Oldtimer Festival 2006, veteráni ve Slavkově

Sraz který se letos konal ve Slavkově u Brna po třinácté, patří již několik let mezi nejvýznamnější veteránské akce ve střední Evropě. Unikátní vozidla a hosté všech povah i stáří, to byl i letošní ročník.

Ve dnech 23. a 24. června 2006 se stal zámek ve Slavkově dějištěm třináctého ročníku Oldtimer Festivalu. Hned od pátečního odpoledne zaplňovaly prostory tamního zámeckého parku desítky posádek z celé Evropy. Již předchozí ročníky pasovaly Oldtimer Festival na jednu z nejvýznamnějších veteránských akcí sezóny, o čemž vždy svědčí nejen bohatá účast veteránistů z celé Evropy, ale především vysoká koncentrace významných hostí z oboru a těch nejvzácnějších jedno i vícestopých strojů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dora --- Ford Capri Mk. I --- Jagura C-type a D-type

Na letošním Oldtimer Festivalu se registrovalo přes 500 posádek, přičemž možnosti registrovat se nevyužil zdaleka každý ze zúčastněných. Chod akce zajišťovalo několik set pořadatelů a zámeckými branami prošlo téměř 15 000 návštěvníků, což jsou cifry v našich podmínkách enormní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Transit Mk. I --- Jaguar E-type.

Součástí slavkovského Oldtimer Festivalu byla opět mimo jiné bohatá burza součástí k historickým vozidlům a různých relikvií, konal se zde také Klubový pohár, tedy soutěž veteránklubů z celé republiky, udělen byl titul pro nejvzdálenějšího řidiče, každý z návštěvníků měl navíc možnost hlasovat pro podle něj nejkrásnější vozidlo. Při slavnostním vyhlašování výsledků se zjistilo, že nejvíce sympatií si mezi motocykly získala unikátní replika čtyřválcového motocyklu Laurin a Klement typu CCCC z roku 1904. Nejkrásnějším automobilem byl pak vyhlášen čerstvě zrenovovaný, bleděmodrý Ford Transit, který je nejstarším dochovaným Transitem v ČR, protože světlo světa spatřil již v prvních měsících své produkce, tedy roku 1965. Cenu za nejlepší dobový kostým si odvezl jezdec v uniformě napoleonského vojáka, jedoucí na dvoukolém předchůdci šlapacího kola z 19. století.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Laurin a Klement CCCC --- Pontiac Bonnvile.

Miroslav Gomola, pořadatel soutěže a zároveň šéfredaktor magazínu TIPpro Oldtimer, k letošnímu ročníku Oldtimer Festivalu dodal: „Velmi mě těší, že se nám každý rok daří tuto akci rozšiřovat, ale přitom zachovávat její přátelskou a osobní atmosféru, která smazává všechny národnostní, majetkové nebo věkové rozdíly.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek

Díky prestiži Festivalu i osobnosti jeho pořadatele se zde objevuje řada výjimečných strojů i hostí. Letos zde byl například slavný „Frankie“ Mrázek, československý emigrant a mnohonásobný motocyklový přeborník na severoamerickém kontinentě. Byly zde výrobky snad všech českých automobilek včetně značek Walter nebo Wikov, korunované několika kreacemi legendární vysokomýtské karosárny Sodomka na podvozcích Aero, Tatra nebo Praga. Převahu měly samozřejmě vozy Škoda, bylo zde k vidění několik mimořádně zdařilých renovací a vkusných úprav modelu MB1000. V sousedství těchto krásných vozů však vynikala „tuněná“, oranžová Škoda 110R. Její vzhled většinu znalců a fandů vysloveně pobuřoval. Chromované trubky podél prahů jako u off-roadu, kulatá zadní světla z Avie ve stylu Ferrari a na koleně zbastlený a zcela nepasující přední nárazník, to bylo jen několik detailů, které ze zmíněného vozu dělaly kousek k pohledání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Praga Super Piccolo Sodomka --- Praga --- Saab 93.

Byly tu také Saab 93 účastníků ze Švédska, replika elektro-kočáru Dora z přelomu 19. a 20. století nebo unikátní prototyp Škoda 105 Furgonet, postavený v Bratislavských automobilových závodech. Pořadatelům se podařilo do areálu slavkovského zámku dopravit také unikátní Jaguar D-type. Model D-type měl pokračovat v úspěšném sportovním tažení Jaguarů C-type v Le Mans a s prodejem jeho silniční varianty se nepočítalo. Tento závodní speciál debutoval na Le Mans v roce 1954, ale sužovaly jej problémy s vynechávajícím zapalováním. A přesto tehdy posádka Rolt – Hamilton obsadila po divoké bitvě výborné druhé místo, když jí jen těsně uniklo vítězství, a to ve prospěch Gonzalova Ferrari. Ve Slavkově vystavený D-type má za sebou bohatou závodnickou historii a vystaven byl po boku rozestavěné repliky svého předchůdce, modelu C-type.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sunbeam 3600 --- Tatra 603-3 --- Wikov 40.

Dealerství Ford CARent připravilo ve spolupráci s brněnským klubem Fordever bohatou expozici. Byly zde prezentovány některé nové vozy, jako třeba Ford Focus ST, ale především klasické vozy „modrého oválu“ řad Cortina, Capri, Taunus či Cortina. Užitkový Transit první generace byl zastoupen kromě již zmíněné, cenou diváků ověnčené modré dodávky také dvěma vozy, sloužícími kdysi u požárních sborů v Německu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Škoda 105 Furgonet --- Škoda 110R tuning. 

Ani stoupenci jízdy v jedné stopě však ze Slavkova neodjížděli zklamaní, kolem fontán přímo před zámkem totiž byla vystavena plejáda motocyklů od vetchého NSU se sajdou přes černé prvorepublikové stroje BMW a ČZ a válečného Zündappa až po řadu strojů značky Jawa.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda 1000 MB. 

Nejen že nelze zmínit všechny slavkovské stroje, ale nelze postihnout ani ty nejdůležitější z nich, natož pak popsat neopakovatelnou atmosféru, která třináctý Oldtimer Festival provázela.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Škoda 1200 sedan --- Škoda 440 Spartak.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků