Olympiáda brnká řidičům ve Velké Británii na nervy

Řidičům ve Velké Británii bylo v těchto dnech řečeno, aby se připravili na nejhorší. Výslovně byli požádáni, aby se začali vyhýbat Londýnu už měsíc před zahájením olympijských her. Důvod? Světelné semafory v centru města musí být upraveny tak, aby VIP hosty v limuzínách na křižovatkách nic nezdržovalo.
Olympiáda brnká řidičům ve Velké Británii na nervy

Britové tak začali nenávidět „Games Lanes“ nebo-li „Pruhy her“ už teď. Alej 1300 semaforů jim dá zabrat. Vše se bude upravovat tak, aby 1. července návštěvníky olympijských her nic nezdržovalo. Motoristé proto nemají vůbec do centra metropole vjíždět.

A co teprve, až se vše spustí. Hrstka VIP hostů se prožene městem, po více než padesátikilometrovém vnitřním (pro ně vyčleněném) okruhu, zatímco miliony Britů budou trávit v dopravních zácpách desítky minut navíc.

Na jedné straně tak budou hosté v luxusních pohodlných limuzínách značky BMW - budou  vyjíždět ze svých hotelů kolem Park Lane a Mayfair a uhánět směrem ke sportovištím. Na straně druhé si budou užívat ještě větší tlačenice cestující v podzemce a v příměstských vlacích. Alespoň taková je prognóza dopravních specialistů.

Ti proto radí Londýňanům a Britům dojíždějícím za prací do metropole na Temži, aby si v čase olympijských her vybrali dovolenou, nebo pracovali z domova. Pokud už ale do města budou muset cestovat, tak buď ať vyrazí brzy ráno anebo pozdě večer. Vyhnou se tak chaosu, který prý nevyhnutelně nastane. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Vyzdobený Tower Bridge.

Naproti tomu představitelé organizace Transport for London mírní obavy. Tvrdí, že sice bude častěji svítit na křižovatkách červená, ale na druhou stranu v čase her se nebude v Londýně opravovat jediná ulice. A to plynulosti dopravy významně pomůže.

Přesto připouštějí, že v optimálním případě, se cesta běžně trvající hodinu protáhne minimálně o dvacet minut. Ale spíše více. Průměrná rychlost se pak na klíčových komunikacích sníží na zhruba 19 kilometrů za hodinu.

Klepněte pro větší obrázek

Žlutá trasa – silnice na této trase budou vyhrazeny pouze olympionikům, atletům, oficiálním hostům, VIP, sponzorům, zástupcům médií. Budou pro ně vyčleněny od 6 ráno do půlnoci.

Červená trasa – silnice na této trase budou sice vyhrazeny pro veřejnost, ale budou plné zákazů a omezení. Například se na nich nebude smět parkovat, odbočovat vpravo, nebudou na nich v provozu přechody pro chodce, nebude se smět vstupovat do vozovky.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků