Omlazený Mercedes CLS má nejen LED, ale i nové motory a 9° automat

Mercedes-Benz CLS prošel faceliftem, který se zaměřil převážně na modernizaci techniky. Změny se dotknou i kombíku Shooting Brake.

Druhá generace modelu Mercedes-Benz CLS, která vlastně založila kategorii čtyřdveřových kupé, právě prodělala zásadnější facelift. Mezi hlavní novinky patří devítistupňová automatická převodovka, základní naftový čtyřválec a světla z LED diod.

O diodových světlech jsme už psali, takže vás odkážeme na starší článek. Pojďme se tedy podívat na všechny novinky pěkně popořadě. A začneme rovnou u motorů, konkrétně u naftového čtyřválce pro model CLS 220 BlueTEC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na vzhledu CLS se mění spíš jen detaily, důležité novinky najdeme pod kapotou

Modernizovaná jednotka o objemu 2,1 l bude na zadní kola posílat v nejslabší konfiguraci výkon 170 koní a točivý moment 400 Nm. Motor teď plní emisní normu Euro 6. Model CLS 250 BlueTEC, který může být nově i ve verzi 4MATIC, je silnější specifikací téhož motoru; má opět 204 koní a 500 Nm.

Další diesel je vidlicový šestiválec 3,0 l v modelu CLS 350 BlueTEC, který disponuje výkonem 258 koní a velmi pěkným točivým momentem 620 Nm. V kombinaci s pohonem všech čtyř kol se bude jistě jednat o velmi žádanou verzi.

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Novinkou je i benzínový šestiválec 3,5 l s přeplňováním dvojicí turbodmychadel v modelu CLS 400. Ten bude na zadní nebo všechna kola posílat výkon 333 koní a točivý moment 480 Nm v rozmezí 1200 a 4000 ot./min.

CLS 500 s „foukaným“ osmiválcem 4,7 l v nabídce zůstává, má i stejných 408 koní a 600 Nm. Samozřejmostí je i verze CLS 63 AMG s přeplňovaným osmiválcem 5,5 l ve dvou verzích. Můžete mít buď 557, nebo rovnou 585 koní.

Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Nová devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic využívá klasický hydrodynamický měnič. Najdete ji ve všech naftových verzích, stejně jako u benzínové CLS 500. Mercedes neuvádí převodovky u CLS 400 a CLS 63 AMG, ale zřejmě se bude jednat o osvědčenou sedmistupňovou skříň.

Vedle nových motorů, převodovky a diodových světel může být faceliftované CLS vybaveno i spoustou dalších hraček, za které se ale bude adekvátně připlácet. Počkejme si na český ceník.

Zobrazit tiskovou zprávu
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky