Omlazený Mercedes CLS má nejen LED, ale i nové motory a 9° automat

Mercedes-Benz CLS prošel faceliftem, který se zaměřil převážně na modernizaci techniky. Změny se dotknou i kombíku Shooting Brake.

Druhá generace modelu Mercedes-Benz CLS, která vlastně založila kategorii čtyřdveřových kupé, právě prodělala zásadnější facelift. Mezi hlavní novinky patří devítistupňová automatická převodovka, základní naftový čtyřválec a světla z LED diod.

O diodových světlech jsme už psali, takže vás odkážeme na starší článek. Pojďme se tedy podívat na všechny novinky pěkně popořadě. A začneme rovnou u motorů, konkrétně u naftového čtyřválce pro model CLS 220 BlueTEC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na vzhledu CLS se mění spíš jen detaily, důležité novinky najdeme pod kapotou

Modernizovaná jednotka o objemu 2,1 l bude na zadní kola posílat v nejslabší konfiguraci výkon 170 koní a točivý moment 400 Nm. Motor teď plní emisní normu Euro 6. Model CLS 250 BlueTEC, který může být nově i ve verzi 4MATIC, je silnější specifikací téhož motoru; má opět 204 koní a 500 Nm.

Další diesel je vidlicový šestiválec 3,0 l v modelu CLS 350 BlueTEC, který disponuje výkonem 258 koní a velmi pěkným točivým momentem 620 Nm. V kombinaci s pohonem všech čtyř kol se bude jistě jednat o velmi žádanou verzi.

Testy | Luxusní auta | Mercedes-Benz | Sedany

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Novinkou je i benzínový šestiválec 3,5 l s přeplňováním dvojicí turbodmychadel v modelu CLS 400. Ten bude na zadní nebo všechna kola posílat výkon 333 koní a točivý moment 480 Nm v rozmezí 1200 a 4000 ot./min.

CLS 500 s „foukaným“ osmiválcem 4,7 l v nabídce zůstává, má i stejných 408 koní a 600 Nm. Samozřejmostí je i verze CLS 63 AMG s přeplňovaným osmiválcem 5,5 l ve dvou verzích. Můžete mít buď 557, nebo rovnou 585 koní.

Testy | SUV | Luxusní auta | Mercedes-Benz

Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Nová devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic využívá klasický hydrodynamický měnič. Najdete ji ve všech naftových verzích, stejně jako u benzínové CLS 500. Mercedes neuvádí převodovky u CLS 400 a CLS 63 AMG, ale zřejmě se bude jednat o osvědčenou sedmistupňovou skříň.

Vedle nových motorů, převodovky a diodových světel může být faceliftované CLS vybaveno i spoustou dalších hraček, za které se ale bude adekvátně připlácet. Počkejme si na český ceník.

Zobrazit tiskovou zprávu
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků