je dost.
Seat Leon prošel v květnu letošního roku omlazením. Vůz dostal nový infotainment, který jsme už mohli vidět v některých dalších novinkách koncernu Volkswagen. Systém doplňuje digitální přístrojový štít o úhlopříčce 10,4 palce. Za příplatek je mání také bezdrátová nabíječka mobilních telefonů s výkonem 15 W a chlazením.
Do nabídky přibyly dva nové pohony a zmizel litrový tříválec. Základem je nyní tedy jedna-pětka, čtyřválec o výkonu 85 kW (115 koní). Ten samý motor je poté k dispozici také s výstupním výkonem 110 kW (150 koní). Obě dvě verze motoru také mohou být vybavený mild-hybridním systémem, nicméně výkon zůstává stejný, šetří se tím decilitry benzinu.
Pro Leon je také k dispozici plug-in hybridní pohonná jednotka, e-Hybrid kombinuje čtyřválcovou jedna-čtyřku s elektromotorem a šestistupňovou automatickou převodovkou. Kombinovaný výkon činí 150 kW (204 koní). V nabídce je také motor 2.0 TDI, který disponuje výkonem 85 kW (115 koní) s manuálem nebo 110 kW (150 koní) s automatem DSG.
K dispozici jsou dvě výbavy - Style a FR. V základu je 3zónová automatická klimatizace, tempomat, dešťový a světelný senzor, Full-LED přední světlomety, 16palcová kola nebo tónovaná skla. Výbava FR přidává trochu sportovnější design, zadní parkovací kameru, vyhřívání předních sedadel, specifické čalounění sedadel nebo hliníkové nástupní lišty.
K dispozici je také varianta Sportstourer, tedy kombík se zavazadelník o objemu 620 litrů. U plug-in hybridní varianty je kvůli rozložení pohonu nutné počítat s menším zavazadleníkem u obou karosářských variant. U hatchbacku je to 270 litrů, u kombi zase 470 litrů. Kompenzuje to ale dojezdem na elektřinu až 100 kilometrů díky 19,7kWh akumulátoru, který navíc můžete nabíjet výkonem až 50 kW.
Seat Leon startuje ve výbavě Style na částce 552.900 Kč s motorem 1.5 TSI. Kombi Sportstourer je o 30.000 Kč dražší a má také širší nabídku motorů pro vstupní výbavu. Plug-in hybrid je nejdražší motorizací, u hatchbacku vyjde na 879.900 Kč a je dostupný pouze ve výbavě FR.
Seat Leon 2024: technické údaje a české ceny |
Karosářká varianta hatchback |
Motor |
1.5 TSI |
1.5 TSI |
1.5 eTSI |
1.5 eTSI |
2.0 TDI |
2.0 TDI |
e-Hybrid |
Objem [ccm] |
1498 |
1968 |
1395 |
Výkon [kW/k] |
85/115 |
110/150 |
85/115 |
110/150 |
85/115 |
110/150 |
150 |
Převodovka |
6M |
6M |
7DSG |
7DSG |
6M |
7DSG |
6DSG |
Točivý moment [N.m] |
220 |
250 |
220 |
220 |
300 |
360 |
250 |
Zrychlení [s] |
10,4 |
8,7 |
10,4 |
8,4 |
10,5 |
8,3 |
7,7 |
Maximální rychlost [km/h] |
197 |
217 |
197 |
217 |
199 |
214 |
220 |
Spotřeba [l/100 km] |
5,6 - 6,2 |
5,7 - 6,2 |
5,3 - 5,8 |
5,4 - 5,8 |
4,5 - 5,0 |
4,7 - 5,2 |
0,4 |
Zavazadelník [l] |
380 |
270 |
Provozní hmotnost [kg] |
1344 |
1368 |
1364 |
1377 |
1421 |
1455 |
1670 |
Cena Style [Kč] |
552.900 |
602.900 |
614.900 |
- |
637.900 |
- |
- |
Cena FR [Kč] |
604.900 |
654.900 |
666.900 |
716.900 |
689.900 |
779.900 |
879.900 |
Karosářská varianta Sportstourer |
Motor |
1.5 TSI |
1.5 TSI |
1.5 eTSI |
1.5 eTSI |
2.0 TDI |
2.0 TDI |
e-Hybrid |
Objem [ccm] |
1498 |
1968 |
1395 |
Výkon [kW/k] |
85/115 |
110/150 |
85/115 |
110/150 |
85/115 |
110/150 |
150 |
Převodovka |
6M |
6M |
7DSG |
7DSG |
6M |
7DSG |
6DSG |
Točivý moment [N.m] |
220 |
250 |
220 |
220 |
300 |
360 |
250 |
Zrychlení [s] |
10,7 |
9 |
10,7 |
8,7 |
10,8 |
8,6 |
7,7 |
Maximální rychlost [km/h] |
197 |
218 |
197 |
218 |
199 |
216 |
220 |
Spotřeba [l/100 km] |
5,7 - 6,3 |
5,8 - 6,3 |
5,3 - 5,9 |
5,4 - 5,9 |
4,6 - 5,1 |
4,7 - 5,2 |
0,4 |
Zavazadelník [l] |
620 |
470 |
Provozní hmotnost [kg] |
1392 |
1397 |
1416 |
1425 |
1469 |
1504 |
1716 |
Cena Style [Kč] |
582.900 |
632.900 |
644.900 |
694.900 |
667.900 |
757.900 |
- |
Cena FR [Kč] |
634.900 |
684.900 |
696.900 |
746.900 |
719.900 |
809.900 |
909.900 |