Olympiáda brnká řidičům ve Velké Británii na nervy

Řidičům ve Velké Británii bylo v těchto dnech řečeno, aby se připravili na nejhorší. Výslovně byli požádáni, aby se začali vyhýbat Londýnu už měsíc před zahájením olympijských her. Důvod? Světelné semafory v centru města musí být upraveny tak, aby VIP hosty v limuzínách na křižovatkách nic nezdržovalo.
Olympiáda brnká řidičům ve Velké Británii na nervy

Britové tak začali nenávidět „Games Lanes“ nebo-li „Pruhy her“ už teď. Alej 1300 semaforů jim dá zabrat. Vše se bude upravovat tak, aby 1. července návštěvníky olympijských her nic nezdržovalo. Motoristé proto nemají vůbec do centra metropole vjíždět.

A co teprve, až se vše spustí. Hrstka VIP hostů se prožene městem, po více než padesátikilometrovém vnitřním (pro ně vyčleněném) okruhu, zatímco miliony Britů budou trávit v dopravních zácpách desítky minut navíc.

Na jedné straně tak budou hosté v luxusních pohodlných limuzínách značky BMW - budou  vyjíždět ze svých hotelů kolem Park Lane a Mayfair a uhánět směrem ke sportovištím. Na straně druhé si budou užívat ještě větší tlačenice cestující v podzemce a v příměstských vlacích. Alespoň taková je prognóza dopravních specialistů.

Ti proto radí Londýňanům a Britům dojíždějícím za prací do metropole na Temži, aby si v čase olympijských her vybrali dovolenou, nebo pracovali z domova. Pokud už ale do města budou muset cestovat, tak buď ať vyrazí brzy ráno anebo pozdě večer. Vyhnou se tak chaosu, který prý nevyhnutelně nastane. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Vyzdobený Tower Bridge.

Přesto připouštějí, že v optimálním případě, se cesta běžně trvající hodinu protáhne minimálně o dvacet minut. Ale spíše více. Průměrná rychlost se pak na klíčových komunikacích sníží na zhruba 19 kilometrů za hodinu.

Klepněte pro větší obrázek

Žlutá trasa – silnice na této trase budou vyhrazeny pouze olympionikům, atletům, oficiálním hostům, VIP, sponzorům, zástupcům médií. Budou pro ně vyčleněny od 6 ráno do půlnoci.

Červená trasa – silnice na této trase budou sice vyhrazeny pro veřejnost, ale budou plné zákazů a omezení. Například se na nich nebude smět parkovat, odbočovat vpravo, nebudou na nich v provozu přechody pro chodce, nebude se smět vstupovat do vozovky.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků