Omlazený Renault Talisman dorazil do Česka. Bez sedanu a silného motoru TCe

V nabídce omlazeného Renaultu Talisman najdete dvě výbavy a dva naftové motory. V Česku přišel o verzi sedan, nyní už se prodává pouze jako kombi.

První informace o modernizaci Renaultu Talisman jsme přinesli koncem února, na náš trh se však vůz dostává až nyní. V rámci faceliftu dostal výraznější design, vylepšenou luxusní verzi Initiale Paris, asistenční systém Easy Drive či multimediální systém Easy Link s 9,3palcovým displejem a 10,2palcový digitální přístrojový štít.

Zatímco dosud se u nás vůz nabízel ve verzích sedan a kombi (Grandtour) a vedle naftových motorů měl i silnou zážehovou osmáctistovku (165 kW, 225 koní), dnes už v Česku pořídíte pouze kombi s naftovými motory a dvěma úrovněmi výbav. Český Renault se tak rozhodl na základě poptávky zákazníků.

Renault Talisman prošel faceliftem. Změny hned najde snad jen opravdový fanoušek

Renault Talisman prošel faceliftem. Změny hned najde snad jen opravdový fanoušek

Nejdostupnější Renault Talisman na našem trhu má výbavu Intens (levnější linie Zen vypadla z nabídky už loni), pod kapotou pracuje dvoulitrový nafťák dCi 160 (118 kW) kombinovaný s převodovkou EDC a stojí 955.000 Kč. Má šest airbagů, litá 17palcová kola, tempomat s omezovačem rychlosti, systémy pro rozpoznání dopravních značek, varování před opuštěním jízdního pruhu a sledování únavy řidiče, světlomety LED Pure Vision, dvouzónovou klimatizaci, masážní funkci pro řidiče, Easy Link s navigací, Android Auto a Apple Car Play či digitální přístrojový štít.

Za 18palcová kola se připlácí 15.000 Kč, metalíza stojí 21.000 Kč, střešní okno vychází na 30.000 Kč a za 20.000 Kč dostanete vrcholné Matrix LED světlomety. Můžete mít i kožený interiér s ventilovanými předními sedadly za 73.000 či 103.000 Kč (liší se barvou a elektrickým ovládáním sedadel), paket 4Control zahrnující systém řízení všech kol, nastavitelné tlumiče a 19palcová kola (40.000 Kč) a v zimě oceníte paket Winter Plus s vyhřívanými sedadly, volantem a ostřikovači světel.

Renault zvažuje konec modelu Espace. Světlý osud nemají ani Scenic a Talisman

Renault zvažuje konec modelu Espace. Světlý osud nemají ani Scenic a Talisman

Motor dCi 160 je určen pouze pro linii Intens, v jejím případě je však možný i silnější nafťák dCi 190 (139 kW) s automatem za cenu od 995.000 Kč. Vrcholná linie Initiale Paris je zase dostupná jen se silnějším motorem. Zde se už bavíme o ceně nejméně 1.205.000 Kč, bohatá výbava však zahrnutá už ve standardu.

Talisman Grandtour Initiale Paris má litá 19palcová kola, systém 4Control, nastavitelné tlumiče, adaptivní tempomat, světla LED Matrix Vision, kožené čalounění, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s možností prodloužení sedáku, elektriky ovládané víko kufru, audio Bose, head-up displej, parkovací asistent pro podélné i kolmé parkování či parkovací kameru.

Renault Talisman 1.6 dCi může mít po tuningu stejný výkon jako biturbo

Renault Talisman 1.6 dCi může mít po tuningu stejný výkon jako biturbo

Připlatit ti můžete za vyhřívaný volant a ostřikovače světlometů (8000 Kč), upozornění na přijíždějící vozidla při couvání a asistent pro jízdu na dálnici (20.000 Kč) či panoramatickou střechu (30.000 Kč). I v případě linie Initiale Paris je metalíza za příplatek 21.000 Kč a o pět tisíc více stojí speciální bílý lak Nacré. Zajímavé je, že systém eCall není ve standardu, ale jako volitelná položka za 5000 Kč.

Renault Talisman Grandtour po faceliftu: Technická data a české ceny
Motor dCi 160 EDC dCi 190 EDC
Zdvihový objem [cm3] 1997 1997
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 118/3750 139/3500
Točivý moment [N.m/min]  360/1500-2750 400/1750-3000
Převodovka 6A 6A
Max. rychlost [km/h] 209 221
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,1(10,2) 9,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,0-5,2 5,0-5,2
Provozní hmotnost [kg] 1658-1800 1658-1800
Základní Intens [Kč] 955.000 995.000
Základní Initiale Paris [Kč] - 1.205.000

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků