Omlazená octavia právě zažívá premiéru ve Vídni. Podívejte se, jak se mění

Automobilka Škoda si zvolila za místo oficiální premiéry modernizované octavie bývalé hlavní město Rakousko-Uherské monarchie. Koná se tu jeden z prvních letošních autosalonů v Evropě.

Octavia je stále nejdůležitějším modelem, který automobilka s okřídleným šípem ve znaku nabízí. Mělo by to tak být i nadále, po uvedení modernizované verze na všechny trhy.

Podle posledních údajů se tohoto modelu v loňském roce po celém světě prodalo 436 000 kusů. Octavia tvoří 40 procent z celkového odbytu značky Škoda. Nyní se tedy začíná nabízet provedení s rozdělenými hlavními světlomety na přídi.

"Důvodem ke změně designu byl požadavek doby, aby každý model značky Škoda měl vlastní identitu. Jsme si vědomi, že třetí generace octavie měla dosud tvář, která se do značné míry podobala rapidu. A my opravdu chceme, aby každý z našich modelů byl svůj," vysvětlil novou podobu přídě šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. Ten se představení zúčastnil současně s nejvyšším šéfem značky Bernhardem Maierem.

Kromě této zásadní designové změny jsou hlavními novinkami prvky výbavy, které octavia přebírá ze superbu a kodiaqu.

I nadále se bude vůz prodávat ve dvou karosářských provedeních - liftback a kombi, sportovní verezi RS a poloterénní Scout. Zájemci o alternativní paliva můžou zvolit Octavia G-Tec, která zvládá jezdit jak na stlačený zemní plyn, tak i klasický benzin.

Obrázek o nejdůležitějších změnách, kterými vůz nyní prošel, si uděláte při prohlížení následující fotogalerie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků