Omladená Dacia Logan dorazila na Slovensko (+ceny)

Dacia posilňuje svoju ponuku Loganom New Collection aj na Slovensku. Okrem nového typu poťahov a použitia nových farieb a materiálov v interiéri sa špeciálna pozornosť venovala detailom ako kryštálové zadné svetlá či prepracovanie dverí do batožinového priestoru s novým spôsobom otvárania pomocou tlačidla. Od uvedenia na trh Logan New Collection je tiež k dispozícii najvyššia verzia Prestige so špecificky upraveným exteriérom a benzínovým agregátom 1,6 16v. Tento motor z dielní Renault s výkonom 105 k (77 kW) pri 5750 ot./min dodáva Loganu dostatočnú dynamiku. Predajná cena sa pohybuje od 265.900 do 363.900 Sk, čím je Logan v pomere vnútorný priestor/cena stále lídrom na trhu.

Nové detaily v interiéri…

V interiéri dostal Logan New Collection nové poťahy spojené s novými koberčekmi. Nová je taktiež ergonomicky tvarovaná hlavica radiacej páky vo všetkých verziách a novinkou u Loganu New Collection je rádio Blaupunkt  s odnímateľným ovládacím panelom, vybaveným technológiou RDS a kazetovým prehrávačom, CD prehrávačom či CD prehrávačom kompatibilným s MP3. Verzia Lauréate má nový typ usporiadania dolnej časti stredovej konzoly, čím sa zvýrazňuje praktické poslanie Loganu.

…a aj v exteriéri

Detaily v exteriéri Loganu New Collection tiež podstúpili zmenu k lepšiemu. Kryštálové zadné svetlá a smerovky sú k dispozícii od výbavy Ambiance. Od verzie Lauréate je na dverách do batožinového priestoru nový spojler a kufor je po novom možné ovládať aj vonkajším tlačidlom bez toho, aby bolo treba použiť kľúč. V prednej časti vozidla je maska chladiča kompletne vo farbe karosérie.
Tieto zmeny sú doplnené ponukou nových 15 palcových diskov z ľahkej zliatiny (za príplatok). Rozšírila sa tiež ponuka metalických odtieňov karosérie – Modrá Minérale, Sivá Platine, Sivá Comete, Béžová Toundra.

Verzia Prestige s novým motorom

Verzia Prestige je najvyššia výbava Loganu. Sú v nej zahrnuté nové poťahy Trial a ozdobné kryty prahov dverí. Vnútorné kľučky dverí, stredová konzola a obruby vyústenia klimatizácie dostali materiály s imitáciou hliníka. Na vodiča sa pritom nezabudlo, volant a hlavica radiacej páky sú u tejto výbavy v koži a iný výzor nadobudli taktiež budíky – tie majú striebristé pozadie ciferníkov so zvýraznenou červenou zónou. Karoséria má predný aj zadný nárazník, kľučky dverí a bočné ochranné lišty vo farbe karosérie. Spätné zrkadlá (rovnako vo farbe karosérie) majú trochu pozmenený dizajn. Na maske chladiča sa nachádza šachovnicový pás, ktorý odlišuje túto verziu od ostatných.

Za príplatok sú k dispozícii disky kolies z ľahkej zliatiny Bolchoi (iba vo verzii Prestige). Farebné odtiene karosérie sú pre túto verziu Sivá Platine, Sivá Comete, Modrá Minérale, Červená Toréador alebo tmavá Modrá Marine. Čo sa týka motorizácie, verzia Prestige je ako jediná z ponuky Logan vybavená motorom 1,6 16V.

Motor 1,6 16V

Motor 1,6 16V pochádzajúci z dielní Renault dosahuje najvyšší výkon 77 kW (105 k) pri 5750 ot./min a jeho maximálny krútiaci moment je 148 Nm pri 3750 ot./min. Umožňuje tak Loganu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 183 km/h.

V kombinovanej prevádzke spotrebuje najsilnejší Logan 7,1 l/100km. Hmotnosť motora sa znížila oproti verzii 1,6 MPI vďaka použitiu iných materiálov (olejová vaňa s tenšími stenami, dutý vačkový hriadeľ atď.). Motor 1,6 16v sa dodáva s prevodovkou typu JH s 5 prevodovými stupňami s vylepšenou synchronizáciou lankovým riadením. Tým pádom došlo k skráteniu dráh a podľa slov automobilky aj k zvýšeniu jej presnosti.

Servisné prehliadky vrátane výmeny oleja má Logan Prestige po 30 000 km. Záruka je tri roky alebo 100 000 km a je rovnaká pre všetky Logany.

Motor

Logan

Ambiance

Ambiance+

Lauréate

Prestige

1,4 55 kW

265 900 Sk

286 900 Sk

300 900 Sk

316 900 Sk

 -

1,6 64 kW

 -

 -

 -

336 900 Sk

 -

1,5 dCi 50 kW

 -

 -

360 900 Sk

376 900 Sk

 -

1,6 16V 77 kW

 -

 -

 -

 -

363 900 Sk

Tip: Kompletný cenník Dacie New Collection si môžete stiahnuť tu. (formát PDF)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Logan New Collection

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků