Omlazená octavia právě zažívá premiéru ve Vídni. Podívejte se, jak se mění

Automobilka Škoda si zvolila za místo oficiální premiéry modernizované octavie bývalé hlavní město Rakousko-Uherské monarchie. Koná se tu jeden z prvních letošních autosalonů v Evropě.

Octavia je stále nejdůležitějším modelem, který automobilka s okřídleným šípem ve znaku nabízí. Mělo by to tak být i nadále, po uvedení modernizované verze na všechny trhy.

Podle posledních údajů se tohoto modelu v loňském roce po celém světě prodalo 436 000 kusů. Octavia tvoří 40 procent z celkového odbytu značky Škoda. Nyní se tedy začíná nabízet provedení s rozdělenými hlavními světlomety na přídi.

"Důvodem ke změně designu byl požadavek doby, aby každý model značky Škoda měl vlastní identitu. Jsme si vědomi, že třetí generace octavie měla dosud tvář, která se do značné míry podobala rapidu. A my opravdu chceme, aby každý z našich modelů byl svůj," vysvětlil novou podobu přídě šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. Ten se představení zúčastnil současně s nejvyšším šéfem značky Bernhardem Maierem.

Kromě této zásadní designové změny jsou hlavními novinkami prvky výbavy, které octavia přebírá ze superbu a kodiaqu.

I nadále se bude vůz prodávat ve dvou karosářských provedeních - liftback a kombi, sportovní verezi RS a poloterénní Scout. Zájemci o alternativní paliva můžou zvolit Octavia G-Tec, která zvládá jezdit jak na stlačený zemní plyn, tak i klasický benzin.

Obrázek o nejdůležitějších změnách, kterými vůz nyní prošel, si uděláte při prohlížení následující fotogalerie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 119 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků