Omega s medvědím srdcem

Na letošním mezinárodním autosalonu v představila automobilka Opel svůj nový model Omega V8, mimořádně výkonný moderní automobil vyšší středí třídy. Tento exkluzivní model z limitované série je poháněn hliníkovým vidlicovým osmiválcem V8 o objemu 5,7 1 a výkonu 310 k. Mimořádně tichý a vyvážený osmiválec dokáže rozjet...
Omega s medvědím srdcem
Na letošním mezinárodním autosalonu v představila automobilka Opel svůj nový model Omega V8, mimořádně výkonný moderní automobil vyšší středí třídy. Tento exkluzivní model z limitované série je poháněn hliníkovým vidlicovým osmiválcem V8 o objemu 5,7 1 a výkonu 310 k. Mimořádně tichý a vyvážený osmiválec dokáže rozjet elegantní limuzínu z klidu na 100 km/h ze necelých sedm sekund, maximální rychlost tohoto špičkového modelu je elektronicky omezena na 250 km/h.

Výkonný osmiválec Omegy V8 technicky vychází z celosvětově proslulého motoru "smalt block V8" ("malý blok V8") značky General Motors, jde však o jeho nejmodernější verzi, označovanou jako "Generation III". Motor "smalt block" je nerozlučně spjatý především s vozem Chevrolet Corvette, skutečnou legendou mezi americkými sportovními vozy. Zdvihový objem tohoto hliníkového agregátu se dvěma ventily na válec činí 5650 cm3. Za své obdivuhodné dynamické parametry vděčí Omega V8 především vysokému výkonu 228 kW (310 k) a mohutnému točivému momentu 450 Nm při 5600 ot/min.

Vidlicový osmiválec V8 o objemu 5,7 1 se montuje výhradně do vozů Omega V8 vybavených samočinnou převodovkou. Skvělý průběh točivého momentu - už od 1800 ot/min má řidič k dispozici 400 Nm - je zárukou vynikající akcelerace, která je příjemmá především při předjíždění, a zároveň umožňuje za Omegou V8 bez problémů tahat i mohutné přívěsy.

Zavěšení Omegy V8 vychází z vyspělého a všeobecně respektovaného zavěšení DSA (Dynamic Safety) ostatních verzí modelové řady Omega, která vloni prošla zásadní modernizací. Omega V8 se chlubí téměř ideálním rozložením nápravových tlaků: Na přední nápravu připadá 51 procent a na zadní 49 procent z celkové tuhosti vozu. Podvozek nového modelu je vyladěný tak, aby co nejlépe kombinoval komfort a bezpečnost jízdy s očekávanými požadavky na vysoké jízdní průměry. Konstruktéři podvozku se zaměřili na takové úpravy zavěšení a systému odpružení, které zvyšují stabilitu jízdy zejména ve velmi vysokých rychlostech.

Bohatě dimenzovaný brzdový systém Omegy V8 odpovídá výkonovému potenciálu tohoto špičkového modelu - na všech kolech jsou namontované kotoučové brzdy s ventilovanými disky, přední kotouče mají průměr 330 mm, zadní pak 300 mm. Brzdové schopnosti Omegy V8 výrazně připomínají možnosti dobrých sportovních vozů: z rychlosti 100 km/h do úplného zastavení potřebuje mohutný vůz jenom 38 m (měřeno podle metodiky DIN, kdy se zjišťuje brzdná dráha plně naloženého vozu při deseti bezprostředně následujících testech). Stabilitu a tedy i bezpečnost při akceleraci i brždění zvyšuje také citlivý elektronický systém.

Nová Omega V8 vyjíždí na sedmáctipalcových hliníkových discích atraktivního šestipaprskového designu. Na ně se obouvají špičkové pnetunatiky Michelin Pilot Sport 235/45 ZR 17. Výjimečnost a exkluzivitu nové vlajkové lodi automobilky Opel zvýrazňuje i řada nových designerských prvků a doplňků: vůz má originální masku chladiče, brzdové třmeny jsou vyvedené ve speciální šedé barvě, zadní světla mají tmavá krycí skla, sebevědomý a dynamický image vozu korunuje dvojitá leštěná koncovka výfuku.

Exkluzivitě nového modelu Omegy V8 pochopitelně odpovídá i pojetí a zpracování jeho interiéru. Palubní přístroje mají nový originální vzhled, ve dveřních výplních i na středovém panelu našly své místo decentní prvky z hliníku. Elegantní a zároveň velmi funkční je čalounění sedadel prvotřídní perforovanou kůží, kterou je obšitý i věnec volantu. Mimořádně bohatou standardní výbavu, která obsahuje i ty nejvyspělejší komfortní i bezpečnostní prvky, si může každý zákazník individuálně dále rozšířit a přizpůsobit díky dlouhému seznamu doplňků a příslušenství. Ten obsahuje takové položky, jako např. navigační systém, audiosystémy nejvyšší kategorie (nechybí ani souprava Bose Sound System, vyvinutá speciálně pro Omegu) nebo autorádio kombinované s mobilním telefonem.

Standardní bezpečnostní výbava nového modelu automobilky Opel poskytuje všem pasažérům skutečně špičkovou ochranu. Všechny vozy mají např. dvojici čelních i bočních airbagů a opěradla předních sedadel jsou vybavena aktivními opěrkami hlav. Na přání je možné sedadla doplnit zařízením, které rozpozná, zda je sedadlo obsazené nebo ne. Zadní sedadla vozů Opel Omega V8 Caravan jsou vybavena ochranným systémem ALIAS, který zvyšuje ochranu prostoru pro cestující před nebezpečím proniknutí těžkých předmětů ze zavazadlového prostoru v případě čelního nárazu. Systém ALIAS zároveň účinně snižuje nežádoucí průhyb střední části zadního sedadla v případě těžkých čelních nárazů.

Omega V8 je moderní velmi atraktivní automobil vybavený špičkovým motorem a nejmodernějšími technologiemi. O jeho úspěchu na světovém i českém automobilovém trhu rozhodne až stanovení ceny, protože pokud bude chtít uspět musí její cena být nižší, než je tomu tradičních osmiválcových modelů v tomto segmentu. Zákazníci této třídy totiž neradi mění své oblíbené značky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků