Omezíme rychlost na 180 km/h, i kdyby to mělo zachránit jediný život, říká Volvo

Noclaf  |  04. 03. 2019 17:07

Tak ono kdyby to samy prohlaseni dali pro Polestar, tak to ho rovnou muzou cely zavrit.

Odpovědět  |   | 
Rubeš  |  04. 03. 2019 19:51

volvo je pro hloupé ovce..

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  06. 03. 2019 15:23

Jako ve 180 se nikdo nezabije? A není to málo těch 180 Antone Pavloviči (tedy Volvo)? Co to omezit na 80 nebo lépe bezpečných 40. Praporek jako povinou výbavu máte? Před každým Volvem půjde občan s praporkem. Nasadit levný omezovač a udělat kolem toho humbuk je docela levná reklama.

Odpovědět  |   | 
martin  |  04. 03. 2019 17:11

Neojebavajte, proste nemate poriadny motor, tak sa snazite robit z nudze cnost.

Odpovědět  |   | 
...  |  04. 03. 2019 19:06

Na tom něco bude.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  04. 03. 2019 20:57

Prosím ta. Aj 80kw vytiahne 200km/h.

Odpovědět  |   | 
martin  |  07. 03. 2019 20:56

V motorke urcite ano

Odpovědět  |   | 

A jsme opět u "Rychlost zabíjí..."
Nezabíjí rychlost, zabíjí řidič, který nepřizpůsobí rychlost svým schopnostem a okolním podmínkám. Výrobci mají právo montovat do auta omezovače, zákazníci mají (zatím) právo si takové auto nekoupit.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 03. 2019 17:51

Zabiji samozrejme 'zjednodusene' rychlost. Nepozornost a naraz v 50 bude mit jine nasledky nez nepozornost a naraz ve 150 - prave kvuli te rychlosti a souvisejici 'fyzice'. Nicmene max 220, 200 nebo 180 nevidim jako nejzasadnejsi problem. Kdyz papiry dostane pomalu kazdy, nemalo lidi jezdi jako hovada, policie a soudy pracuji jak pracuji - prichazi extrem z druhe strany, tzn. direktivni omezeni ze strany legislativy nebo omezeni ze strany automobilek (bez ohledu na skutecny duvod). Slusni a zodpovedni jsou casto biti/omezovani kvuli neslusnym/neprizpusobivym/bezohlednym... samozrejme je na zacatku dobry umysl chranit a pomahat.

Odpovědět  |   | 
Net  |  05. 03. 2019 17:46

Nezabíjí rychlost, ale zrychlení.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  04. 03. 2019 21:48

Běžně jezdím 160 až 200 a nikdy jsem nezpůsobil žádnou dopravní nehodu. Auto mám v prvotřídním stavu, kvalitní pneu, servis a dokonce jsem si zaplatil i školu smyků na ledu ve Vysokém Mýtě.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  04. 03. 2019 21:50

A kudy jezdíš, a kdy obvykle? Rád bych věděl, kdy mám radši sedět v kanclu.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  04. 03. 2019 22:05

Většinou po D1 na Brno a dál . Trochu nepříjemné je, že pro 200 již nejde zapnout tempomat .

P.S. Když jsem šlápl na krk Ferrari Italia 458 (570 HP), připadal mi odpich dost vláčný, klidně mohli přihodit 300 HP .

Odpovědět  |   | 
bafunak  |  04. 03. 2019 23:49

To je ale machr.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  05. 03. 2019 08:54

No asi dostal na Vánoce poukaz na 15 min. jízdu ze Slevomatu, no.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  05. 03. 2019 18:25

Loni v létě jsem na Aljašce proháněl GMC Yukon XL 6.2 V8 HEMI, 420 HP. Těším se na léto . Můžeme spolu zajít na kafe třeba ve Watson Lake (Stewart–Cassiar Highway)

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  05. 03. 2019 10:31

Ještě si zaplať mozek, ty smyku.

Odpovědět  |   | 
Bureš.  |  05. 03. 2019 16:42

Doufám, že ti brzy seberou za 2 překročení rychlosti papíry.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  04. 03. 2019 17:36

A já jsem pro a to z více důvodů. Stejně cca 90% lidí této rychlosti v životě ani nedosáhlo (ani v Německu to není tak horké, jak všichni uvádějí v diskusích). A ze zbylých 10% stejně dobré dvě třetiny neumí auto pořádně řídit. Navíc mne dokážou vytočit řidiči, kteří si zvedají své ego tím, že mě dokážou předjet kdejakou Oktávkou, Mokkou, Rapidem, i30 či jiným vozem, který má sice v papírech rychlost vyšší než 150 kmh ale nemá objektivně na to, aby jízda s ním byla bezpečná (oem brzdy a tlumiče, protektory z kaufu atd.).

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 03. 2019 18:04

Jakou má souvislost ego s rychlostí? Zadruhé, 180 je rychlost na kterou se občas podívá rozhodne více než 10% řidičů. Zatreti, ono dosažení 180 je někdy i nechtěné. Ja jsem takhle začal v M3 předjíždět dvě auta na okresce a výchozí rychlost byla 80, konečná pak 183. Samozřejmě jsem to pak snížil někde do oblasti kolem “kila”, ale člověk si to při absolutním soustředění na protismer někdy ani neuvědomí.
V Německu mi táta ani nechtěl věřit, ze jedeme 185 na tempomat, protože nemusíš zvyšovat hlas, auto jen elegantně pluje krajinou a absolutní číslo je “jen” údaj na tachometru. Což ale muže být nebezpečné.

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  04. 03. 2019 18:31

Díky za reakci. Na těch 10% si trvám, protože to je cca 195 na tachometru. To, že Vy jste dobrý řidič a nepochybuji o tom, že jedete bezpečně v autě, které může jet i 250 kmh, neznamená že v tom autě pojede v téže rychlosti bezpečně kdejaký Jouza. Často se setkávám s tím, že řidiči (je to jen o egu) chtějí z auta dostat i to co auto neumí a opravdu není většina aut stavěna a udržovaná na jízdu při své maximální rychlosti.

Odpovědět  |   | 
ovečka  |  04. 03. 2019 19:21

zajímavý je, že kdo je v čr silničním pirátem ve 150km/h , je v německu ve 250km/ normál občan... omezení jsou jen o výběru peněz... a 180km/h.. no myslím že řešení budou, třeba u jiné značky

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  04. 03. 2019 19:49

Problém je, že nadpoloviční počet řidičů absolutně nezvládá jízdu ani při blbé padesátce. Neumí určit bezpečnou vzdálenost, dobržďují bez rezervy, neumí jet plynule v proudu vozidel, neumí předvídatelně změnit pruh nebo zabočit do jiné ulice.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  04. 03. 2019 20:47

Takže místo, abyste léčil příčinu (řidiči neumí řídit), tak budete léčit následky (omezení rychlosti)? Tím, že omezíte rychlost, se naučí řidiči lépe řídit?
Co takhle Vám useknout péro, mohl byste s ním nějakou ženu přece znásilnit...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  04. 03. 2019 21:17

Souhlas, mělo by se přitvrdit v autoškolách a trestat přestupky, které způsobují kolizní situace. Ne jen vybírat za radarem. Chtěl jsem říci, že Němci si neomezenou rychlost obhájili svou řidičskou disciplínou.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 03. 2019 08:58

Němci a řidičská disciplína? Dost dobrá pohádka.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  05. 03. 2019 00:38

Vyřešit problém nehod tak hloupě, jako je omezení rychlosti, tedy změnou podmínek, nelze. Nastanou Ti ještě vážnější problémy. Němci měli již před 20ti lety analýzy, že pokud by všechna vozidla měla rychlost omezenou na 80kmh, bylo by mnohem více nehod, než když je pro osobní neomezená. Je to z důvodu nedostatečné kapacity a silného provozu. Ono by na tu příliš nízkou rychlost bylo zapotřebí asi tak 5x více pruhů! Kdo to nechápe, nemá smysl s ním diskutovat, a kdo to chápe, nemá důvod to rozebírat. I kdyby byly dálnice s dvaceti pruhy, města s nadzemními a podzemními tubusy, není možné ve špičce všechnu dopravu v omezené rychlosti plynule distribuovat z měst a do měst. Diskuse je jen o tom, co je reálné a jaký kompromis zvolit. Žádné plošné omezení není ale rozumné a z principu je to vrchol diletantství. Viz omezení 80 kmh pro všechny v létě na stavbách na D1. V zimě bez staveb to jakž takž jezdí...

Odpovědět  |   | 
space  |  05. 03. 2019 08:56

No člověče možná jsi někde nějakou studii viděl, ale jinak plácáš nesmysly. Poslal bych tě na D1 pracovat mezi dopravu bez omezení rychlosti...
No a tvůj první argument o potřebě pětinásobného množství jízdních pruhů při rychlosti 80 km/h??? Představ si, že daným úsekem musíš dostat x aut za hodinu. Při rychlosti 60 a délce auta 5m + 10 m odstup se ti do jednoho pruhu v kilometrovém úseku vměstná cca 70 aut. To je při uvedené rychlosti propustnost komunikace 70 aut za minutu.
Zvedni rychlost na 120, zvyš rozestup mezi auty na 20m (zdaleka ne bezpečný...) a vyjde ti propustnost na 80 aut. Do toho mnohem vyšší riziko nehody a zneprůjezdnění komunikace na dlouhou dobu.
Svoje teorie si nech pro slabší duchem

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 03. 2019 09:00

To je právě to... při vyšších rychlostech nikdo nechce počítat s bezpečnou vzdáleností, jen tam prostě naflákají více aut.

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  04. 03. 2019 22:51

Naprostý souhlas s Rosťou a stealth01 jen potvrzuje pravidlo jací řidiči a lidi jsou ve vozidlech BMW žádná novinka.
Ta automobilka je zkažená už jenom z principu těchto uživatelů a fanoušků...škoda

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 03. 2019 07:24

No tak ty samozřejmě nejlépe víš, jak jsem zkažený řidič.
Strašně mě baví číst podobné příspěvky. Btw kde přesně jsem napsal, ze jsem fanoušek BMW?

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  05. 03. 2019 20:46

Nebuď pořád vztahovačný, kde píšu něco o tobě napsal jsem obecné pravidlo, které je faktem u řidičů BMW (to ví každý a kdo ne patří k nim) a případné tvé hrátky mimo obec 180km/h je jinak v pohodě!
A za druhé se snažíš zde sdělit, že nejsi fanouškem BMW, tak to jsi potom "pohan" :))
Borec který dává příspěvek " jednoho dne jsem si vzal židličku a kávu do garáže a jenom jsem si prohlížel svoji M3 a kochal se jí" ....no ty pi.o něco musíš brát ne??
Ne ty nejsi fanoušek ty jsi fanatik

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 03. 2019 22:17

BMW dělá nádherná auta - tedy některá. Ja jsem spíše fanouškem Audi a Lexusu.
Vztahovacny asi nejsem, ty jsi něco psal, ze jsem důkazem něčeho.

Odpovědět  |   | 
...  |  04. 03. 2019 19:16

Tohle omezení nic neřeší, 180 je stále dost. Muselo by to jít tak na max 150. A zásadně nesouhlasím s omezením a to i přes to, takovou rychlost nevyužívám.

Odpovědět  |   | 
M  |  04. 03. 2019 17:45

Mozna by seversti soudruzi meli zakazat jizdu autem uplne. Mohlo by to zachranit lidske zivoty!

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 03. 2019 17:52

Nekupuj si Volvo, jak proste.

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  04. 03. 2019 18:14

Když je někdo debiI, tak zdaleka nepotřebuje jet 180 aby se zabil. Takže tohle omezení moc nepomůže a je otázka, jestli to zachrání alespoň ten jeden život...

Odpovědět  |   | 
uc  |  04. 03. 2019 18:32

Na to se rad podivam, jak ve stoosmdesati Volvo zachrani život 😊

Odpovědět  |   | 
Over180  |  04. 03. 2019 18:52

Co v tom Volvu hulej? Tohle je fakt socialni inzenyrynk jak vysitej :-0

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 03. 2019 08:38

Seveřané, no... celé generace jim tak vládnou socialisté, samé zákazy a omezení, samá korektonost, než osobní odpovědnost, tak radši plošný zákaz pro všechny... úplně to zapadá do toho socialistického a rovnostářského smýšlení.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 03. 2019 09:01

Byl jsi někdy na severu, že tak tupě plácáš?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 03. 2019 09:28

Tak mi to osvětli, když to tak znáš.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 03. 2019 12:04

Zrovna v severských zemích je osobní odpovědnost na dost vysoké úrovni. Jinak se tam ani přežít nedá.

Odpovědět  |   | 
tom  |  05. 03. 2019 12:40

Tak mozna na Spicberkach

Odpovědět  |   | 
p.  |  04. 03. 2019 19:11

jestli za tim nahodou nebude to, ze ve vyssi rychlosti jim treba selhavaji, respektive nestihaji nejaky bezpecnostni asistenti...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  04. 03. 2019 19:39

Myslím si, že se jedná pouze o trapné alibi pro další optimalizování nákladů. Nejdřív vymysleli jednotný blok motoru pro všechno, R4 a teď budou šetřit na ostatním. Omezením na 180km/h ušetří komplet na podvozku, řízení, možná brzdy. Ramena, klouby, ložiska, spoje, atd.. Ušetří se i na takových prkotinách, jako slabší motorky na stěrače. Dále pak různá čidla
a vývoj algoritmů pro asistenční systémy.

