Omezení rychlosti aut pomocí GPS je realitou

Velká Británie a Kanada jsou státy, které se zřejmě rozhodly, že znepříjemní život řidičům jak jen to půjde. Oba tyto státy zavádí různá opatření, která jdou jednoduše proti zájmům řidičů a poslední dobou to působí, že čím větší nesmysl to má být, tím větší z toho mají tamní představitelé radost.

Kanada nyní začíná testovat systém omezení rychlostí automobilů pomocí GPS. Jednoduše řečeno, auto je vybaveno navigačním systémem s mapovým pokrytím, ve kterém jsou uvedeny rychlostní limity na jednotlivých komunikacích. Pokud vůz překročí povolenou rychlost o více než 10 procent, tak dojde k tomu, že plynový pedál začne klást odpor a výrazně znesnadní možnost dále zrychlovat. A řidič je tak svým způsobem donucen jet v rámci limitu.

Na druhou stranu systém umožní s trochou snahy rychlost překročit, což je jediná pozitivní věc na celém testu, jelikož provoz na silnici si může občas vyžádat překročení rychlosti v daném úseku a to např. pro bezpečné předjetí, nebo v případě převozu někoho do nemocnice apod.

Dle jednoho z tvůrců systémů má být zaměřen v první fázi na ty, kteří často porušují rychlost. Ti dostanou toto zařízení přednostně a poté by měl být dodáván do všech nových vozů, které budou vybaveny satelitní navigací.

Věřme, že se podobná věc u nás nezavede a to už z ryze principielních důvodů, o těch faktických ani nemluvě. I když... Na typické problémy typu špatná kvalita mapových podkladů a jejich aktualizace by se u nás jistě našlo kladivo v podobě zakázky pro firmu, která by za pár miliard ročně udržovala vše pěkně aktuální...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků