Omezení rychlosti aut pomocí GPS je realitou

Velká Británie a Kanada jsou státy, které se zřejmě rozhodly, že znepříjemní život řidičům jak jen to půjde. Oba tyto státy zavádí různá opatření, která jdou jednoduše proti zájmům řidičů a poslední dobou to působí, že čím větší nesmysl to má být, tím větší z toho mají tamní představitelé radost.

Kanada nyní začíná testovat systém omezení rychlostí automobilů pomocí GPS. Jednoduše řečeno, auto je vybaveno navigačním systémem s mapovým pokrytím, ve kterém jsou uvedeny rychlostní limity na jednotlivých komunikacích. Pokud vůz překročí povolenou rychlost o více než 10 procent, tak dojde k tomu, že plynový pedál začne klást odpor a výrazně znesnadní možnost dále zrychlovat. A řidič je tak svým způsobem donucen jet v rámci limitu.

Na druhou stranu systém umožní s trochou snahy rychlost překročit, což je jediná pozitivní věc na celém testu, jelikož provoz na silnici si může občas vyžádat překročení rychlosti v daném úseku a to např. pro bezpečné předjetí, nebo v případě převozu někoho do nemocnice apod.

Dle jednoho z tvůrců systémů má být zaměřen v první fázi na ty, kteří často porušují rychlost. Ti dostanou toto zařízení přednostně a poté by měl být dodáván do všech nových vozů, které budou vybaveny satelitní navigací.

Věřme, že se podobná věc u nás nezavede a to už z ryze principielních důvodů, o těch faktických ani nemluvě. I když... Na typické problémy typu špatná kvalita mapových podkladů a jejich aktualizace by se u nás jistě našlo kladivo v podobě zakázky pro firmu, která by za pár miliard ročně udržovala vše pěkně aktuální...

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků