Omlazená Škoda Kodiaq RS má českou cenu. S motorem 2.0 TSI je o dost dražší

Přechod na nový benzinový motor a samotná modernizace posunuly cenovku vrcholného Kodiaqu zase o něco výše.

Novinky omlazené Škody Kodiaq, a to rovněž verze RS, jsme si už detailně prošli během oficiální premiéry. Nejsilnější verze SUV prošla zásadní změnou s novým motorem pod kapotou. Škoda teď odhaluje, na kolik RS s novým srdcem vychází, a samozřejmě tak vytváří místo ke srovnání se starou naftovou verzí.

Emisní normy vyhnaly z pod kapoty Kodiaqu RS původní turbodiesel 2.0 BiTDI (176 kW/239 k) a nově používá SUV motor z Octavie RS, přesněji čtyřválec 2.0 TSI Evo o síle 180 kW (245 koní) a točivém momentu 370 N.m. Výhradou je pohon všech kol a automatická sedmistupňová převodovka DSG.

Škoda se v Česku dál zbavuje nejlevnější výbavy. Nový Kodiaq už stojí 800.000 Kč

Škoda se v Česku dál zbavuje nejlevnější výbavy. Nový Kodiaq už stojí 800.000 Kč

Výkonově si tedy ereso polepšilo o 4 kW (5 koní), na druhou stranu ale ve srovnání se starým dieselem pozbylo 130 N.m. Výhodou však je, že benzinový motor ušetřil SUV znatelných 60 kg hmotnosti.

Dále se to čekat, nehledě na nový motor, vylepšený Kodiaq RS posunul svou cenovku výše. Nyní tedy začíná na částce 1.249.900 Kč. Novinka tak startuje o rovných 60.000 Kč dráž než při původním uvedení modelu v říjnu 2018. Tehdy vycházelo naftové RS na minimálně 1.189.900 Kč. S příplatkovou výbavou ale nebylo problém cenovku posunout až k 1,4 milionu korun, přičemž laťku nakonec zvýšila akční „rozlučková“ verze Challenge za základních 1.399.900 Kč.

První Škoda Fabia RS toho za půl milionu nabídla hodně. Našli jsme dobový ceník

První Škoda Fabia RS toho za půl milionu nabídla hodně. Našli jsme dobový ceník

Není pochyb, že i nové RS 2.0 TSI bude možné dovybavit k hranici 1,5 milionu, už v základu má ale vrcholné SUV vlastně všechno potřebné. Standardně čekejte vedle agresivnějšího vzezření i 20palcová leštěná antracitová kola, Matrix-LED světlomety, vyhřívaná zadní sedadla, tříramenný sportovní volant, přední sedačky s integrovanými hlavovými opěrkami nebo prémiový audiosystém Canton. Dvouzónová automatická klimatizace, digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce či ambientní osvětlení jsou taky na místě.

Vůči druhé nejvyšší výbavě Sportline s nejsilnějším dostupným motorem 2,0 TDI (147 kW/200 k), pohonem 4x4 a převodovkou DSG je pak modernizovaný Kodiaq RS dražší o rovných 100.000 Kč. Kodiaq Sportline začíná v této specifikaci na částce 1.149.900 Kč.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky