Olivier Bourges – budoucí generální tajemník skupiny PSA Peugeot Citroën

Olivier Bourges od 1. září 2014 nastupuje do skupiny PSA Peugeot Citroën a 1. října 2014 bude oficiálně jmenován generálním tajemníkem skupiny. V této funkci nahradí Pierre Todorova, který se rozhodl skupinu opustit a věnovat se novému pracovnímu projektu.

Olivier Bourges převezme veškeré úkoly generálního sekretariátu zahrnující právní otázky, institucionální vztahy, nemovitosti, audit, interní kontrolu a řízení rizik.

Jeho nadřízeným bude předseda představenstva Carlos Tavares a stane se rovněž členem výkonného výboru. Současně bude zajišťovat úkoly sekretariátu dozorčí rady.

Olivier Bourges (47) zahájil svou pracovní kariéru v roce 1992 na ministerstvu hospodářství a financí, na ředitelství finanční správy státní pokladny, kde se zabýval financováním, zejména v bankovním odvětví a odvětví bytového fondu, dále působil v zahraničí, jako zastupující výkonný ředitel Světové banky ve Washingtonu.

Od roku 2000 pracoval ve skupině Renault, kde měl nejprve na starosti vztahy s investory a poté rentablitu automobilů. V roce 2006 se stal hlavním vedoucím pro strategii a monitorování automobilových programů Nissan North America v Nashville a v roce 2008 byl jmenován do funkce „Corporate Controller“ skupiny Renault.

V roce 2009 se vrátil na Ministerstvo hopodářství a financí, kde se ujal funkce zástupce ředitele agentury pro prodniky s účastí státu (Agence des Participations de l'Etat – APE). Od roku 2013 zastával funkci zástupce generálního ředitele pro veřejné finance, na starost měl zejména transformační operace a projekty.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků