S cenou lehce nad tři sta tisíc je Fiat Panda jedním z nejlevnějších aut na našem trhu. Stylu má ale pořád na rozdávání.
Článek aktualizovaný pro nový ceník.
Pravda, současný Fiat Panda je na trhu již od roku 2011, jenže i po takové době je to stále prodejní hit, a to především na domácím trhu. ostatně v uplynulém roce to bylo s více než sto tisíci kusy opět nejprodávanější auto Itálie, druhá Dacia neprodala ani polovinu modelů Sandero. Na Fiat Panda prostě doma nic nemá, takže se není čemu divit, že prošel pro letošní rok dalším omlazením. Nyní už známe české ceny.
Klíčovými novinkami u faceliftu jsou povinné bezpečnostní prvky, tedy autonomní nouzové brzdění, udržení v jízdním pruhu, varování před únavou řidiče, rozpoznávání značek s rychlostním omezením nebo upozornění na překročení povolené rychlosti. Lehce se také zamíchalo s výbavami a nově je tu 7palcový digitální přístrojový štít. Nová jsou pak třeba i sedadla a vtipným detailem jsou grafiky pandích hlav na krytech kol.
Motorizace je pouze jedna - 1.0 BSG. Jedná se o mild-hybridní tříválec o objemu 1,0 litru, který disponuje výkonem 51 kW (70 koní) a je spojený výhradně s manuální převodovku se šesti stupni. Vůz obouvá pneumatiky 175/65 R14, vpředu má kotoučové brzdy a vzadu bubnové. Přední zavěšení kol je typu McPherson, vzadu je torzní příčka. Maximálka je 164 km/h a normovaná spotřeba činí 4,8 až 4,9 l/100 km.
Výbavy jsou dvě - Panda a Pandina. Pandu můžete za 20.000 Kč obohatit paketem Urban, který obsahuje 5palcové rádio, ovládání audiosystému na volantu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo tempomat. Pandina má oproti Pandě zatmavená zadní okna, dešťový a světelný senzor, 15palcová kola, přední mlhové světlomety nebo automatické přepínání dálkových světlometů.
No ale teď ty ceny, Panda stojí 359.900 Kč, Pandina 409.900 Kč. Bereme akční ceny, ceníkovky jsou trochu vyšší. V základu má Panda slavný posilovač řízení s funkcí City, manuální klimatizaci, přípravu pro rádio, vyhřívané zadní sklo nebo výškově nastavitelný volant. Italia má navíc 5palcový infotainment bez dotykového displeje, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní parkovací senzory nebo nárazníky v barvě karoserie.