Jestli se to uchytí, konkurence se chytne též, aby mohla zlevnit a je to konec aut tak, jak je známe.

Odpovědět  |   | 
..  |  04. 03. 2019 19:58

přesně tak! ale snad se toho nechytou i ostatní, to by bylo v háji...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  04. 03. 2019 20:22

Jakmile přejdou u China Volvo na elektrokárky, tak nemusí ve věci maximální rychlosti tlačit na pilu. Ono, aby elektrokárka někam vůbec dojela, tak nemůže jet rychleji jako 100km/h.
Jenže ono to bude asi trochu jinak. Protože oni ví, že elektrokárky nemůžou jezdit rychle, tak to softově omezí a budou tvrdit, že to je pro naše dobro, aby zachránili naše životy. Houby s voctem. Je to jejich volvo-pokrytectví.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  04. 03. 2019 20:22

Švédsko. vychcat se tam ve stoje chlap nesmí a teď toto. Nejezdím 180, jen výjimečně. Ale nevím, proč by mi tu svobodu měl takto někdo uzmout. Co to bude příště?

Volvo si nikdy nekoupím, není mi tato čínská značka vůbec sympatická. Ale nejhorší na tom ježe že této kraviny se chytnou další...

Odpovědět  |   | 
uci  |  04. 03. 2019 20:26

Oni ty zdechliny stejně o moc víc nejedou 😊

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 03. 2019 08:41

Ale jedou, jedou. Měl jsem S80 165 kW a jel jsem s tím 220, na tacho 230 úplně v pohodě.

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  04. 03. 2019 21:07

Na motorce jsem jel 190 real, auto jsem jel 232 real, nádhera.

Odpovědět  |   | 
řidič  |  04. 03. 2019 21:17

Pro mě Volvo skončilo modelem Volvo 960 Estate. Nikdy nezapomenu !

Odpovědět  |   | 
Josef  |  04. 03. 2019 21:32

Omezení max rychlosti na 180 km/hod? Honda to už udělala u hybridního CRV a Toyota třeba u Camry. Je otázkou času, kdy bude povinností instalace "černé skříňky" a potom třeba další omezení na 150 km/hod nebude nelogický krok. Při představě, že se policista při silniční kontrole připojí se svojí "čtečkou" konektorem k "černé skříňce" a zkasíruje opakované překročení rychlosti s "bodovou" prémií, se stane diskuse o výkonech aut a jejich rychlostí zcela bezpředmětnou... Potom asi nebude výjimkou situace na dálnicích, kdy auta budou jezdit na adaptabilní tempomat v koloně jedoucí plynulou rychlostí a předjížění bude výjimečnou událostí... Elektromobily s omezenou kapacitou baterií tomu výrazně přispějí. A potom ještě autonomní řízení a bude "vystaráno"....
Zkrátka automobilismus v našem chápání se přesune jako hobby na uzavřené tratě a autodromy. Jenže to je v Česku ještě vzdálená budoucnost a příštích 10-20 let (nebo spíše 30 let) není co řešit...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  04. 03. 2019 21:57

Tohle vypadá na PR přípravu na elektromobilitu. On totiž není problém vyrobit elektroauto s maximálkou přes 200, ale bude problém ho prodávat s tímhle parametrem, na kterej řada zákazníků slyší v první řadě a bude reklamovat schopnosti auta tu rychlost udržet hodinu na dálnici.

Odpovědět  |   | 
Turbofan  |  04. 03. 2019 22:18

Ono proc ne. Mam auto co dokaze jet vyrazne nad 180kmh, a stejne se k teto hranici priblizim minimalne. I v nemecku tam strelim 160 adaptivne a vic nepotrebuju.

Tady ty nazory jak tu vsichni maj najednou 3er Mko od taty a litaj 232 kde muzou. To je jen nevyspelost ega.

A ted me ukamenujte vy litaci.

Jak tu nekdo psal 95% ridicu v cechach nad 170 stejne nejezdi.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  04. 03. 2019 22:26

Příště ti třeba zakážou sex s manželkou v neplodné dny, a třeba ti to pak dojde...co tu není v pořádku.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  04. 03. 2019 22:37

Pokud nejsi uchyl tak sex s tvou zenou v neplodne dny nikdo jiny nemusi sledovat neho se mu vyhybat nebo se kvuli nemu nejak omezovat... Rychle jedoucimu uchylovi jo.

Odpovědět  |   | 
petrus  |  04. 03. 2019 22:51

takze jedna carka pro nevyspele ego v dvojkove oktavce...

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  04. 03. 2019 23:00

Těch 232 Honda legend 3.5 v6 rok 1995

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  04. 03. 2019 23:01

Jo a motorka Yamaha xj 400 ze rok 1986

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 03. 2019 08:40

Myslíš 3er Mko jako to moje? http://moje.auto.cz/stealth01/m3.html...
Ne tak to od táty nebylo a ja s nim jezdil bez výraznějších změn vůči povoleným limitům.
Chtěl jsem naznačit, ze 180 tam je při předjíždění třeba vícero aut skoro hned a nedokážu si představit, ze bych narazil v tu chvíli do omezovace. Pak by se toto předjíždění stalo nebezpečným.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 03. 2019 09:03

Pokud jsi při předjíždění musel jet 180, pak to rozhodně nebylo bezpečné předjíždění a předjíždět jsi tím pádem neměl. Což asi při svých zkušenostech a letech určitě víš.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 03. 2019 10:07

Teď ti nerozumím. Jel jsem tak, abych nejnebezpečnější ze všech manévrů na silnici (tzn předjíždění) zvládl v tom nejkratším možném čase. Nebezpečné by v tu chvíli bylo se dívat na tacho.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 03. 2019 10:16

Přesně vím, jak to myslíš. Už jsem se několikrát "přistihl" jak předjíždím a ve snaze udělat to co nejrychleji a bezpečně (netáhnout se vedle předjížděného auta jak když se předjíždí dva kamionu na dálnici) jsem po manévru zjistil, že mám na tacho třeba 130 namísto 90 a nebo na dálnici klidně 170. Pak samozřejmě zvolním na rozumnou rychlost, ale to překročení tam prostě tu chvilku bylo a nehroutil jsem se z toho.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 03. 2019 10:26

Ano. Přesně tak.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  05. 03. 2019 19:31

....já mám "nejraději" "bezpečné" řidiče, kteří na dálnici v levém pruhu předjíždějí bezpečnou rychlostí 110 km/hod auto jedoucí rychlostí 107 km/hod...
Ještě mne napadlo připomenout, že nejčastější příčinou dopravních nehod je nevěnování se řízení (nepozornost - od psaní SMS přes štelování všech možných "hejblátek" na moderním velkoplošném palubním displeji, přes telefonování a "intenzivní" konverzaci se spolujezdkyní a kouření až po čtení novin či sledování DVD nebo TV), nepřizpůsobení způsobu jízdy stavu vozovky, stavu vozu a schopnostem řidiče ("schopnosti" souvisí s nevěnováním se řízení), nedání přednosti a potom na některých místech dále je ta vysoká rychlost.

Odpovědět  |   | 
.  |  04. 03. 2019 22:51

A je je, čínští soudruzi rozhodli 180, tak 180, Volvo musí jít příkladem, to by bylo aby si lidé dělali co chtějí, pěkně sledovat, omezovat a trestat toho kdo vybočí. Takže si to Čímánkové nabouchejte do kecek, stejně už neděláte auto, které by stálo za povšimnutí, ale jenom navoněné krabice s technikou běžného mainstreamu.

Odpovědět  |   | 
itykokotpojebany  |  04. 03. 2019 23:38

ty kokos, volvu nejak nedochazi, ze to neni rychlost ale clovek, ktery auto ridi ten hlavni pruser. I kdyby to zarazili na 100km, stale to nebude nic platne, v ruznych nehodach a narazech pri nich se bude umirat furt. Typuji, ze Volvu po tom oznameni spadne hodnota jejich firmy o nejaka ty % dolu...

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  05. 03. 2019 10:40

Ty už raději "netypuj". Mimochodem, jsi teda pro povinné zavedení autonomního řízení, že jo ?

