Olympiáda brnká řidičům ve Velké Británii na nervy

Řidičům ve Velké Británii bylo v těchto dnech řečeno, aby se připravili na nejhorší. Výslovně byli požádáni, aby se začali vyhýbat Londýnu už měsíc před zahájením olympijských her. Důvod? Světelné semafory v centru města musí být upraveny tak, aby VIP hosty v limuzínách na křižovatkách nic nezdržovalo.
Olympiáda brnká řidičům ve Velké Británii na nervy

Britové tak začali nenávidět „Games Lanes“ nebo-li „Pruhy her“ už teď. Alej 1300 semaforů jim dá zabrat. Vše se bude upravovat tak, aby 1. července návštěvníky olympijských her nic nezdržovalo. Motoristé proto nemají vůbec do centra metropole vjíždět.

A co teprve, až se vše spustí. Hrstka VIP hostů se prožene městem, po více než padesátikilometrovém vnitřním (pro ně vyčleněném) okruhu, zatímco miliony Britů budou trávit v dopravních zácpách desítky minut navíc.

Na jedné straně tak budou hosté v luxusních pohodlných limuzínách značky BMW - budou  vyjíždět ze svých hotelů kolem Park Lane a Mayfair a uhánět směrem ke sportovištím. Na straně druhé si budou užívat ještě větší tlačenice cestující v podzemce a v příměstských vlacích. Alespoň taková je prognóza dopravních specialistů.

Ti proto radí Londýňanům a Britům dojíždějícím za prací do metropole na Temži, aby si v čase olympijských her vybrali dovolenou, nebo pracovali z domova. Pokud už ale do města budou muset cestovat, tak buď ať vyrazí brzy ráno anebo pozdě večer. Vyhnou se tak chaosu, který prý nevyhnutelně nastane. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Vyzdobený Tower Bridge.

Přesto připouštějí, že v optimálním případě, se cesta běžně trvající hodinu protáhne minimálně o dvacet minut. Ale spíše více. Průměrná rychlost se pak na klíčových komunikacích sníží na zhruba 19 kilometrů za hodinu.

Klepněte pro větší obrázek

Žlutá trasa – silnice na této trase budou vyhrazeny pouze olympionikům, atletům, oficiálním hostům, VIP, sponzorům, zástupcům médií. Budou pro ně vyčleněny od 6 ráno do půlnoci.

Červená trasa – silnice na této trase budou sice vyhrazeny pro veřejnost, ale budou plné zákazů a omezení. Například se na nich nebude smět parkovat, odbočovat vpravo, nebudou na nich v provozu přechody pro chodce, nebude se smět vstupovat do vozovky.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků