Oldtimer Festival letos ve Slavkově: jubilejní 20. ročník

Jedna z nejvýznamnějších a největších veteránských akcí u nás shromáždila stovky exponátů a tisíce návštěvníků a nabídla bohatý doprovodný program.
Seznam kapitol
  1. XX. Oldtimer Festival
  2. Fotogalerie

Také letos patřila poslední červnová sobota setkání sběratelů a historických vozidel pod tradičním jménem Oldtimer Festival, jež proběhlo i tentokrát v kouzelném prostředí zámku Austerlitz ve Slavkově u Brna. Do jeho zahrad se vzdálenější účastníci sjížděli již od pátečního odpoledne, ovšem hlavní program byl naplánován na sobotu 29. června.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hned u vstupu návštěvníky vítal průřez dějinami automobilů Corvette od jejich počátků až po letošní 60. výročí

V pořadí dvacátý, tedy jubilejní ročník Oldtimer Festivalu se v ničem výrazně nelišil od ročníků předešlých, navíc šlo i tentokrát o akci mimořádného významu, jíž neuškodí ani praktická absence jakékoli propagace. Takže i letos mohli být pořadatelé spokojeni. Branami prošly tisíce návštěvníků a projel jimi více než 1 000 historických automobilů a motocyklů. Slavkovský Oldtimer Festival navíc potvrdil své mimořádné štěstí na počasí: celou sobotu se slunce zrcadlilo v naleštěných karoseriích vozidel z dávné i novější historie, ovšem zároveň nedeptalo účastníky přílišným vedrem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Davy kam se podíváš...

Z Oldtimer Festivalu se během dvou dekád stalo respektované setkání odborné i laické veřejnosti, sběratelů a renovátorů, ale také vyhledávaná příležitost pro rodinný výlet. Pokud návštěvníky pohled na svědky dějin motorizovaných prvků individuální přepravy již znudí, mohou se rozptýlit doprovodným programem v podobě produkce živé hudby či módních přehlídek, ale také třeba navštívit útroby zámku Austerlitz.

Retro

Oldtimer Festival 2008 splnil očekávání

Oldtimer Festival je dnes setkáním, jež si žije vlastním životem. Nikdo nepátrá po jeho termínu či místě konání, vždy je to jednoduše poslední červnová sobota na zámku ve Slavkově. Nedílnou součástí Oldtimer Festivalu, kterou nelze opomenout, je také burza náhradních dílů a dobových relikvií, jež probíhá tradičně ve spodní části zahrad podél jejich zdí a která i svým mimořádným rozsahem pomáhá renovátorům a příznivcům historie v jejich úsilí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Unikátní luxusní kabriolet typu 70 někdejší prostějovské automobilky Wikov ve společnosti podobně starého sedanu Bentley

I letos využily možností (neoficiálně) dvoudenního setkání také kluby majitelů historických vozidel, jež ve vymezených prostorech již v pátek rozmístily své stroje a noc prožily v družné zábavě. A podobných příležitostí během sezóny mnoho nebývá! Ale abychom zase jen nechválili. Jemným štěrkem sypané prostranství přímo v okolí velké kašny před zámkem, jež tradičně patří nejhodnotnějším exponátům, je zdrojem nepříjemných oblak prachu pokaždé, kdy se na něm některé z vozidel pohne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tatra T600 Tatraplan: poválečná československá klasika

Enormní zájem veřejnosti o historické automobily a motocykly je sice uznáním pořadatelské práce, ale prakticky kolem každého stroje jsou nabaleny hrozny přihlížejících, takže třeba pořídit nějakou pěknou fotografii je prakticky nemožné. Zřejmě největším neduhem Oldtimer Festivalu z posledních let, a jubilejní 20. ročník to jen potvrdil, je praktická absence jakékoli selekce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spodní část zámecké zahrady opět patřila vozům novějšího data výroby

V zahradách slavkovského zámku Austerlitz tak najdeme kromě prodejců cenných součástí na historická vozidla také obyčejné stánky trhovců a různých hadrníků a mezi vystavenými automobily a motocykly co do počtu převládají spíše youngtimery v podobě Trabantů, „embéček“ nebo motocyklů Jawa a ČZ, na nichž řada z nás ještě nedávno jezdila do práce. To ale vysloveně nevadí, ne každého osloví pohled na lakované dřevo archaických „loukoťáků“…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Posádka vozu Fiat Dino 2400 přebírá registraci přímo z rukou šéfa Festivalu Miroslava Gomoly

Dvacátý ročník slavkovského Oldtimer Festivalu potvrdil své výsostné postavení na tuzemské veteránské scéně, a to i přes lehce kontroverzní postavu jeho pořadatele. Na své si na Festivalu přišel každý, jehož oku lahodí pohled na um našich předků a nosu voní pach připáleného oleje…

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. XX. Oldtimer Festival
  2. Fotogalerie
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 157 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků