Oldtimer Festival 2007

Veteránská sezóna je v plném proudu, každý víkend u nás probíhá řada zajímavých akcí. Bohužel paralelně. Tu asi nejvýznamnější už ale máme za sebou.
Seznam kapitol
  1. Úvodem, Premiéry
  2. Udílení cen, Závěrem, Další snímky

Úvodem 

Již počtrnácté uspořádalo nakladatelství AGM spolu s Historickým muzeem zámku ve Slavkově a dalšími partnery velkolepou přehlídku historie dopravy. Proběhla ve dnech 29. a 30. června tohoto roku v nádherném prostředí zámku ve Slavkově u Brna. Zúčastnilo se jí i letos přes 600 starých automobilů a motocyklů, na které se přišly podívat tisíce návštěvníků. Oldtimer Festival 2007 tak potvrdil svůj statut jedné z nejvýznamnějších veteránských akcí v České republice. Historická vozidla do parku slavkovského zámku najížděla od pátečního odpoledne. Téměř všechna přijela po vlastní ose, pouze ta nejstarší byla přivezena na podvozcích. Po parku se však již všechna bez rozdílu pohybovala vlastními silami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Největší nápor účastníků a návštěvníků však nastal v sobotu po sedmé hodině ranní. V tu chvíli se ve vjezdu do zámku vytvořila nekončící a pomalu vpřed postupující kolona automobilů a motocyklů, která na chvíli způsobila dopravní kolaps ve Slavkově a jeho okolí. Akreditaci a umísťování vozidel na plochu zahrady zajišťovaly desítky pořadatelů, v jejichž dobře organizované práci bylo vidět, že jde již o čtrnáctý ročník této akce. Kolona vozidel zanikla horečným úsilím organizátorů teprve po poledni a další automobily a motocykly od té doby přijížděly již jednotlivě. V té době byl zaplněn celý zámecký park až do posledního místa a vozidla se jako hustý koberec rozkládala od zámku samotného přes jezírka v horní i spodní části parku až daleko ke golfovému hřišti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Letošní slavkovský Oldtimer Festival se stal také místem setkání klubů. Největší zastoupení zde měly samozřejmě tuzemské vozy značek Tatra, Škoda a Praga. Milovníci novějších vozů si pak přišli na své třeba díky poměrně husté koncentraci klasických vozů Ford Mustang ze šedesátých let. K vidění zde byly nejrozmanitější historické samohyby včetně prvních traktorů, součástí akce byla burza dílů a motoristických relikvií, která bývá pro spoustu veteránistů jedinou příležitostí jak nalézt některý vzácný díl.

Premiéry

Rozhodně však ve Slavkově nevítězila kvantita nad kvalitou. Bylo ohlášeno 32 výstavních či porenovačních premiér, na místě jsme jich napočítali zhruba 20. Největší skvosty byly rozmístěny okolo hlavní kašny přímo před vchodem do zámku. Hned u hlavní brány bylo připraveno několik vozů Bugatti v původním stavu, včetně nesmírně cenného závodního speciálu typu 35 A, vystavených u nás vůbec poprvé. Žlutý americký Franklin z roku 1910 byl dokončen pouze několik hodin před Festivalem. Jeho majitel Libor Jelínek zapojil do dokončovacích prací většinu svých kolegů, aby dostál slibu a do Slavkova svůj unikátní stroj přivezl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Překvapením se stal prvotřídně zrenovovaný Mercedes-Benz 190 SL Zdeňka Žaroského, jenž bydlí přímo ve Slavkově u Brna. Další významnou premiérou byla červeno krémová Tatra 52 se zakázkovou otevřenou karosérií Sodomka, takřka identická s vozem, který si před válkou pořídil Jan Werich.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přímo v expozici pořádajícího nakladatelství se poprvé objevilo zajímavé Maserati Biturbo v původním stavu, vyrobené roku 1982 v první sérii. Mezi další pozoruhodné exponáty, které se letos ve Slavkově představily v premiéře, patřily Fiat 127 s pětidvéřovou karosérií, NSU Ro80 s Wankelovým motorem, Tatra 13 s karosérií omnibus nebo béžový Talbot Lago. Dále zde bylo možno poprvé vidět Hotchkiss M 201 z roku 1949, Pragu Alfa z roku 1928, Aero 1000 z roku 1933 nebo klasický britský MG B z roku 1972. Také milovníci jedné stopy si přišli na své. Připravena pro ně byla expozice strojů Harley – Davidson, za pozornost stály také české stroje Praga BD, ČZ 500 se sidecarem nebo ČZ 350 Walter.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mezi raritní stroje novějšího data vzniku, představené v Slavkově vesměs opět jako premiéry, patřily Simaca 1501 Break z roku 1977 s neobvyklou karosérií kombi, sportovní švédské vozy Volvo P 1800 S z roku 1967 a Saab Sonett z roku 1973, Porsche 911 z roku 1976, řada verzí Fiatu 850 včetně unikátních kreací Moretti a Lombardi nebo neprávem opomíjená Škoda 1100 MB-X, dvoudveřové provedení obligátního “embéčka”. Oldtimer Festival byl okořeněn přítomností dvou legend československého motorizmu. Pozvání přijal legendární Frankie Mrázek, několikanásobný šampión USA v motocyklových závodech, a slavný konstruktér sportovních vozů Julius Kubinský, který byl přítomen obnovené premiéře svého bílého speciálů JK Sport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvodem, Premiéry
  2. Udílení cen, Závěrem, Další snímky

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 216 000 Kč
Fiat Grande Punto 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 85 359 km
Cena: 80 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 473 km
Cena: 46 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků