Omlazený Hyundai Ioniq 5 má české ceny. Zdražil, ale umí to odůvodnit. Za digitální zrcátka se nepřiplácí samostatně

27 komentářů

emkejx
26. dubna • 14:43

nie je mozne, co clanok o novinke, to v titulke v druhej vete obhajoba zvysenej ceny a pridana hodnota "utekla"...

brk77
25. dubna • 14:18

O elektromobilu zatím neuvažuji, ale Ioniq se mi docela líbí. Kdybych ovšem o koupi uvažoval, tak tyhle kamery místo zrcátek by bylo hodně pomyslných bodů dolů. Asi bych spíš sáhl po konkurenci s klasikou.

Petr Doupal (Doupik)
25. dubna • 17:03

Ony ale jsou volitelná. Style a Style Premium má vnitří digitální zrcátko, až paket Technology pro Style Premium přidává ta vnější. Takže když je nechcete, nemusíte je mít.

Jan Taraba
25. dubna • 15:31

Já je v autě mám, akorát solidně zabudované do výplní dveří, ne tuhle korejskou zprzněninu.
Pokud člověk používá jen to, za1-2 dny si zvykne a neměnil by za klasiku. Jenže v druhém autě je nemám a střídání virtuál/klasika je peklo.

Pikus
25. dubna • 15:33

To reseni to Audi ve dverich mi prijde nejhorsi. Obraz zrdcatek na celni obrazovku je neco, na co si clovek zvykne hrozne rychle.

Jan Taraba
25. dubna • 15:52

Reálně je to na čelní obrazovku úplně špatně, za snížené viditelnosti to je hodně nepříjemné, navíc je to od vás daleko. Na řešení Audi, kdy koukáte stranově stejným směrem jako do klasického zrcátka, jen o kousek níž, si zvyknete rychle, neoslňuje to, neodvádí to pozornost, není to jinde, obraz je dostatečně velký. Ale nesmíte to střídat, pak hledáte zrcátko nebo displej.

Tomáš Fuk
25. dubna • 10:10

Ty displeje virtuálních zrcátek jsou pěkně po hjundajovsku hnusný.

homer
25. dubna • 16:35

Celý koncept kamer a monitorů místo jednoduchých zrcátek je úchylarna. Tady navíc drahé nahrazuje levné narozdíl od senzorů dotyku místo tlačítek.

jogurt
25. dubna • 17:02

Ale houby, v honbě za co nejnižším odporem vzduchu je to logické řešení, přinášející i některé technické výhody, zejména viditelnost za tmy. Mají to kamiony, má to audi, tak teď to má i hyundai, sice blbě ale má. Za pár let to bude standard.

Pavel F.
25. dubna • 22:19

Ty jsi s tímhle novým "vynálezem" ještě nejel, viď?
Měl jsem virtuální zrcátka v půjčeném Audi e-tron. V testech vychází úspora ve městě a mimo město nula nula nic, na dálnici je úspora cca 1-1,5 kWh/100 km.
A co za tu úsporu dostanu? Ztrátu perspektivy, nemožnost rozšířit si úhel záběru pohnutím hlavy, velmi snížený odhad rychlosti zezadu přijíždějících aut, couvání je peklo, odhad na centimetry zmizí. Zmizí i periferní vidění, kdy i když koukáte dopředu, periferně jste u zrcátek snadno zaregistroval nějaký pohyb (tady prakticky ne, pokud se přímo nekouknete).
Redaktor Koubek v testu to řekl jasně a já se pod to podepíšu. Pokud na cestách potkáte auto s digitálními zrcátky, chovejte se k němu jako k poloslepému.
Kamery jsou výborným doplňkem tam, kde zrcátka nevidí, ale naprosto mizernou náhradou zrcátek.

Nojono
26. dubna • 10:28

Soudit na základě hodinové zkušenosti v půjčeném autě... to je velká legrace. A zcela logicky je výstupem nesmysl. Pod ten se podepiš, tomu budou všichni věřit.
Apropos, na couvání je tam asistent, čidla a 360°kamerový systém, na periferní vidění nejsou displeje o nic horší než zrcadla, na vedlejší pruh asistent a výrazné diody, perspektivu dávají kamery lepší než zrcadla a to i za tmy. Tak zdar, mimozemšťane.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
26. dubna • 10:56

Z čeho soudíš, že jsem to měl půjčené jen na hodinu? Hraješ si na věštce a nejde ti to.
Jak tě čtu, ty jsi s tím nikdy nejel, viď? Je to poznat. Já byl z této novinky nadšenej, byl jsem také přesvědčený, že to v autě chci. Dokud jsem to nevyzkoušel.
Co se týče couvání, asistenti jsou ti naprd, když jde o centimetry. Např. couvání do úzké příčné mezery mezi dvě auta. Když couváš se zrcátky v plném rejdu, tak jsi schopen na centimetry určit, zda zadním rohem ještě mineš nebo už by ses "zaryl" do druhého auta. Tady jsou ti asistenti na nic, protože na takto blízko už kamery zkreslují a pípák ti jen nepřerušovaně píská. S virtuálními zrcátky (díky ztrátě perspektivy) nejsi tohoto schopen a jen hraješ loterii "vyjde to, nevyjde to".
Tak až začneš něco plácat, ty mimoni, tak si to aspoň vyzkoušej. Miluji tyhle rozumbrady, co nic neví, ale názor na to mají jasný. Abys věděl, jaké je to ztratit perspektivu, zakryj si trvale jedno oko a vyraž s autem na dopravní hřiště mezi kužely a vyzkoušej si všechny manévry. Zjistíš, že jsi docela v pr*eli. Proč myslíš, že jednooký člověk nemůže řídit i když na to jedno oko vidí perfektně? Protože ztráta perspektivy...

x12345678
26. dubna • 18:24

Slušná snůška blábolů...:)

Pavel F.
26. dubna • 19:01

OK. Tak nikdo ti nebrání rozebrat každý můj argument, proč je to blábol. A klidně se rozepiš se svými osobními zkušenostmi. Zajímal by mne pohled někoho, kdo je zastáncem digitálních zrcátek i po osobní zkušenosti a proč. Nebo jsi jeden z těch dalších, co o tom nic neví, ale o to jasnější a pevnější názor na to má?

Jan Taraba
27. dubna • 12:31

Po téměř 130 000km naježděnými s vozem s virtuálními zrcátky od února 2020 dodnes konstatuji: vyhráváš titul urputného blba měsíce.

Pavel F.
27. dubna • 12:44

Panáčku, blb jsi ty, který nechápe kontext sdělení. Netvrdím, že s virtuálními zrcátky se nedá ujet přes 100 tisíc km nebo že se na to nedá zvyknout.
Zkus si několikrát po mne přečíst moje příspěvky a možná pochopíš, co svým textem sděluji.

Nojono
27. dubna • 13:10

Tak určitěěěě, podle tebe je blb ten, co s tím najezdil 100+ kkm a říká, že plácáš nesmysly. No a podle všech ostatních jsi blb ty. A protože rozhoduje většina, tak jsi. Howgh.

Pavel F.
27. dubna • 16:29

Ach jo. To je tady materiál.... Stále ti opakuji, že máš problém s chápáním psaného textu a svými odpověďmi to jen dokazuješ. Já netvrdím, že je blb ten, co s virtuálními najezdil víc jak 100 tisíc km. Blbem tě nazývám proto, že odpovídáš úplně něčím jiným, než já píšu.
Zatím jsi mi nevyvrátil jedinou věc, co jsem dosud tvrdil, že virtuální zrcátka přináší (resp. ruší). Tak se tě zeptám:
1) Tvrdíš snad, že virtuálním zrcátky nepřijdeš o perspektivu?
2) Tvrdíš snad, že zakloněním hlavy jako u klasických zrcátek dojde k posunu obrazu jako u zrcátek, aby sis rozšířil úhel záběru?

Jan Taraba
27. dubna • 16:40

ad 1) není k tomu žádný důvod, virtuální zrcátko ukazuje vše co je třeba vidět
ad 2) není k tomu žádný důvod, virtuální zrcátko ukazuje vše co je třeba vidět

Pavel F.
27. dubna • 16:55

Těmihle argumenty jen dokazuješ to, že ostatní se musí k tobě chovat jako k poloslepému, protože si myslíš, že vidíš vše, co je třeba vidět a nevíš, že něco vidět nemusíš.
Diskutovat s někým, kdo nezná základy fyziky, nezná základní schopnosti a možnosti lidského oka, fakt nemá smysl. Je to ztráta času. Přeji hezký den!Pro ostatní čtenáře, co to dočetli až sem, doporučuji tuto recenzi a přeskočit na 17:25:
https://www.stream.cz/meziplyn/meziplyn-audi-e-... ...

Valentino
27. dubna • 22:13

Ty jsi jeste vetsi cur4k, nez jsem mysleli.

x12345678
27. dubna • 16:41

že se ti chce s tím sebestředným dementem donekonečna diskutovat.....

Pavel F.
27. dubna • 16:59

Panáčku, ty jsi v tom ani neseděl. Honza i já máme oproti tobě aspoň osobní zkušenost, takže byť se neshodneme, je mi rovnocenným oponentem. Ty jsi nebyl schopen napsat ani ň k žádnému bodu, protože to znáš akorát z letáků nebo z monitoru.

homer
25. dubna • 17:59

Co potřebuješ sledovat za tmy v zrcátkách? Jestli tě nedohání nějaký přízraky nebo co?

Ale ne
25. dubna • 21:27

Evidentně neumíš moc dobře řídit. Kdy jsi uměl, tak tě hned napadne, ze za tmy se ve zpětných zrcátkách hůře odhaduje vzdálenost a ruchlost přiblížení. A teď se tu dozvím výmluvu 4. cenové, že to poznáš skvěle i tak a nic v autě nepotřebujes :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
26. dubna • 8:59

Dyk to za tebou svítí. Ty nepoznáš přibližující se světla? Nebo máš na head-up tu vzdálenost a rychlost nepřítele jako ve stihačce?

Pepa
25. dubna • 20:49

;)))))))))))))))))))))

Doporučujeme

Články odjinud