Odpovědět  |   | 
PavelP  |  05. 03. 2019 09:11

By mě zajímalo, kolik nehod je způsobeno rychlostí nad 180km/h

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  05. 03. 2019 09:32

To by mě taky zajímalo. A pak taky třeba srovnání nehodovosti a úmrtnosti na dálnicích přepočteno na milion km např. v Německu, kde je na cca. půlce dálnic rychlost neomezená a třeba v sousední Francii.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 03. 2019 10:51

Nejsem expert, ale odhaduji, ze mizivé procento. I na dálnicích jsou rychlosti nárazů (byť někdy s fatálními následky) kolem 80 km/h. Nějaké extrémy tam budou, ale málokdo nechá auto narazit do jiného ve 180+.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  05. 03. 2019 17:59

Pravda. Nie si expert. Na tých plus-mínus 80 to skutočne skoro každý nejako ubrzdí, ten náraz je až potom.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 03. 2019 22:19

Nějak nechápu. Píšu něco jiného, než ty?

Odpovědět  |   | 
Mira  |  05. 03. 2019 09:57

Volvo vlastním a taky si sem tam šlápnu po plynu, ono řešit krizovou situaci brzdou je dost často kontraproduktivní. Popravdě z těch nových volv už si taky nedokážu vybrat, jsou to designově pěkné kousky, ale ty motorizace to je hnus. Co se omezování rychlosti týká je to nesmysl. Na co zachraňovat lidské životy. Lidi jsou jak kobylky a jsou přemnožení. Zemi stejně za chvíli zničíme, tak proč lpět na nesmyslech a radši si toho času co nám tu zbývá aspoň trochu neužít třeba tím, že po té dálnici pojedeme víc jak 180km/h. Za veškerým zachraňováním životů je jen ekonomický záměr v tom udržet křivku růstu populace směrem na horu, protože jinak by se se celá dnešní ekonomika tak jak je koncipovaná zhroutila. A jelikož někteří jedinci a skupiny jsou nenasytnější než ti druzí tak se budou snažit tyto záměry prosazovat čím dál víc. Myslím že pokud se něco v tomto zkaženém světě nic nezmění budeme o takových nesmyslech jako je zbytečné omezování rychlosti, autopilot a pod. slýchat čím dál častěji.

Odpovědět  |   | 
žere mi klakson  |  05. 03. 2019 16:27

No tak to se možná stanu majitelem vozu Volvo. Teď už to bude dávat smysl. Aspoň se odliším tady do těchto zamindrakovaných kriplů. Stoosmdesát jsem jel naposledy...ani nepamatuji...minulé léto snad? A zrychlení z 0 na 100 mívám s jakýmkoliv autem od takových nejméně 30 vteřin (z benzinky na dálnici) po několik minut. Například než se vymotám z Prahy na dálnici, tak klidně zrychlení z 0 na 100 i za 20 minut.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  05. 03. 2019 17:57

180km/h zasa nie je až tak málo. Nemajú to v Japonsku ako zákonný limit na všetkých autách? V TopGear pri testovaní GT-R niečo také spomínali.

Odpovědět  |   | 
Net  |  06. 03. 2019 08:46

Není, ale tachometrových 180 je často jen kolem 165 km/h V Německu jezdím celkem často 160 km/h podle GPS, 180 km/h jsem jel jen jednou a nevyhovovalo mi to, ale určitě bude hodně záležet na konkrétním autě a hustotě provozu. Nicméně uměle nařízené omezení rychlosti mi přijde špatné z principu. Z ekologického hlediska mohou být problémem škodlivé emise, případně hluk, z hlediska bezpečnosti je rychlost tak nějak poslední faktor, který by bylo třeba řešit. Osobně jsem jen pro doporučené rychlosti, maximální povolená rychlost by neměla být stejná pro unaveného řidiče naložené dodávky a odpočatého řidiče sporťáku. Jsem pro to, aby lidé jeli plynule a bezpečně podle svých schopností a možností, což je jiná rychlost pro každého a dynamicky se mění s počasím, stavem vozovky, soustředěním řidiče...

Odpovědět  |   | 
Adamantium  |  05. 03. 2019 20:03

Tak vzhledem k tomu, že Volvo už nemá žádný pořádný motor nyní, je to logický důsledek evoluce. Prostě přejdou na tříválce nebo dvouválce.. S nimi už těch 180 opravdu neuděláte..

Odpovědět  |   | 
ExFolfo  |  09. 03. 2019 20:08

Volvo tím pádem škrtám ze seznamu.

Odpovědět  |   | 
JanQ  |  21. 04. 2019 10:16

Volvo nic moc,to v my Dacii sice neni omezovac,ale je rovnou z vyroby uzpusobena k tomu ze 180kmh je nedosazitelnej pojem,rumun je dal

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 151 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A